Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Peet
#343014
Ik vind het ook niet te veel hoor, de ene hond heeft nou eenmaal een snellere verbranding dan de andere. Mijn herder Beau kan rustig 1500 gram Cb per dag op en hij blijft daar mooi slank bij....Tunja krijgt de overige 500 gram, want zij is een bijzettafeltje... ;D
Door danou2004
#343026
als ik haar s,morgens tussen 8 en 9 eten geef staat ze even later weer vrolijk bij me van nou komt er nog wat van ik wil meer.gelukkig laat ik me niet omkopen door twee schattige bruine oogjes!
Door WOOKIJacqueline
#343096
[quote="sylvia"]
Nu ben ik toch even benieuwd naar het nut van de brinta, als er namelijk iets is wat ik mijn honden nooit zal geven is het brinta, ik zie ook de waarde niet om je hond een stoot graan te geven als hij aan de diaree is ??? En sorry maar weer brok geven omdat het zwaarder verteerd? leg die eens uit?
[/quote]

Kijk wat die brok betreft: ik ga niet iets uitleggen waar ik zelf niet mee gekomen ben en waar ik het helemaal niet mee eens ben.
Wat die brinta betreft: ik geef dat aan mijn honden als ze aan de dia zijn en da thoef jij niet te doen.

ik vind je toon niet prettig.
Door Lizzy
#343107
[quote="WOOKIJacqueline"]
Kijk wat die brok betreft: ik ga niet iets uitleggen waar ik zelf niet mee gekomen ben en waar ik het helemaal niet mee eens ben.
Wat die brinta betreft: ik geef dat aan mijn honden als ze aan de dia zijn en da thoef jij niet te doen.

ik vind je toon niet prettig.

[/quote]

Even de toon buiten beschouwing gelaten (die discussie is voor de rest van de barfplaats leden niet erg interessant): ik snap het idee achter Brinta eerlijk gezegd ook niet.... Aangezien honden heel veel moeite hebben met het verteren van granen en Brinta uit louter granen bestaan. Misschien kun je ons het idee vertellen, achter het geven van Brinta bij diarree?
Door jack
#343134
Zo Ilona ben er! hoe gaat het nu met Danou?
Zie je wel dat ze je hier helpen? daar is dit forum voor!
Alleen ons advies is niet genoeg, laat anderen ook maar hun ervaringen schrijven we leren hier alleen maar van!
Ilona is onze schoondochter! en een geweldige hoor!
en voor het eerst op de carnibest! goed zo meisie!
Jack en Hetty
Door danou2004
#343138
vanavond krijgt ze gewoon weer cb het gaat weer goed met haar gelukkig.ik zet zo even wat buiten de koelkast en dan kan ze straks weer haar normale eten krijgen.en jullie zijn ook super schoonouders hoor!!! :-*
Gebruikersavatar
Door sylvia
#343398
WOOKIJacqueline schreef: Kijk wat die brok betreft: ik ga niet iets uitleggen waar ik zelf niet mee gekomen ben en waar ik het helemaal niet mee eens ben.
dan snap ik dit stukje van jouw hand niet
Tja... ik heb een doodzieke pup met dikkedarm ontsteking (die later een Giardainfectie bleek te zijn...) erdoor gesleept op Duck lam/rijst

Hij is nu 4 jaar en geen darm problemen meer na een behoorlijk zware behandeling voor die Giarda......

volgens mij is verandering van voer nooit echt goed bij diarree. Ik krijg altijd het advies 24 uur vasten en dan rijst/kip gekookt maar ik wordt daar niet blij van.... Ik geef nu meestal een dag brinta met water en dan vanaf dag twee duck erbij ( 3x daags een half ons en per dag verdubbelen tot normaal) en pas na een dag of 3-4 als ze weer nomaal poepen weer brok. Dat verteert toch veel zwaarder dan versvlees.
je schrijft toch duidelijk dat als ze weer normaal poepen dat je ze dan weer brok geeft, mijn vraag was simpel waarom? en waarom denk je dat het zwaarder verteerd?
Ben benieuwd hoe je daarop komt (misschien van je fokker of van de da )

Wat die brinta betreft: ik geef dat aan mijn honden als ze aan de dia zijn en da thoef jij niet te doen.
Wees niet bevreesd ik zal mijn honden dat ook niet geven, maar ik ben nog steeds benieuwd wat jouw idee erachter is om het wel te doen, en wat die brinta dan voor toegevoegde waarde is bij een verstoorde darmflora.
ik vind je toon niet prettig.
Ja, wat zal ik daarop zeggen, ik weet niet in welke toon jij leest maar ik denk eerder dat je mijn vragen niet prettig vind. Jammer ik was erg benieuwd naar je antwoord.
Door K9Jordan
#343513
[quote="sylvia"]
Jammer ik was erg benieuwd naar je antwoord.
[/quote]

Denk niet dat je dat nog gaat krijgen!!!! ;D

Even over de brinta, ik heb in een ver verleden toen ik destijds begon met barfen ook wel eens brinta voorbij zien komen op een barf forum.
Volgens mij werd dit als een soort maagbescherming gebruikt. Onder het mom van beschermen van de maagwand als een hond de botten nog niet goed zou verteren....

Hang me er niet aan op, het is lang geleden. Maar toen ik dit las had ik zoiets van hé dit heb ik vaker gehoord...
Door Timmy
#343603
Brinta met water aangemaakt heeft bijna precies dezelfde werking als ORS. Het is dus een prima huismiddeltje tegen uitdroging bij diarree. Het heeft in zo'n geval geen voedingswaarde.
Timmy krijgt hier geen granen, maar als hij werkelijk aan de spuit is, krijgt hij van mij Brinta met water (maar dat komt omdat meneer geen yoghurt vreet, want dat had ik liever gegeven).

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#343604
[quote="K9Jordan"]
Denk niet dat je dat nog gaat krijgen!!!! ;D

Even over de brinta, ik heb in een ver verleden toen ik destijds begon met barfen ook wel eens brinta voorbij zien komen op een barf forum.
Volgens mij werd dit als een soort maagbescherming gebruikt. Onder het mom van beschermen van de maagwand als een hond de botten nog niet goed zou verteren....

Hang me er niet aan op, het is lang geleden. Maar toen ik dit las had ik zoiets van hé dit heb ik vaker gehoord...
[/quote]

ja alsof brinta helpt, die maken het maagzuur ook nogeens minder zuur ::) ;D
Maar hier werd het ivm met diaree gegeven, ik zel zou een logica kunnen vinden in het idee dat brinta vezelig is en dus de doorgang van voedsel vertraagd ofzoiets, een andere redernatie lijkt me bijna niet mogelijk.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#343606
[quote="Timmy"]
Brinta met water aangemaakt heeft bijna precies dezelfde werking als ORS. Het is dus een prima huismiddeltje tegen uitdroging bij diarree. Het heeft in zo'n geval geen voedingswaarde.
Timmy krijgt hier geen granen, maar als hij werkelijk aan de spuit is, krijgt hij van mij Brinta met water (maar dat komt omdat meneer geen yoghurt vreet, want dat had ik liever gegeven).

Gr.
Linda
[/quote]

Ahh tegelijk zitten typen.

Dus het wordt inderdaad als vertrager gebruikt.
Maar alleen bij langdurige diaree dan, want het lijkt me niet handig de boel op te hopen als je hond net aan de diaree is, daar ik diaree toch zie als een manier van het lichaam om zo snel mogelijk van allerlei rotzooi af te komen. En waarom zou je het liever met yochurt geven ?isdat voor de probiotica? ik heb er hier namelijk hetidee dat Eden er juist van aan de dunne gaat van zuivel.
Door danou2004
#343632
zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen ervaringen heeft met dieren maar ik ben blij dat danou weer beter is! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door