Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anneke V
#345137
[quote="pollekind"]
Dit is zeker een onnozele vraag en ook een beetje kwetsend.Ik heb mijn hond nu bijna 11 jaar en had tot zo'n 4 maanden geleden nog nooit gehoord van termen zoals:BARF of KVV.Wij hebben dus al zolang we honden hebben(ruim 17 jaar Poolhonden)net als miljoenen andere hondenbezitters brokken gevoerd,waarvan wij altijd overtuigd waren dat we fatsoenlijk voer gaven.Doordat we nu nog maar 1 poolhond en 2 kleine hondjes hebben die erg slecht aten,zijn we door andere mensen op KVV geattendeerd.Maar jullie kunnen toch niet in mijn portomonee kijken of wel?Wij voeren altijd de duurdere merken brokken en waren daar toch echt stukken voordeliger mee uit.Finaciele Conclusie:De Husky moet weer voor 50% op de brok omdat ik zelf en mijn 8 Perzische katten en mijn Pony ook nog willen eten.En begin nu niet weer over BARf want dat wil ik gewoon weg niet,dat is voor mij met mijn baan en een pony in pension te tijd rovend.Ik vind KVV hartstikke goed voer en blijf het ook zeker volledig geven aan de kleintjes en de grote krijgt 50%KVV.
[/quote]

Begrijp dat je je gekwetst voelt door deze opmerking, maar dat is helemaal niet nodig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb ook jarenlang mijn katten droge brokken & blikvoeding gegeven uit de overtuiging "dat diereneten strengere gecontroleerd werd dan menseneten & dat er alles inzat wat ze nodig hadden..." En ook omdat je heel moeilijk andere informatie vind dan de informatie die je krijgt van de brokkenfabricanten...pure marketing!!!

Misschien kan jij wel meer tafelresten bij de kvv geven, als er overblijft van wat jullie 's avonds eten...groenten, rijst, misschien zelfs een stuk vlees dat je niet bakt maar rauw geeft...Wat ik ook doe is letten op promoties, als er ergens soepvlees in promotie staat koop ik onmiddellijk een kg of meer, dat geld ook voor orgaanvlees en kip!!! Weet niet of jij ergens een slachthuis bij jou in de buurt hebt?? Dan zou je kunnen 50% kvv & 50% rauw vlees geven...zonder botten, groenten, afmeten enz...Gewoon 50% kvv & 50% tafelresten & rauw vlees.

Wij moeten ook maandelijks krabben om rond te komen, lening, rekeningen...vaak moeten we zelfs letten op ONS eten....Daarom, onze hond krijgt kvv+in de weekends regelmatig rauw vlees, vis & tafelrestjes en daar is heel soms wel eens spaghetti met kaas of macaroni met kaas bij...Pluto is zot op kaas ;) of restjes van charcuterie.

Ik denk dat tafelrestjes of groenten/rijst toch nog altijd gezonder zullen zijn dan brokken...Maar ik begrijp je situatie volkomen!!!!!!

Wij hebben altijd een kommetje droge brokken staan voor moest onze hond niet genoeg hebben aan zijn kvv & nog grote honger hebben (omdat hij nog pup is), maar hij eet hier maar heel af en toe eens van.
Laatst gewijzigd door Anneke V op ma 04 jul 2005, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pollekind
#345350
Vanmorgen heb ik 9 pakjes van 400 gram Smuldier Compleet(0,59 cent C1000)kunnen bemachtigen.Het was steeds uitverkocht.Dus ik heb er eentje laten ontdooien en zojuist gevoerd.Het zag er best ranzig uit,een beetje zoals pens maar dan bruinig.Maar goed ik heb het dus gegeven en het bakje was binnen een mum van tijd leeg,de Husky vond het dus wel lekker.Ik ben daar wel erg blij om want dit is tenminste betaalbaar voor ons.En ik geef de kleine hondjes Energique,dus dan kan ik de Husky 'smiddags ook wel een schijf geven.Iedereen weer tevreden(Gelukkig want dat gemier met eten is ook niet fijn)! :)
Door Anneke V
#345996
[quote="pollekind"]
Vanmorgen heb ik 9 pakjes van 400 gram Smuldier Compleet(0,59 cent C1000)kunnen bemachtigen.Het was steeds uitverkocht.Dus ik heb er eentje laten ontdooien en zojuist gevoerd.Het zag er best ranzig uit,een beetje zoals pens maar dan bruinig.Maar goed ik heb het dus gegeven en het bakje was binnen een mum van tijd leeg,de Husky vond het dus wel lekker.Ik ben daar wel erg blij om want dit is tenminste betaalbaar voor ons.En ik geef de kleine hondjes Energique,dus dan kan ik de Husky 'smiddags ook wel een schijf geven.Iedereen weer tevreden(Gelukkig want dat gemier met eten is ook niet fijn)! :)
[/quote]

;)
Door diana
#356698
iedereen voert naar wat hem/haar het beste lijkt
maar vooral wat je potomonee aan kan
wanneer ik niet er bij zou werken zou ik mijn honden ook niet iedere dag c.b kunnen voeren
eerlijk is eerlijk
en ook ik sjoemel wel eens wat dagen , omdat ze volgens mij niet persee iedere dag een complete maaltijd hoeven
Door nickki
#356875
hallo,

Ik ben met vier grote honden een enorm bedrag in de maand kwijt aan voer. Daarbij moet ik ook nog bijna een uur rijden om het te halen. Speciaal voor het voer ook nog een grote vriezer aangeschaft. Dus al met al een erg dure hobby. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik het kan doen. Ik kan me goed voorstellen als het allemaal krap is dat je er anders mee omgaat en eventueel maar weer op de brok overstapt. Daar zijn in het verleden ook vele honden oud mee geworden. Als het geld er niet is, dan kun je nog zo veel willen, maar het moet wel kunnen.
Ik ben wel veel duurder uit met KKV dan vroeger met de brok, maar ik moet zeggen dat de honden het er beter op doen.
groet nickki
Door diana
#358851
weet je;
het feit dat pollenkind en al die anderen al moeite doen om hier te lezen en als is het niet full time , maar dan af en toe haar/zijn hond vers voor te zetten
dan ben je toch al een topper ,
toen ik pas op doggynet kwam dacht ik ook dat Bertus Vlug gek was
, maar ik had inmiddels al zoveel brokken geprobeerd en was inmiddels best duur uit met mijn Ecofood brokkies van Biofood
die tot dan toe nog het beste werkten
totdat ik wel erg nieuwgierig werd en Lady alleen in de weekenden kvv ben gaan geven
nou ik vond het al heel snel erg dat het voor haar weer maandag was
hahaa want dat brokkentime.
toen kreeg ik ander werk , meer
en kon ik het me veroorloven full tome over te gaan op Bibi
wat Later carnibest geworden is in mijn geval .
Door LSD
#360167
als we hier wat krap bij kas zitten krijgen ze gewone dinner van 9 euro voor 10kg met een paar plekken rodi van 5 euro voor 2kg of runner enkel pens 65 eurocent voor 400gr. voor de rest krijgen ze smorgens wel rc of henne brokken of gewoon een boterham met pate, het is nu zomer maar in de winter kunnen ze zelf voor hun eten verdienen door de jackhtvergoedingen die we krijgen. we hebben 6 terrier, kleine honden denk je maar ze hebben zoveel beweging dat ze goed moeten eten om op gewicht te blijven
Door Eef+Stippels
#361732
Volgens mij heb ik hier nog niets over AHV gelezen, maar dat is misschien ook een optie. Dat heb ik ook een tijd gevoerd ivm mijn portomonnee en de honden deden het er prima op.
Het kostte mij 1,95 per kg. Dan heb je toch volledig vers, maar het blijft betaalbaar.
Door Tiesto
#362151
Ook hier 2 lobbesen van ong. 30 kilo!! Maar als je gaat vergelijken tussen een "goede brok"en 1 a 2 keer in de week kvv kom je op t zelfde uit ongeveer en dan is de keuze eenvoudig toch?? En Lizzy las ik nou goed dat je van CB meer moet geven dan van Energique? Ik gaf ze inderdaad al iets meer hiervan als van bijv Energique maar had gehoord/gelezen dat je evenveel of zelfs minder nodig had van CB? Of vergis ik mij hierin? Las net je vergelijking van merken/prijzen door..

groetjes Sandra
Door amber2
#362398
De aanbevolen hoeveelheid voor Carnibest en Energique is vrijwel hetzelfde, en in de praktijk hebben de meeste honden er ook ongeveer dezelfde hoeveelheid van nodig dacht ik (die van ons in elk geval wel). Van AHV (en ook smuldier) hebben veel honden wel wat meer nodig dus je hoeft daar niet altijd goedkoper mee uit te zijn.
Door Ineke
#362705
[quote="Tiesto"]
Ook hier 2 lobbesen van ong. 30 kilo!! [/quote]

;D Ik heb 1 lobbes van 60 kg en een kleintje van ca 10 kg.
Ik gaf eerst Bibi met 's ochtends brok. Ik heb nu de brokken omgeruild voor AHV.
Gaat prima.
AHV is dan misschien minder goed (?) dan Bibi, maar zeer wel beter dan brok.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#362758
Als je een grote vriezer hebt en even wat leuke adressen bijelkaar sprokkelt dan is er niets goedkoper dan BARF mijn drie cockers eten de meeste dagen voor minder dan 1 euro per dag.En dan eten de katten er nog gedeeltelijk van mee
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 01 aug 2005, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#364155
[quote="amber2"]
De aanbevolen hoeveelheid voor Carnibest en Energique is vrijwel hetzelfde, en in de praktijk hebben de meeste honden er ook ongeveer dezelfde hoeveelheid van nodig dacht ik (die van ons in elk geval wel). Van AHV (en ook smuldier) hebben veel honden wel wat meer nodig dus je hoeft daar niet altijd goedkoper mee uit te zijn.
[/quote]

Die van mij hadden niet meer van AHV nodig, dus ik was wel goedkoper uit. Maar dat verschilt natuurlijk per hond.
Door Nelly
#365784
Hier nu nog "maar" 2 grote lobbessen, tot voor kort 3, en 3 katten. Ik geef bibi, afgewisseld met penslappen, kippenekken, kopvlees, spiervlees en runderstrotten. Meestal de ene dag bibi en de andere dag ander vlees. Nu heb ik het geluk dat ik redelijk goedkoop aan kippenekken, penslappen e.d. kan komen. De katten probeer ik ook zoveel mogelijk op vers te zetten, maar die ouwetjes zijn weleens eigenwijs. En goed katten-blikvoer is best duur hoor. Dus Pollekind, ik begrijp dat jij 8 Perzen hebt en die duur blikvoer geeft; is het misschien de moeite waard om die ook aan kvv proberen te laten wennen? En voel je vooral niet aangevallen meid, we proberen gewoon met je mee te denken. ;)
Door Erna
#365788
Als je veel honden moet voeden is KVV duur, tenminste in ons geval wel. Inmiddels zijn wij overgestapt op Barf en kunnen wij onze honden voeren voor ongeveer 100 Euro per maand.

Wij hebben 9 honden en die zitten tussen de 20-30 kilo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door