Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#340034
Ik heb twee weken geleden ons hondje onder narcose bij de DA haar tanden laten reinigen.De DA kan het echt 10 keer beter met al zijn luxe apparatuur en hij kan dan mooi overal bij zonder tegenstribbelen van de hond.Haar gebitje zag er nu weer picobelle uit.Het koste bij de DA 60 euro inclusief BTW.Maar voor het eindresultaat had ik graag 60 eurotjes over ;D
#340049
[quote="pollekind"]
Ik heb twee weken geleden ons hondje onder narcose bij de DA haar tanden laten reinigen.De DA kan het echt 10 keer beter met al zijn luxe apparatuur en hij kan dan mooi overal bij zonder tegenstribbelen van de hond.Haar gebitje zag er nu weer picobelle uit.Het koste bij de DA 60 euro inclusief BTW.Maar voor het eindresultaat had ik graag 60 eurotjes over ;D
[/quote]

Ik voorkom eerlijk gezegd liever dat mijn hond onder narcose moet.... dat heeft namelijk nogal wat impact!
#340068
[quote="Lizzy"]
Ik voorkom eerlijk gezegd liever dat mijn hond onder narcose moet.... dat heeft namelijk nogal wat impact!


[/quote]
Timo heeft altijd brokken gehad totdat ik hier op barfplaats kwam. Hij had een erg slecht gebit, veel plak en een kies die eruit moest. Dit kon niet anders dan onder narcose gebeuren. Nu heeft hij een prachtige tanden en kiezen en dat blijft zo.
Alleen nu weet ik hoe je dit kunt voorkomen.
#340152
[quote="Truus"]
Timo heeft altijd brokken gehad totdat ik hier op barfplaats kwam. Hij had een erg slecht gebit, veel plak en een kies die eruit moest. Dit kon niet anders dan onder narcose gebeuren. Nu heeft hij een prachtige tanden en kiezen en dat blijft zo.
Alleen nu weet ik hoe je dit kunt voorkomen.
[/quote]

Heb jij wel wat aan zijn tanden gedaan Truus? Of is het puur van de botten schoon geworden?
#340158
[quote="Rovanna"]
Heb jij wel wat aan zijn tanden gedaan Truus? Of is het puur van de botten schoon geworden?
[/quote]
Hij is onder narcose geweest omdat de kies eruit moest, die was ontstoken en gespleten. De rest van het gebit is toen ook schoon gemaakt. Nu blijft het schoon en geen plak meer.
Dit moest gewoon gebeuren maar narcose is het laatste wat jij zou doen he. Ik weet niet of je het zonder kan laten doen..of toch zelf :-\.
#340165
Josie heeft bij haar vorige baasje altijd brokken gehad en heeft best plak hier en daar en stinkt toch nog steeds erg uit haar bekje. De da wilde het onder narcose schoonmaken, maar daar wacht ik mee tot ik beslist heb of ik haar laat ''helpen'' dan doet hij het in 1 keer hebben we afgesproken.
En daarna hoop ik ook dat het gebitje schoon blijft ;)
#340171
Jordan was 8 toen we met hem gingen barfen en zijn tanden waren niet wit meer zeg maar!!!
Half jaartje barf en prima witten tanden!
Zelfde verhaal voor de sheltie van mijn ouders. Dit had gewoon zwarte aanslag en nu helder wit!!!! Zelfs de DA stond te kijken dat het "ineens" weg was!!!

Voorkomen is beter dan genezen wat mij betreft!
#341624
[quote="Sofie"]
Ja, mijn cocker haar tanden zijn ook heel vies door de brokken.
Maar moet een hond echt onder narcose om de tanden te reinigen?

Sofie.
[/quote]

Nou nee, niet als je hond het toe laat wanneer jij of een trimmer/trimster ze schoon maakt met een krabbertje. Wel vind ik dat gezegd moet worden dat de oppervlaktes van de tanden en kiezen wat ruwer worden door reiniging (ook bij de gemiddelde dierenarts, want ik ken maar heel weinig dierenartsen die na het reinigen met de krabber heel goed polijsten!). Doordat de oppervlaktes wat ruwer worden ontstaat er weer des te sneller tandplak/tandsteen, tenzij je op de juiste manier voert.
#341846
[quote="Lizzy"]
Nou nee, niet als je hond het toe laat wanneer jij of een trimmer/trimster ze schoon maakt met een krabbertje. Wel vind ik dat gezegd moet worden dat de oppervlaktes van de tanden en kiezen wat ruwer worden door reiniging (ook bij de gemiddelde dierenarts, want ik ken maar heel weinig dierenartsen die na het reinigen met de krabber heel goed polijsten!). Doordat de oppervlaktes wat ruwer worden ontstaat er weer des te sneller tandplak/tandsteen, tenzij je op de juiste manier voert.
[/quote]

Polijsten doet mijn dierenarts wel!
Hier doet ze reiniging van de tanden niet met een krabbertje maar met een machientje dat de plak 'doorbreekt'.
Doet dit geen pijn als ze wakker zijn?

Sofie.
#342026
[quote="Marieke"]
Mijn asielhond van 3 had verschrikkelijk veel tandplak, na een half jaar goede voeding had ze weer witte tanden en kiezen. Ik gaf haar wel veel botten, zodat ze goed kon kauwen, dus niet alleen kvv.
[/quote]

Ahzo....amai leuk!
Dus dan wacht ik best even af.
Zal nog bespreken met de da!

Sofie.
#342030
Toen Sita bij ons kwam had ze ook vreselijke tandsteen. Dat liet ze altijd zelf mooi aan ons zien ;D
We hebben het pas na een half jaar laten verwijderen bij de da, omdat we voor die tijd haar vertrouwen niet wilden schaden. Hij heeft het onder narcose gedaan en een heleboel troep eruit gehaald. Ik geloof ook dat 1 kies een gat had ofzo. In ieder geval zag het er niet uit. Dat was in augustus of september vorig jaar.

Maar nu heeft ze dus weer tandsteen. Ik geef haar al regelmatig van die Rawhides, van Farmfood, van die wittige kauwdingen. Dat helpt wel, maar ik krijg ook het idee dat haar voortanden ervan afslijten. Zou dat kunnen?
Haar tanden zijn in ieder geval niet erg mooi. Sowieso niet erg puntig meer.

Wat kan ik haar nou geven, zodat het minder wordt? Botten en vuile pens helpen, maar die laat m'n moeder niet toe :-\

Ik heb laatst haar tanden gepoetst, met hondentandpasta :-[
(Zag er trouwens wel beter uit...)
#342069
[quote="Lizzy"]
Ik voorkom eerlijk gezegd liever dat mijn hond onder narcose moet.... dat heeft namelijk nogal wat impact!


[/quote]

Ik voorkom het ook liever hoor!Maar ik heb het hondje op twee jarige leeftijd overgekocht en ze was erg verwaardeloosd en het gebit zag er echt heel erg uit.En ik denk dat je een beetje tandsteen best zelf met een krabbertje kunt weghalen,maar als het meer steen dan tand is geworden?Dan moet het wel door de DA gedaan worden,want het gaat dan ook meestal erg bloeden en ik heb ook geen zin in tandvleesontstekingen etc.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door