Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Martine-Tom
#2943463
Ik heb er nu even de concentratie niet voor, maar ik geloof het gelijk dat er verschil in zit  ;)
Door Vivianneb
#2943466
[quote="Martine-Tom"]
Ik denk dat er door het water ook best wat voedingsstoffen verdwijnen. Als je vlees in water legt en het dan voert is er toch wel iets in het water achtergebleven, dat zal met "spuitwater" toch ook wel zijn denk ik?
Lijkt me geen kwaad kunnen om af en toe te voeren maar als dat het enige spiervlees is wat je voert heb ik gevoelsmatig het idee dat je wel tekorten kan oplopen.
[/quote]

Juist door bloot vlees in water te leggen verdwijnen er heel veel voedingstoffen (daarom raden er ook zoveel aan om het te ontdooien in een bakje en dooivocht ook mee te voeren en niet je vlees in een bak water te leggen.
In het geval van borstelen lijkt me dan juist weer dat toch de calcium verhoogd zal moeten zijn (zeker bij zachte botsoorten als konijn) - ook al geven de Europese controle organen aan dat de hoeveelheid deeltjes binnen de norm vallen (...)
Door Ruisje
#2943484
Er is inderdaad best veel over te vinden, ik was ook even aan het googlen ;)
En volgens mij wordt de pasta (zo noemen ze het geloof ik) daarna nog gespoeld. Honden en katten zullen niet dood neervallen bij een keertje MDM, maar als dit HET vlees in kvv's wordt is dat wel zorgelijk.

Wij hebben zelf ook ook een keer Mdm gehad, het werd niet door alle dieren met smaak gegeten ;)
Door M@rina
#2943601
[quote="hannabelgje"]
Als puppies barf kunnen eten dan toch zeker ook wel kvv die grover gemalen is lijkt mij.
[/quote]
+1 als ze een kippennek o.i.d. naar binnen kunnen werken, lijkt me een grove kvv geen enkel probleem, en ik weet zeker dat Teun er blij me zou zijn.
Door Vivianneb
#2943769
[quote="Cathy"]
Er is 1 soort grof , en dat is enkelvoudig rund  :)
[/quote]

Ja alleen zit daar helemaal geen bot in.. :/
Door Cindy de Wolf
#2943827
Henk had gevraagd om (ook) naar hem te reageren via zijn bedrijfsmail. Dus ik zou zeggen doen. Hij wil weten welke en hoeveel en als er veel vraag naar komt gaat hij het misschien overwegen. Eea is ook afhankelijk of zijn machines het aan kunnen.
Verder zou ik nooit MDM als (hoofd)spiervlees voeren. Ehhmm sterker nog ze hebben het sowieso nog nooit gehad.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2944085
Ik zou het ook nooit als hoofdvlees voeren hoor!

De analyses heb ik nog niet bekeken, maar ik begrijp nu wel dat het eea gemeten is en dat door de spoeling minstens iets, mogelijk vrij veel verloren gaat. Tja, dan mag het hooguit een klein deel van een menu beslaan.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2946750
Ik heb gisteren een bestellling gedaan en gelijk gevraagd hoe het zit met grover malen, dit is het antwoord van henk:

Grover malen gaan we niet doen, maar op Barfplaats heeft iedereen altijd wel wat te zeggen. Uiteindelijk heb ik
drie mailtjes van klanten gekregen, terwijl we ongeveer 2000 klanten hebben. ik ga dus voor drie klanten het
proces niet veranderen.


Jammer maar helaas aangezien niemand wat van zich heeft laten horen bij henk komt er geen grovere maling.

Ik heb ook gevraagd wat het verschil is tussen rund grof en tussen bijv rund/kip :
Dat gebeurt op zich met de dezelfde messen en platen, maar vlees gaat er sneller door, dus is dan net iets grover.
Laatst gewijzigd door Arkay op di 24 jun 2014, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door _Loes_
#2946826
dat valt me toch een beetje tegen. het bericht hier was zo positief.

hoeveel van die 2000 klanten weten dat ze een mailtje konden sturen voor een grover malen? als het alleen hier is vermeld zullen dat er niet heel veel zijn.
Door digijaro
#2950690
Ik bestel regelmatig bij Degomeat en Best4Dogs, maar ik heb geen mail ontvangen voor de vraag over gaan grover malen.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2950791
Hij heeft ook niet zelf een mail gestuurd.
Maar het is hier wel genoemd en daar heeft hij nauwelijks reactie op gehad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door