Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sander
#343750
Ik had het over FATSOENLIJK voedsel, niet over Bonzo oid. ;)
Veel mensen vinden kvv duur als ze het vergelijken met brokken. Naar mijn idee zou het eigenlijk andersom moeten zijn. Kvv of Barf is de maatstaf en brokken is een of ander goedkoop aftreksel. Het is maar net hoe je het bekijkt ;)
Door Peet
#343755
Dat is zeker zo, Lizzy & Sander. Maar vergeet niet dat je vaak pas later er achter komt dat Bonzo niet goed. De eerste jaren dacht ik echt dat het prima was. Dat zeggen ze toch op de club, op TV en bij de DA????

;)! Maar ik weet uit eigen ervaring dat het zelf samenstellen en op zoek naar adresjes gewoon even tijd vergt.

Je begint gewoon met KVV, dan weet je zeker dat je goed zit. Dan ga je langzamerhand denken aan een vlees+bottenmaaltje...hmmmm toch wel eng...je moet je goed inlezen (100 keer vragen ' doe ik het goed??' ;D), voorzichtig begin je dan met je eerste kippe-dij...verrek, Fifi leeft nog... :D...dan ga je verder....en DAN zie je dat je inderdaad met barf goedkoper uit kan (!) zijn dan met KVV. Maar het is gewoon een uitzoekerij, wat is goed, waar kan ik het krijgen....het moet ' inslijten' zeg maar.... ;D
Door Lizzy
#343765
Joehoe Peet ;D, ik was het juist met jou eens ;D.

Je koopt een hond en voert hem Bonzo of Jeukenumaar. Als je dan over wilt schakelen naar vers, dan kan het dus verkeren dat dit boven je budget ligt. Het is dus niet zo zeer een kwestie van 'fatsoenlijk voer te duur vinden'. Het is een kwestie dat deze 'nieuwe' manier van voeren niet in je budget past.

De vlieger gaat pas op zoals Sander 'm noemt als ik nog 10 Dalmaten erbij neem en vervolgens zeg "en nou gaan ze op brokken want ik kan vers niet meer betalen".
Door Peet
#343832
Lizzy schreef: Joehoe Peet ;D, ik was het juist met jou eens ;D.
Ik weet het, ik weet het, maar ik probeer 3 mensen tegelijk te beantwoorden... :P...dat moet ik dus gewoon niet doen.... ;D...veel te ingewikkeld voor een blondje ;D ;D
De vlieger gaat pas op zoals Sander 'm noemt als ik nog 10 Dalmaten erbij neem en vervolgens zeg "en nou gaan ze op brokken want ik kan vers niet meer betalen".
preciessssssss......... :-*
Door pollekind
#343860
[quote="Sander"]
Misschien een hele onnozele vraag, maar waarom neem je een grote hond als je fatsoenlijk voedsel voor 'm eigenlijk te duur vindt?
Tip: met de juiste Barf-adresjes ben je goedkoper uit dan met kvv.
[/quote]Dit is zeker een onnozele vraag en ook een beetje kwetsend.Ik heb mijn hond nu bijna 11 jaar en had tot zo'n 4 maanden geleden nog nooit gehoord van termen zoals:BARF of KVV.Wij hebben dus al zolang we honden hebben(ruim 17 jaar Poolhonden)net als miljoenen andere hondenbezitters brokken gevoerd,waarvan wij altijd overtuigd waren dat we fatsoenlijk voer gaven.Doordat we nu nog maar 1 poolhond en 2 kleine hondjes hebben die erg slecht aten,zijn we door andere mensen op KVV geattendeerd.Maar jullie kunnen toch niet in mijn portomonee kijken of wel?Wij voeren altijd de duurdere merken brokken en waren daar toch echt stukken voordeliger mee uit.Finaciele Conclusie:De Husky moet weer voor 50% op de brok omdat ik zelf en mijn 8 Perzische katten en mijn Pony ook nog willen eten.En begin nu niet weer over BARf want dat wil ik gewoon weg niet,dat is voor mij met mijn baan en een pony in pension te tijd rovend.Ik vind KVV hartstikke goed voer en blijf het ook zeker volledig geven aan de kleintjes en de grote krijgt 50%KVV.
Door Lizzy
#343905
[quote="pollekind"]
Dit is zeker een onnozele vraag en ook een beetje kwetsend.Ik heb mijn hond nu bijna 11 jaar en had tot zo'n 4 maanden geleden nog nooit gehoord van termen zoals:BARF of KVV.Wij hebben dus al zolang we honden hebben(ruim 17 jaar Poolhonden)net als miljoenen andere hondenbezitters brokken gevoerd,waarvan wij altijd overtuigd waren dat we fatsoenlijk voer gaven.Doordat we nu nog maar 1 poolhond en 2 kleine hondjes hebben die erg slecht aten,zijn we door andere mensen op KVV geattendeerd.Maar jullie kunnen toch niet in mijn portomonee kijken of wel?Wij voeren altijd de duurdere merken brokken en waren daar toch echt stukken voordeliger mee uit.Finaciele Conclusie:De Husky moet weer voor 50% op de brok omdat ik zelf en mijn 8 Perzische katten en mijn Pony ook nog willen eten.En begin nu niet weer over BARf want dat wil ik gewoon weg niet,dat is voor mij met mijn baan en een pony in pension te tijd rovend.Ik vind KVV hartstikke goed voer en blijf het ook zeker volledig geven aan de kleintjes en de grote krijgt 50%KVV.
[/quote]

Joh, je moet je niet gekwetst voelen (hoewel ik me dat wel een beetje kan voorstellen) want daar is helemaal geen reden toe! De meeste mensen, ook op dit forum, hadden 10 jaar geleden ook nog niet van vers, barf of kvv gehoord. En de meeste mensen hadden dit dus ook niet in hun (tijd en geld)-budget in gecalculeerd en dat is zeer begrijpelijk!
Door Lizzy
#344206
[quote="Sander"]
Het was zeker niet kwetsend bedoeld. Ik vind het alleen zo typisch dat de prijs van kvv meestal wordt afgemeten tegen die van brokken...
[/quote]

Ik vind dat helemaal niet typisch! De meeste mensen voeren toch ook brokken?! En de eerste keer dat ze in aanraking komen met vers, willen de mensen toch vaak eerst kant-en-klaar compleet versvlees geven. Mensen zijn ZO gehersenspoeld dat ze als de dood zijn dat hun hondje iets tekort komt (en men heeft erin gestampt dat alleen brokken goed genoeg zijn en alles bevatten - dat dat niet waar is, dat is van een andere orde).

Dus geven ze eerst brokje merk X en dat kost 20 euro per maand. Gaan ze over naar vers merk Y wat dan 40 euro per maand kost, dan krijgen ze mogelijk dus budget problemen. Da's toch logisch? (neemt niet weg dat er dus goedkopere manieren zijn, maar daar moeten mensen dus nog helemaal in groeien - bijv. met meerdere mensen grotere hoeveelheden versvlees kopen of duurdere merken afwisselen met goedkopere, etc. etc.). Jij bent toch ook niet barfend geboren ;D? (die kleine van jou wel ;D!!).

Waar zouden ze vers anders tegen af moeten meten?
Door Yvonne1961
#344260
Inderdaad Lizzy, zo "groeit" het bij mij ook. Eerst overtuigend brokkenvoerder, dan twee vleesdagen voor de darmflora, nu inmiddels fifty/fifty. En dan merk je dat wel in je portemonnee. Het is een afweging maken, die bij mij dus nu nog staat op die fifty/fifty.
Momenteel ben ik hier nog tevreden over (mijn hondjes en katten ook)

groetjes Yvonne
Door pollekind
#344663
Oh jee!!!We zijn nu op de 3e dag dat ik de Husky 50-50%KvV_diner heb gevoerd.En ze heeft gisteren ook al een deel van haar diner laten staan en nu vanmorgen heeft ze weer alleen haar rundvlees(Smuldier enkelv.)er tussenuit gevist.Balen dat ze nu "verpest"is door KVV.Ik snap ook wel dat ze KVV veel lekkerder vind,maar ja de poen hè?Nu hebben ik en mijn man de volgende berekening gemaakt:en dat is dat ze meerdere dagen op Smuldier moet met 2 dagen Energique of Duck en 2 dagen zelf samenstellen(weekend heb ik meer tijd).Na deze rekensom kwamen we tot de conclusie dat we dan toch een beetje binnen de financiele perken blijven.Ik heb begrepen van eerdere topics dat de meningen over Smuldier Compleet erg verschillen(van Troep tot Supervoer)maar zo zal ik het een beetje moeten goochelen.Smuldier Compleet kost bij C1000 hier maar 0,59 cent per 400 gram.
Door danielle1980
#344678
tja ik heb ook grote honden en dat is idd erg duur. :-\
zelf vind ik cb het beste vlees wat we tot nu toe hebben gegeven, de pups krijgen dat nu ook nog voor 70%
andere 30% krijgen ze ahv,bibi of zelf samen gesteld,
simpel omdat t zo duur is, dat doen we sinds kort, want bij ons kost t per 3 weken nu namelijk 230,- aan voer. ::) :o :-\
daarom willen we ook goedkopere merken gaan geven en zelf samen stellen, maar is lastig om te bepalen werk voer dan.
ik denk ook aan af en toe wat smuldier te gaan geven, is gewoon zoveel goedkoper. :-[
Door Lizzy
#345097
[quote="pollekind"]
Oh jee!!!We zijn nu op de 3e dag dat ik de Husky 50-50%KvV_diner heb gevoerd.En ze heeft gisteren ook al een deel van haar diner laten staan en nu vanmorgen heeft ze weer alleen haar rundvlees(Smuldier enkelv.)er tussenuit gevist.Balen dat ze nu "verpest"is door KVV.Ik snap ook wel dat ze KVV veel lekkerder vind,maar ja de poen hè?Nu hebben ik en mijn man de volgende berekening gemaakt:en dat is dat ze meerdere dagen op Smuldier moet met 2 dagen Energique of Duck en 2 dagen zelf samenstellen(weekend heb ik meer tijd).Na deze rekensom kwamen we tot de conclusie dat we dan toch een beetje binnen de financiele perken blijven.Ik heb begrepen van eerdere topics dat de meningen over Smuldier Compleet erg verschillen(van Troep tot Supervoer)maar zo zal ik het een beetje moeten goochelen.Smuldier Compleet kost bij C1000 hier maar 0,59 cent per 400 gram.
[/quote]


Oh oh, een slimme Husky heb jij ;D.
Joh, als jouw hond het goed doet op Smuldier, dan is het prima. En afgewisseld Energique/Duck en zelf samengestelde voeding: is het prima hoor.

Overigens, als je goede adresjes weet te vinden, dan denk ik dat je met zelf samengestelde voeding nog wel eens goedkoper uit kan komen als met Duck/Energique. Dus het komt vast goed!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#345118
[quote="danielle1980"]
tja ik heb ook grote honden en dat is idd erg duur. :-\
zelf vind ik cb het beste vlees wat we tot nu toe hebben gegeven, de pups krijgen dat nu ook nog voor 70%
andere 30% krijgen ze ahv,bibi of zelf samen gesteld,
simpel omdat t zo duur is, dat doen we sinds kort, want bij ons kost t per 3 weken nu namelijk 230,- aan voer. ::) :o :-\
daarom willen we ook goedkopere merken gaan geven en zelf samen stellen, maar is lastig om te bepalen werk voer dan.
ik denk ook aan af en toe wat smuldier te gaan geven, is gewoon zoveel goedkoper. :-[

[/quote]

Tja, maar bij Pollekind kan ik me er nog iets bij voorstellen dat het financieël wat tegenvalt, maar jij kan je niet beroepen op "kwist ut nie" :P
Door danielle1980
#345119
[quote="Angelique"]
Tja, maar bij Pollekind kan ik me er nog iets bij voorstellen dat het financieël wat tegenvalt, maar jij kan je niet beroepen op "kwist ut nie" :P
[/quote]
nou valt toch tegen hoor ;)
zo lang zit ik nog niet op vers vlees hoor.
maar idd toen we al vlees gaven zijn er 3 bijgekomen ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door