Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MDO
#2997193
Als je een merk voert waar een premix in zit kun je dit een zijn hele leven lang voeren. Als je dit bijvoorbeeld 1x in de week afwisseld met een visvariant kan dat heel goed.

Maar het ligt eraan welke kwaliteit je voert, als je een merk in de lagere  prijsklasse voert zou ik ook niet alleen dat merk voeren. Maar meestal hebben deze merken geen premix toevoeging.

Wij geven carnibest natuur met sinds kort 1 x per week een visvariant. Maar mijn oudste hond heeft al 6 Jr niks anders gehad dan carnibest natuur en doet het er goed op.

Maar je moet goed kijken naar je hond in kwestie en ook naar waar jezelf het beste gevoel bij hebt en wat praktisch voor je is.

En dan de vraag of er tekorten ontstaan? Dan laat je 1x per jr een bloedtest doen, dan zie je of er een tekort is
Door smulpaap
#2997279
[quote="Kaela"]
Die zie ik ook Maar!!!

Er zijn ook vele hondjes op brokken net zo gezond als op vers. En ik ben echt vers voorstander hoor. Maar ik maak er sport van op de hondenschool om te kijken wat ik van een hond vind en dan horen wat ie te eten krijgt. Er zijn meer dan genoeg honden op brok die er gewoon prima uitzien, mooie bespiering, niet zo extreem poepen, geen jeuk hebben, niet stinken enz. Ik vind het daarom wat generaliserend dat alle brokkenhondjes bovengenoemde klachten en symptomen hebben. Dat is gewoon niet zo.
[/quote]

Ik kan hetgeen ik hier in de buurt zie helaas niet mooier maken dan het is . Maar goed , er zijn er misschien die wel goed gedijen op brok . Wat mij betreft prima .
Ik ga de discussie ook niet (meer ) aan . Tenzij men er serieus voor openstaat .
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2997366
[quote="smulpaap"]


Ik kan hetgeen ik hier in de buurt zie helaas niet mooier maken dan het is . Maar goed , er zijn er misschien die wel goed gedijen op brok . Wat mij betreft prima .
Ik ga de discussie ook niet (meer ) aan . Tenzij men er serieus voor openstaat .
[/quote]

Nou ja, ik kan het ook niet erger maken dan het is. En ik wil echt niet ontkennen dat alle genoemde symptomen voor kunnen komen hoor, ik kan de voorbeelden ook geven. Maar ik vind het niet terecht om te stellen dat élke brok gevoerde hond deze symptomen vertoont.
Gebruikersavatar
Door Baldrick
#2997428
Even een reactie van mij (ik heb deze draad gestart)

Met name het verhaal van martine-tom kan ik me wel in vinden.

Daarbij moet ik ook denken aan onze eerste hond. Een basset fouve de bretagne. En prachtig hondje, maar vanaf een jaar of 7 begon ze darmklachten te krijgen. Vanaf dat moment van de ene brok naar de ander. Allerlei kuren gehad. Ze ging langzaamaan steeds verder achteruit. Totdat ze echt niet meer kon en we ze op 13 jarige leeftijd hebben laten inslapen.  :'(
Oke. 13 jaar. Maar hoe is dat voor haar geweest, al die jaren met darmklachten?
Wij hebben ze van een levendige hond geleidelijk zien veranderen in een hoopje zielige hond.

Achteraf ben ik er van overtuigd dat ze met kvv of barf nu nog had geleefd, of in ieder geval een beter leven zou hebben gehad.
Helaas wisten we toen niet beter  :-\
Laatst gewijzigd door Baldrick op zo 28 sep 2014, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door