Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Vivianneb
#2942861
[quote="Henk Versluijs"]
Beste allemaal,

Graag zou ik van jullie willen weten welke producten je grover gemalen zou willen hebben.

De producten die in Belgie worden geproduceerd kunnen niet grover worden gemalen, vanwege de manier van produceren. De producten die in Nederland worden gemaakt zijn op dit moment zo grof als mogelijk. Ik moet namelijk ook rekening houden met kleinere hondjes en puppy's die een hele grove maling niet aankunnen.

Konijn en Haas bijv. dient nu éénmaal fijner te worden gemalen, vanwege de botjes. Grover malen van deze producten is al eens geprobeerd, maar dan kotsen ze het uit en weigeren die honden het later te eten.

Ik zou jullie voorstellen graag in de mailbox van mijn webshop willen zien.

Henk Versluijs
Degomeat Nederland.
[/quote]

O0
Door Ruisje
#2943085
Met een hele grote en sterke hogedrukspuit wordt het karkas ontdaan van elke snipper vlees. De vleesmoes wordt dan gemalen om het weer een beetje vorm te geven. Of je dat nog vlees kan noemen, vraag me echt af... ???
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2943093
[quote="Ruisje"]
Met een hele grote en sterke hogedrukspuit wordt het karkas ontdaan van elke snipper vlees. De vleesmoes wordt dan gemalen om het weer een beetje vorm te geven. Of je dat nog vlees kan noemen, vraag me echt af... ???
[/quote]
Tja dat is mdm of "vlees" voor kipnuggets etc
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2943094
Henk ,
wat kan er grover en hoe grof ?
Ik heb bijv wel eens de gewone complete mixen (rund , rund/kip , kalkoen , eend)
Geen idee hoe groot de schijf nu is die gebruikt wordt maar voor mij mogen die echt wel een heel stuk grover.
Ook een chi kan makkelijk grover eten ... maar daarvoor heb je dacht ik speciaal de kleine verpakkingen.

Misshien een idee om de kg rollen grover te maken en dat te vermelden op de site zodat mensen met kleine/jonge hondjes het weten en een keuze kunnen maken ovor de kleinere rollen.
Misschien logistiek niet makkelijk haalbaar maar het zou wel een hele fijne oplossing zijn.
Door Martine-Tom
#2943096
Ik heb een 7 kilo hondje en 2 katten, die hebben geen enkele moeite met grovere maling, wat mij betreft zou alles wat mogelijk is grover gemalen mogen zijn.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2943428
[quote="Ruisje"]
Met een hele grote en sterke hogedrukspuit wordt het karkas ontdaan van elke snipper vlees. De vleesmoes wordt dan gemalen om het weer een beetje vorm te geven. Of je dat nog vlees kan noemen, vraag me echt af... ???
[/quote]

Dat is toch gewoon ook datgene wat nog aan onze vleeskarkassen zit en wat wij vrolijk tot de 50% spiervlees van het vleesbot rekenen. Dat het piepkleine stukjes wordt omdat je alle laatste restjes eraf spuit, ach dan is het gelijk kvv. Ik zie, zolang je het beestje bij zijn naam blijft noemen, het probleem niet zo.
Door hannabelgje
#2943434
Aan karkas zit ook nog heel veel gewoon los vlees. Mdm is volgens mij echt wat je zelf niet los kunt krijgen van het bot.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2943440
[quote="hannabelgje"]
Aan karkas zit ook nog heel veel gewoon los vlees. Mdm is volgens mij echt wat je zelf niet los kunt krijgen van het bot.
[/quote]

Maar dan nog voeren we dat toch als je vleesbot voert? En dat je het niet los kunt krijgen zegt toch niet per definitie iets over de kwaliteit of voedinswaarde? Zijn er analyses van mdm ten opzichte van "normaal" spiervlees?
Door hannabelgje
#2943443
Het feit dat de heren hier bijna alles eten behalve mdm zegt mij genoeg. Qua spiervlees vind ik het niet geweldig.
Door Ruisje
#2943444
[quote="Kaela"]
Dat is toch gewoon ook datgene wat nog aan onze vleeskarkassen zit en wat wij vrolijk tot de 50% spiervlees van het vleesbot rekenen. Dat het piepkleine stukjes wordt omdat je alle laatste restjes eraf spuit, ach dan is het gelijk kvv. Ik zie, zolang je het beestje bij zijn naam blijft noemen, het probleem niet zo.
[/quote]
Of het DE 50% is weet ik niet, maar dat maakt niet uit. Wat ik me dus afvraag of de wezelijke structuur en daarmee de voedingsstoffen van het vlees hetzelfde blijven als bij een stuk spiervlees. Het is echt zo fijn als gemalen poppenstront hè, als het eraf is gespoten... ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2943447
[quote="Ruisje"]
Of het DE 50% is weet ik niet, maar dat maakt niet uit. Wat ik me dus afvraag of de wezelijke structuur en daarmee de voedingsstoffen van het vlees hetzelfde blijven als bij een stuk spiervlees. Het is echt zo fijn als gemalen poppenstront hè, als het eraf is gespoten... ;)
[/quote]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Maar ik vind het nou ook weer zo wat om van te voren al aan te nemen dat het per see van (veel) mindere kwaliteit is. Ik zou het ook niet als hoofdbestandeel voeren, maar dat doe ik met niets. Afwisselen is en blijft een belangrijk kenmerk van BARF.
Door Martine-Tom
#2943448
[quote="Ruisje"]
Of het DE 50% is weet ik niet, maar dat maakt niet uit. Wat ik me dus afvraag of de wezelijke structuur en daarmee de voedingsstoffen van het vlees hetzelfde blijven als bij een stuk spiervlees. Het is echt zo fijn als gemalen poppenstront hè, als het eraf is gespoten... ;)
[/quote]Ik denk dat er door het water ook best wat voedingsstoffen verdwijnen. Als je vlees in water legt en het dan voert is er toch wel iets in het water achtergebleven, dat zal met "spuitwater" toch ook wel zijn denk ik?
Lijkt me geen kwaad kunnen om af en toe te voeren maar als dat het enige spiervlees is wat je voert heb ik gevoelsmatig het idee dat je wel tekorten kan oplopen.
Door Vivianneb
#2943459
http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/3137.htm

oa

Er is echt heel veel te vinden over de analyses - maar een simpele vergelijking, ik vind het lastig spitten

Onderzoek op ratten waarbij een groep opgroeide op heel vlees en de andere groep op MDM laat wel degelijk een verschil zien - maar dit onderzoekspapier komt uit 1977...
jn.nutrition.org/content/107/11/1947.full.pdf
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door