Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Hoe vaak per dag voeren jullie de hond(en)?

1 keer per dag
14
13%
2 keer per dag
77
72%
3 keer per dag
11
10%
anders, nl.....
5
5%
Door Sofie
#352190
Hier 2 keer per dag. Gewoon omdat dit prettiger is voor de hond (denk ik toch...) om niet een hele dag zonder eten te zitten
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#354825
Hi,

Ik heb het idee dat Ken smorgens altijd misselijk
was door zijn nuchtere maag. Dit was vooral toen ik
nog brokken voerde. En als ie smiddags / savonds
brokken had gegeten dat was ie heel sloom en
zat ie alles op te boeren en rommelde zijn buik heel
erg. Ik liet op een gegeven moment ook de brokken
staan zodat ie altijd kleine porties / hapjes over de
dag kon nemen en dat ging iets beter.

Daarna ben ik gaan mengen met Rodi burgers vanwege
een antibiotica kuur als aanvulling van goede bacterien
en vrij snel vrat ie alleen de burger er tussen uit.
Tegenwoordig krijgt ie CB 2x per dag en s'avonds nog een stuk bot / stuk vlees als toetje.
Hij wil smorgens ook eten nu en de kleine porties
vind ik persoonlijk prettiger.

(Het is nu smullen en hij komt lekker bij me staan als ie klaar is om geaaid te worden en geeft dan een klein dankbaar boertje!) ;D
Door wenche
#355273
Ik heb anders gestemd, mijn hondje krijgt nu nog 3 a 4 keer per dag eten (omdat hij anders blijft schooieren) maar hoop dat als ik straks ook af en toe barf, ik terug kan gaan naar 2, misschien zelfs 1 maaltijd per dag.
En tsjah, pups moeten nu eenmaal wat vaker eten dan volwassen honden.
Door essie
#356798
Ik heb anders gestemd.
Mijn 3 honden krijgen gemiddeld 1 keer in de 2 dagen eten.
Soms is het zelfs bijna 3 dagen, maar ook weleens elke dag. Het is dus erg onregelmatig. Als er zoveel tijd tussen elke voeding zit, krijgen ze best wel veel, maar ze zijn erg voldaan en kunnen dan heerlijk uitbuiken.
Ik houd wel rekening met het trainen van de honden, dat ze dat niet met een te volle of te lege maag doen.
Eigenlijk is het toevallig zo gekomen dat ze op deze manier eten krijgen, maar dit bevalt erg goed voor mij. En voor de honden ook heb ik het idee.
Door Truus
#356827
Ik voer ze 1 keer per dag hun grote maaltijd omdat ze al niet teveel krijgen en als ik het zou verdelen, dan hebben ze geen vol gevoel in hun maag.
Door nickki
#356855
Ik voer twee keer per dag en wel omdat ik erg grote honden heb en mijn Ierse wolfshonden eten al gauw drie kilo vlees per dag, om dat in 1 keer te geven is veel te veel. Dus krijgen ze per keer 1,5 kilo.

groet nickki
Door conleeuw
#362880
ook omdat mijn deerhound een diepe borstkas heeft (risico op torsie) en erg actief is doe ik ook twee keer per dag. 1 keer ongeveer twee uur na het lopen (meestal smorgens) savonds laat de rest. De grote maaltijd dus savonds. Dus doen de borders en langdurige gasten gewoon mee.
Door Elvira
#363658
2 x per dag, als ik vergeten ben te ontdooien en nog maar een beetje kan het wel eens 3 x worden. De tijden varieren, 's ochtends na zijn ochtendwandeling (normaal boswandeling) en 's-avonds nadat we zelf gegeten hebben. Hij is niet zo'n vreetzak, dus zeurt nooit. ;)
Door monky555
#363894
meestal 2 x daags maar 3 x daags komt ook wel eens voor meestal doe ik dat als ze s'morgens vrij vroeg (7 uur) eten krijgen en ik ze pas laat op de avond weer (12 uur) kan voeren i.v.m. met lange avondwandeling of zo dan krijgen ze s'middag's gewoon een hapje naar 1 x daags zal ik nooit gaan monky gaat gal spugen als zijn maag net iets te lang leeg is
Door Nelly
#365793
[quote="Helen"]
Ja, Kuma krijgt nu ook 500 kvv per dag. Gelukkig is haar gebit ook schoon en haar oren ook :)
Ik ben heel benieuwd hoe Andor wordt als hij volgroeid is, want ik had op de show het idee dat Kuma iets zwaarder gebouwd is dan Andor. Maar ik kan me vergissen hoor (op Kuma zit natuurlijk nog een fikse dot haar he ;D).
[/quote]Andor is idd. niet zo zwaar van bone, dat klopt, hij was dan ook de kleinste reu uit het nest. Er loopt hier in de buurt een reutje dat een week jonger is dan Andor en stukken forser. Maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo erg;Andor zal echt niet achterblijven als reu en Ashley was een beer van een reu, zwaar geknookt en hij toonde idd door z'n langstokvacht nog zwaarder. Maar zo'n grote zware hond kan ook weleens problemen geven, bijv. bij ziekte of zo; die til je echt niet zomaar in de auto. Daarbij komt dat ik Andor puur op z'n uitstraling heb gekozen en niet op uiterlijk; als we niet meer showen (dat doe voornamelijk voor Netty, de fokster) wil ik met hem gaan werken, en dan is het alleen maar gunstig als hij wat lichter gebouwd is. Overigens is Andor nu met z'n 10 maanden net zo groot en zwaar als Angel, en dat is een forse teef, je hebt haar gezien. Ging jij nou naar Maastricht?
Door Moos
#365825
Twee keer per dag. Eerste keer 's ochtends na de ochtendwandeling, de tweede keer ergens tussen 15:00 en 22:00 afhankelijk van wanneer het uitkomt. En bovendien wennen ze zo niet aan vaste tijden dat ze vreselijke honger krijgen als ik toevallig eens rond die tijd weg ben. Met Saar ben ik toen ze net 4 maanden was overgegaan op 2 keer per dag. Ze kon dat gewoon goed hebben, en die middagmaaltijd was nog weleens lastig omdat ze dan vaak lekker lag te pitten na de ochtendwandeling en ochtendmaaltijd.
Door Helen
#365831
[quote="Nelly"]
Andor is idd. niet zo zwaar van bone, dat klopt, hij was dan ook de kleinste reu uit het nest. Er loopt hier in de buurt een reutje dat een week jonger is dan Andor en stukken forser. Maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo erg;Andor zal echt niet achterblijven als reu en Ashley was een beer van een reu, zwaar geknookt en hij toonde idd door z'n langstokvacht nog zwaarder. Maar zo'n grote zware hond kan ook weleens problemen geven, bijv. bij ziekte of zo; die til je echt niet zomaar in de auto. Daarbij komt dat ik Andor puur op z'n uitstraling heb gekozen en niet op uiterlijk; als we niet meer showen (dat doe voornamelijk voor Netty, de fokster) wil ik met hem gaan werken, en dan is het alleen maar gunstig als hij wat lichter gebouwd is. Overigens is Andor nu met z'n 10 maanden net zo groot en zwaar als Angel, en dat is een forse teef, je hebt haar gezien. Ging jij nou naar Maastricht?
[/quote]

Nee, ik ga niet. Het is voor mij veel te ver. Kuma is op het moment ook flink uit vacht. Zal wel ff duren voordat dat er weer aanzit. Ik ga 1 oktober misschien naar een clubmatch. Moet nog ff zien of ik dan kan. Ga jij 10 september naar de onderlinge WH wedstrijden? Ik wel, maar doe niet mee.
Wat wil je met Ander gaan doen qua werk eigenlijk? Heb je trouwens al cursussen met hem gevolgd?
Door Helen
#365832
O trouwens, als hij even groot is als Angel is ie flink gegroeid zeg!! Ik vond Angel een vrij grote hond als ik het me goed herinner. Dat loopt Ander waarschijnlijk tegen de 30 kg of niet?
Door Nelly
#366261
Zoiets ja, ik let nooit zo op gewicht, alleen als ik met ze bij de DA ben en ze medicijnen moeten hebben. Met Andor wil ik, bij gebleken geschiktheid van ons beiden- evt. reddingswerk gaan doen. Lijkt me machtig mooi. En nee ik heb nog geen cursus met hem gedaan, omdat ik nog met hem show; vind het persoonlijk niet zo aan te bevelen om show en cursus met een jonge hond tegelijk te doen, een beetje verwarrend.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door