Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door amber2
#351705
Dan geef je gewoon geen groente en fruit, is helemaal niet erg hoor! Zoals gezegd bevatten de meeste kvv's ook helemaal geen groente/fruit of maar een heel klein beetje. Vezels kunnen ze ook prima uit bijvoorbeeld brood halen, en dat lust jouw hond blijkbaar wel. En als visolie-capsules wel goed naar binnen gaan dan is het al helemaal geen probleem dat je hond verder geen vis lust! Succes ermee!
Door Netty
#351706
[quote="Ike"]
In de vakantie krijgt Ike barf ipv kvv n wie weet blijven we na de vakantie dat wel doen, bedankt voor het advies, ik geef Ike nu drie keer in de week vis-olie capsules en af en toe wat bruin brood.Groente en fruit lust hij niet :-[
[/quote]
in bruin brood zitten granen in dus niet zo'n aanrader, die visolie capsules zijn prima.
je vroeg ook hoeveel je van die satin balls kon geven....
ik gaf mij teckel, die overigens maar 5 kilo weegt een golfbalgrote bal per 2 dagen.
kijk anders even in de bieb, misschien is daar wat meer te vinden en kan je helemaal lezen wat je je hond het beste kunt geven
Door amber2
#352224
In al het brood zitten granen, niet alleen in bruin brood. Wit brood zou ik zelf juist niet geven omdat hier amper nog voedingsvezels in zitten en daar geef je het juist voor! Maar in veel kvv's worden ook kleine hoeveelheden granen gebruikt als vezelvoorziening, en de meeste honden hebben daar geen enkel probleem mee. Als je hond een graanallergie heeft is het natuurlijk wat anders! Onze eigen honden krijgen regelmatig een boterham met pindakaas in hun kong, en ze eten ook kvv's met granen erin (duck, energique): gaat prima!
Door diana
#352856
dast satin ball dieet heb ik ook aan Boy gegeven tpen ik hem pas kreeg
hij was enorm onder zijn gewicht
in combinatie met Carnibest natuur vlogen dekilo,s eraan
de aktief was er toen nog niet later pas .
en wanneer ik hem dat in de winter geef na een flinke training dan poept hij er de volgende dag erg dun van
Door Ike
#371648
Om even hierop terug te komen: volgens mij zijn de satin balls niet meer nodig! sinds kort lijkt het wel (nee, het is zo!) of Ike toch wat dikker wordt, misschien heeft het bij hem wat langer geduurt voor hij aan minder koolhydraten gewend is (hij krijgt nu een maand of 5 denk ik kvv en af en toe barf). Maar ik ga ze denk ik wel een keer uitproberen als een lekker hapje :P
Door Doedels
#371816
[quote="Ike"]
Om even hierop terug te komen: volgens mij zijn de satin balls niet meer nodig! sinds kort lijkt het wel (nee, het is zo!) of Ike toch wat dikker wordt, misschien heeft het bij hem wat langer geduurt voor hij aan minder koolhydraten gewend is (hij krijgt nu een maand of 5 denk ik kvv en af en toe barf). Maar ik ga ze denk ik wel een keer uitproberen als een lekker hapje :P
[/quote]Dat is mooi. Bij één van mijn honden heeft het 3 maanden geduurd en toen begon hij ineens aan te komen en moest hij veel minder eten.
Door Netty
#373215
[quote="LSD"]
die stroop in die balls, welke moet dat zijn, is het zoals de stroop voor de pannekoeken?
[/quote]
de enige echte orginele suikerstroop, ja dus ;)
Door Truus
#373225
[quote="Netty"]
de enige echte orginele suikerstroop, ja dus ;)
[/quote]
Weet je het zeker? ;D. Vroeger had je ook keukenstroop en als klein ventje moest Harry stroop halen in een klein winkeltje. Zegt die mevrouw...keukenstroop of appelstroop? Zegt Harry'tje,....doe maar keukenstroop want we eten het in de keuken ;D ;D
Door Brenda en Senna
#384324
euhm een domme vraag denk ik maar is die stroop niet slecht ( bijv voor het gebit?)
Senna mag ook best iets meer bone krijgen dus wil dit ook wel eens proberen..
Door Lizzy
#384522
[quote="Brenda en Senna"]
euhm een domme vraag denk ik maar is die stroop niet slecht ( bijv voor het gebit?)
Senna mag ook best iets meer bone krijgen dus wil dit ook wel eens proberen..
[/quote]

Nou, goed voor het gebit zal het niet zijn nee. Hoewel een hond geen last kan hebben van caries, zover ik heb begrepen. Maar goed, ik vind satinballs dus eerlijk gezegd kunst en vliegwerk en ik zou dat alleen maar geven als ik echt geen andere keuze had. Maar ik zou dus zelf altijd eerst meer voeding geven/vettere voeding geven (vette vis, vetter vlees, volle zuivel), eventueel aangevuld met wat vers schapenvet (ook liever niet). En dan zou ik eens rustig afwachten omdat mijn ervaring is dat veel honden moeten wennen aan koolhydraatarme voeding. Pas als dat ook niet lukt en mijn hond van z'n graatje af zou vallen, pas dan zou ik grijpen naar satinball-achtige-toestanden.
Door MarijeJoanne
#385412
Lizzy, Gizmo krijgt nu al meer dan een jaar BARF en KVV en toch valt hij af (al wijt ik dit aan stress en niet aan het voer, maar het probleem blijft).

Aan koolhydraatarme voeding zou hij nu wel gewend moeten zijn, wat hij mijn inziens ook is.
Hij was nl altijd al wat aan de magere kant (op brok) en hij is een tijdje mooi op gewicht geweest op vers voer.
Helaas is hij in een korte tijd veel afgevallen (buurhond die erbij kwam waar hij niet goed mee op kan schieten) en volgens mij is hij nu lichter van gewicht dan de periode voordat hij mooi op gewicht was ( ;D snap je het nog?).

Voer vermeerderd (op een gegeven moment was het zelfs zo dat hij niet eens alles opat), stukken vet wat aan het vlees zit gaat vooral naar Gizmo, schapenvet erbij voeren, die dingen, maar echt aankomen doet hij niet.
Het is niet schrikbarend om te zien ofzo (hij valt niet van zijn pootjes ;D ) maar tevreden ben ik er zeker niet over.

Eerst zo blij dat hij eindelijk op gewicht zat, is al die moeite in korte tijd er weer afgevlogen (en dan heb ik het niet over een aantal grammen, maar over kilo's bij een middelmatige hoogte hond, ideaal is denk ik een kilo of 15, toen hij daar tegenaan zat in de goede periode vond ik het mooi, laatst gaf de weegschaal een kilo of 12 nog wattes aan).
Ook lijkt het mij niet dat hij vet in spieren om heeft gezet oid, want voordat hij op vers zat, zat er ook geen vet aan zijn lijf wat hij omgezet zou kunnen hebben.
Naast stress is hij ook een behoorlijk actieve hond.

Daarom zat ik aan satinballs te denken, maar dat raad jij dus af?
Wat zou dan een andere oplossing zijn?
Laatst gewijzigd door MarijeJoanne op di 13 sep 2005, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door DiNero
#385421
Ik ben ook benieuwd. Ik wilde eigenlijk ook eens satinballs gaan gebruiken, maar sta ook open voor andere ideeen.
Nero is een moeilijke eter en erg mager, ik kan al zijn ribben tellen. (Veel)granen reageert hij heftig op en krijgt hij dus niet. Maar ook stress speelt een grote factor bij hem. Zogauw iets niet volgens het normale dagritme gaat, raakt hij ook erg gestressed en ook direct hevige diarree. Momenteel staat hij op Carnibest Diabetes, omdat hij dit zeer goed opneemt,en Barf. De natuur en andere varianten kan hij ook goed verdragen maar net de actief helaas weer niet :-(
Ik heb ook al meerdere keren sardientjes geprobeerd (die waren toch ook vet dacht ik?), Maar hij eet ze met lange tanden en een half uurtje later, ligt alles er weer uit. Blikjes vis gaan wel goed.
Heeft iemand nog meer tips hem aan te laten komen?

groetjes,linda
Door conleeuw
#385832
[quote="Linda.B"]
Ik ben ook benieuwd. Ik wilde eigenlijk ook eens satinballs gaan gebruiken, maar sta ook open voor andere ideeen.
[/quote]

Ik heb ook zo'n anorexia ;D geval in huis, mevrouw wil ook niet alles van Barf eten :-X, en is brand mager, een beetje ras eigen, maar zij was in de laastste maanden wel erug mager geworden, letterlijk vel over been en geen energie meer. Zij at ook niet al haar eten en kreeg ook zo vet mogelijk, maar dat mocht niet echt helpen, als ze het niet eten schiet het ook niet op.
Dus ben ik recent aan de satin balls gegaan.
Had ik staan zwoegen om met 5 kilo gehakt satinballs te maken, wilden mevrouw het absoluut niet, maar aanhouder wint. Iedere dag aanbieden, en aandringen.
Vorig week is ze stukjes van satin balls gaan eten en ze heeft nu al een aantal dagen toch een gehaktbal vormaat satinball op (nadat ze natuurlijk wel iets normaals heb gegeten) Het is voor erbij of te wel bovenop. Ze heeft afgelopen maandag voor het eerst in heeeeeellll lang weer gehold als van ouds, ze was niet te stuiten, ik heb erbij staan huilen, zoooo blij was ik. Nu hoop ik dat ze haar energie niveau ook vast kan houden.

Ik satin ball voorlopig nog wel door, of het nu perfect barf is of niet, dan barfen wij wel op onze manier verder. Ik heb wel de original recept gemaakt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door