Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Peet
#341790
Ik heb voor wie dat wil een rekentabelletje gemaakt. Je kan er zelf de prijzen van je product naar keuze in tikken en dan rekent hij je kosten per dag en per week uit.

Wie het wil, moet maar een pb-tje met zijn mailadres sturen. In het voorbeeld zit energique, duck en Nutro als alternatief in, maar je kan dit uiteraard naar eigen dunken aanpassen. Je kan dan in 1 oogopslag zien, wat het verschil is in kosten bij de diverse soorten voer.
Door oebaya
#342074
[quote="Lizzy"]
Het is dus maar helemaal de vraag of je met een goedkoop merk ook werkelijk goedkoper uit bent!

Kijk anders even naar dit vergelijkendprijswarenonderzoek wat gedaan is op Barfplaats:

AHV vlees-pens compleet: 0,99 per 500 gram > 750 gram 1,49
AHV vlees-pens compleet: 1,34 per kg bij afname 90 kilo > 750 gram 1,01
Bibi Natuurmix: 2,15 per kg > 450 gram 0,97
Bibi Natuurmix: 1,85 per kg bij afname 120 kg > 450 gram 0,83
Carnibest Natuur: 2,95 per kg > 375 gram 1,10
Carnibest Natuur: 2,30 per kg bij afname 100 kg > 375 gram 0,86
Duck uitmuntend: 3,10 per kg > 436 gram 1,35
Duck uitmuntend: 2,30 per kg bij afname doos van 16 kg > 436 gram 1,01
Energique nr 4: 4,98 per kg (2,99 per 600 gram) > 300 gram 1,49
Energique nr 4: 3,33 per kg. bij afname doos van 12 kg > 300 gram 0,99
Energique nr 1: 3,92 per kg (2,35 per 600 gram) > 300 gram 1,17
Energique nr 1: 2,50 per kg. bij afname doos van 12 kg > 300 gram 0,75
Energique nr 3: 4,17 per kg (2,50 per 600 gram) > 300 gram 1,25
Energique nr 3: 2,75 per kg. bij afname doos van 12 kg > 300 gram 0,83
Rodi pens compleet: 3,97 per kg (1,59 per 400 gram) > 500 gram 1,98
Rodi pens compleet: 2,80 per kg. bij afname van zak van 2kg. > 500 gram 1,40
Rodi lam en rijst: 4,73 per kg (1,89 per 400 gram) > 500 gram 2,36
Smuldier: 1,73 per kg (0,69 per 400 gram) > 600 gram 1,03

[/quote]

Lizzy die prijzen zullen wel kloppen, maar die zijn echt niet overal hetzelfde. Ik kan hier in de buurt maar op 1 plek aan Energique nr. 1 komen en daar betaal ik bijna 3,00 per kg voor.
De prijs van Smuldier vind ik dan weer hoog, de duurste hier in de omgeving is 1,60 per kg, maar aangezien dat meer wordt verkocht in deze omgeving, kan ik er bij een groothandel inmiddels voor 0,80 de kilo aan komen. Moet er wel wat verder voor rijden, maar 1x in de maand haal ik het samen met een vriendin en als in september er nog een vrieskist bijkomt, dan zal dat minder vaak worden.
Wat ik hiermee wil zeggen is, dat je volgens mij voor KVV het beste in je omgeving kan rondkijken welk merk je voordelig kunt krijgen en dan berekenen hoeveel je ervan moet voeren en zo tot een prijs komen. Mijn hondjes, niet zo groot, eten nu samen 1 kg per dag, dus voor 0,80 cent per dag hebben die gegeten.
gr.
Nicolette
Door amber2
#342193
Ja, klopt; als je bijvoorbeeld Smuldier direct van de fabrikant in grotere hoeveelheden besteld (en gratis laat thuisbezorgen) dan betaal je 0,90 per kilo, dat is bijna de helft dus! Is het toch nog het goedkoopst...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#342311
[quote="oebaya"]
Lizzy die prijzen zullen wel kloppen, maar die zijn echt niet overal hetzelfde. Ik kan hier in de buurt maar op 1 plek aan Energique nr. 1 komen en daar betaal ik bijna 3,00 per kg voor.
De prijs van Smuldier vind ik dan weer hoog, de duurste hier in de omgeving is 1,60 per kg, maar aangezien dat meer wordt verkocht in deze omgeving, kan ik er bij een groothandel inmiddels voor 0,80 de kilo aan komen. Moet er wel wat verder voor rijden, maar 1x in de maand haal ik het samen met een vriendin en als in september er nog een vrieskist bijkomt, dan zal dat minder vaak worden.
Wat ik hiermee wil zeggen is, dat je volgens mij voor KVV het beste in je omgeving kan rondkijken welk merk je voordelig kunt krijgen en dan berekenen hoeveel je ervan moet voeren en zo tot een prijs komen. Mijn hondjes, niet zo groot, eten nu samen 1 kg per dag, dus voor 0,80 cent per dag hebben die gegeten.
gr.
Nicolette
[/quote]


Jaja wisten we allemaal wel, maar bij het maken van deze lijst is uitgegaan van de adviesprijzen anders was het helemaal een onoverzichtelijke chaos geworden.
Misschien is het handiger om voortaan de link naar dat topic te plaatsen ipv alleen deze tabel zodat men ook kan lezen hoe deze tot stand is gekomen.
Door Lizzy
#342320
[quote="Angelique"]
Misschien is het handiger om voortaan de link naar dat topic te plaatsen ipv alleen deze tabel zodat men ook kan lezen hoe deze tot stand is gekomen.
[/quote]

Ja, dat was misschien inderdaad niet zo slim van mij... ik was er een beetje vanuit gegaan dat iedereen dat topic nu zo onderhand wel kende aangezien het sticky staat. Niet dus... Voortaan zal ik de link er weer in plaatsen!
Door amber2
#342688
Maar dan moet in die tabel ook van alle merken eigenlijk de prijzen bij grootverbruik (direct van de fabrikant besteld) vermeld staan, en die staat er bij Smuldier dus niet bij en bij Carnibest, Bibi, AHV en Duck wel! ;)
Door Anneke V
#342903
[quote="pollekind"]
Hoi hoi,ik geef mijn doggy's nu alweer een paar maandjes KVV.Maar het begint me finacieel wel een beetje op te breken :-[.Ik ben per maand gemiddeld 70-80 euro kwijt aan KVV voor 1 grote hond en 2 kleintjes :-\.Nu zijn die 2 kleintjes niet het probleem die eten zo weinig.Maar de grote van 27 kilo eet me arm :'(.Ik zit nu te denken aan Smuldier Compleet of enkelvoudigvlees met diner te mengen.Ik heb nu ook al groente prutjes met pens gemaakt,maar dat volstaat toch niet helemaal heb ik begrepen.Volledig BARF wil en kan ik niet,dus ben nu op zoek naar een goedkopere oplossing.100% brok lukt me niet want mijn hond weigert dat te eten zonder kiloos blikvoer erdoor.Iemand een tip??? :-[
[/quote]

Nogthans vind ik KVV goedkoper dan ( de zogenaamde "betere") brokken....Mijn katten kregen Royal Canin Indoor & Purina dus dat was véééél duurder dan vers vlees & kvv....Spijtig genoeg lusten mijn katten geen kvv :-\ Maar voor onze hond komt het ook goedkoper uit...

Een kennis van mij doet het volgende: kvv of vers vlees mengen met deegwaren, rijst of oud brood met redelijk wat groenten om de kost te drukken..........I know, het is niet gezond & de hond moet genoeg beweging hebben of hij wordt dik van pasta....Maar ik heb liever dat ze hem duck of rauw vlees geven met deze ingrediënten & groenten dan dat ze hem droge brokken uit de Aldi geven :-\ :-[
I'm very sorry :-*
Laatst gewijzigd door Anneke V op do 30 jun 2005, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#342904
[quote="Anneke V"]
Nogthans vind ik KVV goedkoper dan ( de zogenaamde "betere") brokken....Mijn katten kregen Royal Canin Indoor & Purina dus dat was véééél duurder dan vers vlees & kvv....Spijtig genoeg lusten mijn katten geen kvv :-\ Maar voor onze hond komt het ook goedkoper uit...

Een kennis van mij doet het volgende: kvv of vers vlees mengen met deegwaren, rijst of oud brood om de kost te drukken..........I know, het is niet gezond & de hond moet genoeg beweging hebben of hij wordt dik van pasta....Maar ik heb liever dat ze hem duck of rauw vlees geven met deze ingrediënten & groenten dan dat ze hem droge brokken uit de Aldi geven :-\ :-[
I'm very sorry :-*
[/quote]

Ze hebben 6 honden, waarvan 2rotweilers & 2 labradors en ze hebben nog katten....
Door Anneke V
#342910
Is de kvv niet goedkoper als je deze in grote hoeveelheden kan kopen???

Misschien kan je 1week kvv geven & de volgende week vlees met tafelrestjes...Is er geen slachthuis ofzo in de buurt of een slager waar je voor een prikje of gratis slachtafval kan gaan halen???

Ik weet het, wij zijn met kvv begonnen omdat barfen ons te duur uitviel :-\ De hond & katten hun eten was 10x duurder dan dat van ons :-\ En wij maar boterhammekes met jam eten!!!!! :)

Nu krijgen ze in de weekends hun rauw vlees etc dat ik goedkoop op de kop kan tikken & in de week kvv & soms wat tafelrestjes erna...
Door Lizzy
#342914
[quote="amber2"]
Maar dan moet in die tabel ook van alle merken eigenlijk de prijzen bij grootverbruik (direct van de fabrikant besteld) vermeld staan, en die staat er bij Smuldier dus niet bij en bij Carnibest, Bibi, AHV en Duck wel! ;)
[/quote]

De tabletten zijn niet statisch. Als jij de grootverbruikprijzen van Smuldier kent, dan mag je die erbij plaatsen ;)!
Door Erwina
#343536
[quote="oebaya"]
Lizzy die prijzen zullen wel kloppen, maar die zijn echt niet overal hetzelfde. Ik kan hier in de buurt maar op 1 plek aan Energique nr. 1 komen en daar betaal ik bijna 3,00 per kg voor.
De prijs van Smuldier vind ik dan weer hoog, de duurste hier in de omgeving is 1,60 per kg, maar aangezien dat meer wordt verkocht in deze omgeving, kan ik er bij een groothandel inmiddels voor 0,80 de kilo aan komen. Moet er wel wat verder voor rijden, maar 1x in de maand haal ik het samen met een vriendin en als in september er nog een vrieskist bijkomt, dan zal dat minder vaak worden.
Wat ik hiermee wil zeggen is, dat je volgens mij voor KVV het beste in je omgeving kan rondkijken welk merk je voordelig kunt krijgen en dan berekenen hoeveel je ervan moet voeren en zo tot een prijs komen. Mijn hondjes, niet zo groot, eten nu samen 1 kg per dag, dus voor 0,80 cent per dag hebben die gegeten.
gr.
Nicolette
[/quote]

En wij betalen maar 89 cent voor 400 gram rodi compleet. ;)
Door Steph
#343710
In Belgie kost Duck per kg maar 2 of 2,50 euro. Is wel nog een groot prijsverschil met Nederland. Ik heb 2 honden, een van 60 kg en 1 van 30 kg en kom goedkoper uit dan met brokken.
Door Sander
#343739
Misschien een hele onnozele vraag, maar waarom neem je een grote hond als je fatsoenlijk voedsel voor 'm eigenlijk te duur vindt?
Tip: met de juiste Barf-adresjes ben je goedkoper uit dan met kvv.
Door Peet
#343746
[quote="Sander"]
Misschien een hele onnozele vraag, maar waarom neem je een grote hond als je fatsoenlijk voedsel voor 'm eigenlijk te duur vindt?[/quote]

Hoho, da's wel erg ongenuanceerd. Beau deed het in zijn jonge jaren ook prima op Bonzo hoor..... :-[...dan is 2 kilo Cb per dag echt ff wennen!
Door Lizzy
#343749
Ja, dat is vaak de issue. Je begint aan een grote hond en hoort van de DA en dierenwinkel dat je hutsefluts brokken moet geven. Dat past dan prima in het budget. Stap je dan over op vers: dan is dat vaak even slikken! Waar Sander wel gelijk in heeft is dat als je goede adresjes hebt je vaak heel goedkoop kan barfen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door