Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door CelineS
#3025070
[quote="briitje"]
Ik voer geperste brok smorgens en savonds kvv. Rede waarom? We voerden eerst altijd brokken, maar zijn sinds een paar jaar overgegaan op kvv. Het is voor ons puur het gemak. Ben ik vergeten vlees uit te halen, simpel schep brokken in de bak. Daarnaast doet mijn hond het er prima op, dus why not?
[/quote]Ik voer nu vanaf 2004 volledig kvv,en ik  ben het echt nog nooit vergeten uit de vriezer te halen.Daar kun je toch een routine van maken?Ik pak 's morgens al het eten voor de dag erna uit de vriezer.Dan maak ik porties voor 5 honden,doe het in bakjes met hun naam erop en morgenochtend vroeg pak ik ze zo uit de koelkast.Wat ze morgen krijgen staat bij ons nu al in de koelkast. :D
Door Martine-Tom
#3025130
En als je het vergeet, een hond kan ook prima vasten, volgende portie gewoon verdubbelen bijvoorbeeld, en zeker met kvv, even in een bak met handwarm water en het is zo ontdooit.
Voor mij nooit een reden geweest om geen vers te voeren..ondanks dat ik het ook wel eens vergeet eruit te halen  :P
Door keetje
#3025143
Ik vergeet het ook nooit, heb altijd 2 dozen met voer in de koelkast, 1 die staat te ontdooien en 1 die ik voer. Als de een op is gaat erg gelijk weer bevroren voer in. Gaat perfect. En mocht ik het een keer vergeten, op het aanrecht is zo wat ontdooid of in koud water. En anders maar wat later eten.
Door M@rina
#3025149
[quote="keetje"]
Ik vergeet het ook nooit, heb altijd 2 dozen met voer in de koelkast, 1 die staat te ontdooien en 1 die ik voer. Als de een op is gaat erg gelijk weer bevroren voer in. Gaat perfect. En mocht ik het een keer vergeten, op het aanrecht is zo wat ontdooid of in koud water. En anders maar wat later eten.
[/quote]
Ik vergeet het minstens 1x per week... ben heel handig in het snel ontdooien geworden :crazy2: een goede diepvrieszak met zippsluiting en dan het spul in lauw water leggen, binnen een half uurtje is er voldoen voor 1 maaltijd ontdooid.
Door spikkel
#3025154
Ik vind het altijd raar als mensen zeggen, voor het gemak of ik moet werken. Ik heb het ook druk, en proportioneren(ik barf) moet ook nog eens ergens tussendoor.
Ik heb gekozen voor Barf, en vergeet het ook bijna nooit om het uit de vriezer te halen.
En ik heb een muts als eter, 1x brok voeren bij haar en het hek is van de dam.

Ik ken ook mensen die het zo druk hebben, maar de hele avond voor de TV zitten.
Door malinois.
#3025189
[quote="Kaela"]. Als vers voert, dan doe je dat omdat je geen granen wil voeren, omdat je geen doodgekookte voedinsstoffen wil voeren opgeleukt met een vitaminepil, omdat je met vers voeren weet wat je voert enz enz. Voor mij is dat niet te combineren met brok. Al helemaal niet, omdat voor de meeste praktische problemen (vakantie, oppas ed) er hier altijd zo een oplossing uit de mouw wordt geschud.
[/quote]

Ik denk dat t hier 'knelt' dat is voor jou de reden maar niet voor iedereen. Ik voer nu al ruim 4,5 jaar kvv/barf maar daarvoor brok en later brok/kvv. Ik ben kvv/barf gaan voeren bijv omdat ik dat natuurlijker vind en mijn honden doen t er beter op.
En zo heeft iedereen zijn redenen denk ik...
Hier krijgen ze ook rustig een brokje als beloning. Ik eet zelf ook weleens een frietje of bitterballetje.
Ik snap dus prima dat jij niet snapt dat iemand brok/kvv wil voeren vanuit jouw referentiekader maar die is niet voor iedereen hetzelfde.
Ik snap beide partijen wel ook al voer ik al jaren geen brok meer.
Door keetje
#3025209
Weet je, we zitten niet voor niets hier op BP. Zouden we op een Brokkenforum zitten hadden we een heel andere mening over brok. (En dus over vers voeren)
Toen wij Luna net hadden heeft ze ook op brok gezeten hoewel Keet voor haar een vleeseter was. We moesten gewoon een en ander uitproberen en soms, heel soms, doen honden het echt beter op brok dan op vlees, hoe gek dat dan ook lijkt in onze ogen. Ik ben toen ook even van mijn geloof afgestapt puur omwille van het eventuele welzijn van mijn hond. Het bleek bij haar toen geen voedselgerelateerd iets te zijn waar ze last van had (heeft) en dus zijn we gelijk weer terug gegaan op vlees. Wel krijgt ze soms een brokje (wolfsblut) als ik door de zelfroogsnacks heen ben en daar is ze tot nu toe nog niet dood aan gegaan. ;)

Maar ik zal nooit iemand veroordelen omdat hij zijn/haar hond iets anders voert dan ik. Omdat ik nu 'in de leer' ben van het vlees voeren, ik ben geen Jehova's getuige die iedereen naar zijn/haar geloof over wil halen. Dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3025217
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het frustrerend vinden dat je hier op BP zelfs nog je manier van voeren (barf dus) moet verdedigen.
Als je op een brokkenforum zit ga je ook niet zeggen dat barf nu gewoon beter is en makkelijker etc.. daar is het forum niet voor dus waarom er over beginnen.

Ik veroordeel ook niemand maar dit is nou eenmaal de manier waarop hier gevoerd wordt en daar passen geen brokken bij. Wat je zo nu en dan eens als beloninkje geeft als barfer moet je helemaal zelf weten.. maar ik snap best dat er hier geen ruimte is voor discussies over brokkenmerken en combinaties met vers.

Iedereen moet lekker doen en voeren waar hij os zij zich goed bij voelt en welke redenatie hier achter zit moet ook iedereen zelf weten. Maar dit is en blijft een vers forum.
Door malinois.
#3025231
Er wordt een vraag gesteld over t combineren van vers en brok dan lijkt t me toch dat iedereen gewoon zijn mening daarover kan geven?
Mits onderbouwd kan ik daar iig prima mee leven over t algemeen (zonder onderbouwing ook overigens want t zijn niet mijn honden).
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3025236
[quote="malinois."]
Er wordt een vraag gesteld over t combineren van vers en brok dan lijkt t me toch dat iedereen gewoon zijn mening daarover kan geven?
Mits onderbouwd kan ik daar iig prima mee leven over t algemeen (zonder onderbouwing ook overigens want t zijn niet mijn honden).
[/quote]

Doelde met mijn bericht niet op jou hoor, meer in het algemeen.
Gebruikersavatar
Door Leonie.
#3025467
Ik eet zelf ook graag vers en gezond, maar soms is een frietje wel lekker, of een diepvriesmaaltijd praktisch.

Denk ook niet dat mijn hond erop achteruit zou gaan als ik af en toe een keer brok zou geven. Helaas lust hij praktisch geen brok, maar anders had het me af en toe wel handig geleken.
Door briitje
#3025479
[quote="CelineS"]
Ik voer nu vanaf 2004 volledig kvv,en ik  ben het echt nog nooit vergeten uit de vriezer te halen.Daar kun je toch een routine van maken?Ik pak 's morgens al het eten voor de dag erna uit de vriezer.Dan maak ik porties voor 5 honden,doe het in bakjes met hun naam erop en morgenochtend vroeg pak ik ze zo uit de koelkast.Wat ze morgen krijgen staat bij ons nu al in de koelkast. :D
[/quote]

Dat zou kunnen, zeker. Maar zie er de noodzaak niet van in. Dit werkt voor mij en me hond prima. Dus vandaar eigenlijk zo.
Daarnaast gaat hij ook wel eens (onverwachts) naar mijn moeder, die niet altijd direct kvv voor handen heeft. Dus dan ook vind ik brokken handig.
Door CelineS
#3025561
Ik begrijp dat handige niet,want kvv is toch niet meer werk dan een hand brokken?Een van mijn honden eet al jaren Energique,nog makkelijker hoef je niet af te wegen.Ontdooien,en hup zo de bak in.Dus voor het gemak zie ik geen verschil.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door