Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anne in Zweden
#3006938
[quote="Skilp"]
Hallo, nee ik ben zeker geen eigenaar van een bedrijfje!!! En die botten waar jullie het over hebben, die zitten er helemaal niet in verwerkt!!!
[/quote]

Maar als jij niet aan vriesvoer.nl gelieerd bent, hoe weet je dan wat erin zit en wat niet?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3006939
[quote="Anne in Duitsland"]
Maar als jij niet aan vriesvoer.nl gelieerd bent, hoe weet je dan wat erin zit en wat niet?
[/quote]

Inspecteur Anne to the rescue  8)
Door Anne in Zweden
#3006943
[quote="Kim_S"]
Inspecteur Anne to the rescue  8)
[/quote]

Hé, m'n stalker! ;D

Maar eh, dat is toch een legitieme vraag? Iedereen hier weet dat de pest met kvv is dat je niet precies kunt weten wat erin zit.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3006947
[quote="Anne in Duitsland"]
Hé, m'n stalker! ;D

Maar eh, dat is toch een legitieme vraag? Iedereen hier weet dat de pest met kvv is dat je niet precies kunt weten wat erin zit.
[/quote]

:sofa:

Zekers!!!
Gebruikersavatar
Door Skilp
#3006972
Maar als jij niet aan vriesvoer.nl gelieerd bent, hoe weet je dan wat erin zit en wat niet?

Op elke pakket zit een sticker met wat erin zit, zowel in het Duits als in het Nederlands geschreven, en ik heb zojuist het pakket rundmix opengemaakt, grote stukken vlees, niks geen bot in verwerkt of rare dingen. Voordat ik ging bestellen bij Vriesvoer heb ik mij geörienteerd op de Duitse markt en daar de forums gelezen over frostfutter-perleberg, en daar waren ze behoorlijk positief hierover, vandaar mijn besluit.  ;)
Door Martine-Tom
#3006974
[quote="Skilp"]
Maar als jij niet aan vriesvoer.nl gelieerd bent, hoe weet je dan wat erin zit en wat niet?

Op elke pakket zit een sticker met wat erin zit, zowel in het Duits als in het Nederlands geschreven, en ik heb zojuist het pakket rundmix opengemaakt, grote stukken vlees, niks geen bot in verwerkt of rare dingen. Voordat ik ging bestellen bij Vriesvoer heb ik mij geörienteerd op de Duitse markt en daar de forums gelezen over frostfutter-perleberg, en daar waren ze behoorlijk positief hierover, vandaar mijn besluit.  ;)
[/quote]DL heeft een andere manier van barfen als NL zoals je mss ook weet.
En Renske is geen versvlees maar gestoomd, soort van veredeld blikvoer, smuldier is wel rauwvlees maar ook niet echt goede kwaliteit, dus denk dat je dan al helemaal weinig kan zeggen over hoe je honden het erop doen....
Door kakocavi
#3006982
[quote="Skilp"]
Maar als jij niet aan vriesvoer.nl gelieerd bent, hoe weet je dan wat erin zit en wat niet?

Op elke pakket zit een sticker met wat erin zit, zowel in het Duits als in het Nederlands geschreven, en ik heb zojuist het pakket rundmix opengemaakt, grote stukken vlees, niks geen bot in verwerkt of rare dingen. Voordat ik ging bestellen bij Vriesvoer heb ik mij geörienteerd op de Duitse markt en daar de forums gelezen over frostfutter-perleberg, en daar waren ze behoorlijk positief hierover, vandaar mijn besluit.  ;)
[/quote] Ik vermoedde al dat het op de Duitse markt was gericht. In Duitsland houden ze er vaak een andere manier van voeren op na, met minder natuurlijke variatie en een minder goede balans tussen weefsels, en meer supplementen om dat te compenseren. Op dit forum wordt uitegegaan van bepaalde verhoudingen en variatie in de voeding en daar voldoet dit bedrijf niet aan. De kwaliteit van het vlees zelf zal, nogmaals, prima zijn maar de kant en klare pakketten zijn volgens onze manier van voeren gewoon ongebalanceerd. En zeker als je naar die herfstmix kijkt met 40% lever erin zou ik bang zijn voor een vitamine A-vergiftiging bij te vaak voeren. Het is gewoon oppassen.
Gebruikersavatar
Door Skilp
#3007010
Lever zal ik ook zeker maar 1x in de 2 weken voeren, dat is meer dan genoeg. Ik heb hier een proefpakket afgenomen om het eens te proberen en mijn voorkeuren gaan zeker uit naar de mix-pakketten, zoals kip-rund mix, vis-rundmix, pens-rund, kip-vis mix, pens-uiermix. Andere pakketten bevaten groene pens, boekmaag,  spiervlees(rund), lamsvlees, uieren, paardenvlees, zalm enz.  Als ik zo elke dag hiervan een ander diervlees geef heb ik toch het idee dat ze de hele week wel voldoende variatie binnenkrijgen, met aanvulling dan van groentemix, rijst, aardappel, rauwe eieren.
Door Martine-Tom
#3007014
En hart en nier?
Rijst en aardappel zou ik overigens niet toevoegen.
Gebruikersavatar
Door Skilp
#3007017
Oh ja, hart en nier zit er ook bij, ik heb de lijst hier langs me liggen, longen zit er ook zelfs bij. Ook geef ik zeker 1 a 2 keer in de week vlees met bot en dan meestal lamsribben of kalfsribben. Natuurlijk voer ik ze geen harde dragende delen, zoals poten of knie of kop. Is rijst niet zo goed dan voor een hond?  Ik voer ze meestal een keer of 2 per week rijst bij, natuurlijk maar in kleinere porties en aardappelen doe ik rauw als toevoeging, ook een keer of 2 per week.
Laatst gewijzigd door Skilp op vr 17 okt 2014, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3007018
[quote="Skilp"]
Oh ja, hart en nier zit er ook bij, ik heb de lijst hier langs me liggen, longen zit er ook zelfs bij.
[/quote]Long is ook niks meer als vulling  ;)
Welke % houd jij aan, hoeveel bot, spiervlees en orgaan?
Ik heb even zitten kijken maar het is mij teveel werk om die mixen aan te vullen tot de % die ik voer  ;)
Gebruikersavatar
Door Skilp
#3007022
Gemiddeld zit ik in de week op de volgende verdeling: orgaan 25%, spiervlees 45% en bot 20/25%, met aanvulling van andere ingrediënten dan.
Door Martine-Tom
#3007026
[quote="Skilp"]
Gemiddeld zit ik in de week op de volgende verdeling: orgaan 25%, spiervlees 45% en bot 20/25%, met aanvulling van andere ingrediënten dan.
[/quote]En dan ga je uit van kaal bot denk ik?
Ziet er qua verhouding idd prima uit dan  :)
Gebruikersavatar
Door Skilp
#3007063
Dus rauwe aardappel is niet goed, wel gekookt dan? Of helemaal geen aardappel. En hoe zit het met pasta's, zoals macaroni, spaghetti, kun je dit wel erbij geven in kleine porties?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door