Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Schutten
#3115026
Net overgestapt op Dogmeat. Het vlees ziet er goed uit vind ik en ruikt prima (zelfs de zalm stinkt niet  :) )
Onze labrador (4 maanden) is er dol op en vooralsnog is zijn ontlasting goed.
Nu voor 2 weken in huis:
Zalm
Eend
Kip
Kalkoen
Konijn
Pens

Ik ben wel van plan af en toe een eitje, beetje yoghurt en wat groente en fruit te geven.

Prijs is gemiddeld 2,60 per kilo. (verschillende vleessoorten, verpakt in kilo-worsten)
Als de hond goed gewend is kunnen we nog lam en geit toevoegen. (hierin zitten hardere botstukjes en verteren beter na gewenning aan 'zachtere diersoorten')
Door sunderella
#3115135
[quote="Bosliefje"]
Ik lees dat er in de mixen van macho gear 30% vleesbot zit. Hoe meer bot hoe goedkoper.
[/quote]Hoi is 30% vleesbot veel dan voor een kvv?

Dogmeat vond ik maar niks nooit een duidelijk antwoord op het gebruikt orgaan wisselt nogal vaak zodat je nooit een deftig overzicht hebt in de compleetheid en veel krijt poep.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3115182
En als je barf geeft voer je toch 50% vlees bot ( 50 % vlees 50 % bot ) ? Aangevuld met 35/40 % spiervlees en 10/15 % orgaan . Dan kom je ook op 25% bot in je menu .
Op macho gear hier trouwens geen krijtpoep en op dogmeat wel dus dogmeat heeft hoger bot %
Door sunderella
#3115255
Ja indd bij barf lees je vleesbot % tot 50% vandaar lijkt het me toch dat macho gear hun bot % niet te hoog is
Door Lil
#3115443
[quote="sunderella"]
Ja indd bij barf lees je vleesbot % tot 50% vandaar lijkt het me toch dat macho gear hun bot % niet te hoog is
[/quote]

Leek mij ook maar alle dieren in huis aan de krijtpoep vertelt mij wat anders.
Gebruikersavatar
Door TTtje
#3115611
Wij voeren meestal Dogmeat, carnivoer ( vrij duur maar ik vind het kwalitatief best goed) Barfmenu en lotgering. Bij Dogmeat scheelt het nogal in prijs of je de compleet versie geeft of de enkelvoudige.
Ik heb eigenlijk nooit echt uitgerekend op wat voor een prijs ik gemiddeld zit.
Laatst gewijzigd door TTtje op do 21 mei 2015, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3116314
Ik geef voornamelijk herby en dogmeat, bij dogmeat is de krijtpoep hier per diersoort verschillend, kip, konijn en geit gaat prima van dogmeat, andere diersoorten vind ik er vrij duur dus die bestel ik niet, of geven krijtpoep. Ik probeer ook meestal onder de €3.00 per kilo te blijven hoor. Eend en lam geven bij mijn teef allergieklachten. Heb dus wel eens gekeken naar machogear (veel met bot van eend, niet handig dus) en ook naar Pett van Tuinland maar was ook eend als bot.
Vorige week wilde ik een bestelling doen bij Herby en vond ik deze keer ook minder aanbod, of alles ruim boven de €3.00, wel hebben ze deze maand patrijs in de aanbieding; 16 kilo voor €39,95. Komt neer op ongeveer €2,50 per rol
Door Lil
#3116406
[quote="Mijati"]
als je inderdaad kijkt naar aanschaf van het vlees wellicht wel, maar je moet dan ook de stroomkosten, de afschrijving van de machine en je arbeid meerekenen.
Een goede machine is toch redelijk kostbaar.
[/quote]

Mijn molen was "maar" 250 euro, maar aan vlees haal ik dat al bijna niet. Spiervlees is duur, orgaan is duur. Alleen bot is goedkoper. Puur het voer zit ik rond de 2.50 euro via lijntjes, webshop is veel duurder en slechtere kwaliteit.
Door san :)
#3116725
Dit is ook via lijntjes hoor. Ene keer is duurder als de andere keer maar nu kwam ik onder de 2 euro uit. En gezien de levenancier is t geen slecht vlees.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Lil
#3116779
[quote="san :)"]
Dit is ook via lijntjes hoor. Ene keer is duurder als de andere keer maar nu kwam ik onder de 2 euro uit. En gezien de levenancier is t geen slecht vlees.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[/quote]

Ah zo ja weleens lukt mij dat ook,  maar niet standaard helaas.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3117013
Zelf malen is wel beduidend goedkoper dan kvv en al snel beter van kwaliteit. Het is alleen pokke veel werk, dat is het nadeel. Ik ben blij met mijn grote sterke meneer K, samen malen we in krap 2 uurtjes een voorraad voor 2,5 a 3 maanden voor de katten. Maar die eten niet zoveel, dus dat is dat wel te doen. Voor Oscar moet ik er om eerlijk te zijn niet aan denken omdat allemaal zelf te malen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door