Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2926441
nou.. ga iig een deel natuur en dier bestellen.. is nu leuke actie.. via facebook.. 36 kilo voor 100 euro.. Er zit alleen geen groente in.. Maar ik kan toch gewoon een restje van onze eigen groente erbij doen ? Wij eten zoutloos .. Of ik kook een grotere hoeveelheid groente, wat ik invries en pureer bijv..

Ik ga het aanvullen met een bestelling darf denk ik, dat beviel ook goed.. Ik heb even nagevraagd wat de percentages zijn omdat die laatst gewijzigd zijn , en dat ligt tussen de 17-20%.. dat is toch prima ?
#2926545
[quote="vanhaut"]
nog een "domme" vraag..

Bot.. is dat altijd van bijv. rund of mag het ook kip zijn ? m.a.w. is bot bot..?

Voorheen kocht ik complete mixen omdat Yara niet vanaf pup af aan op vlees stond , nu met pupsel is het even wat anders merk ik..
[/quote]
In veel kvv's zit juist geen bot van rund, omdat dit voor veel maalmachines te hard is. Haaksbarf en tammenga hebben wel bot van grote dieren. In all animal wordt het hele dier vermalen dus ook de botten en bij de meeste merken die ik noemde, bijv. kip dan zit er kippenbot in, in konijn zit konijnbot,  bij Tamro zit in de meeste eendenbot. sommige merken hebben bijv. in de rund/kip rundvlees en orgaan en kippenbotten.  Bij natuur en dier zit er kippenbot, kalkoenbot of eendenbot in de mixen, ik zeg gewoon lekker afwisselen!

[quote="vanhaut"]
nou.. ga iig een deel natuur en dier bestellen.. is nu leuke actie.. via facebook.. 36 kilo voor 100 euro.. Er zit alleen geen groente in.. Maar ik kan toch gewoon een restje van onze eigen groente erbij doen ? Wij eten zoutloos .. Of ik kook een grotere hoeveelheid groente, wat ik invries en pureer bijv..

Ik ga het aanvullen met een bestelling darf denk ik, dat beviel ook goed.. Ik heb even nagevraagd wat de percentages zijn omdat die laatst gewijzigd zijn , en dat ligt tussen de 17-20%.. dat is toch prima ?
[/quote]
Ja hoor je kan zelf wat groente toe voegen, ongeveer 10% van de totale maaltijd kan groente zijn. Bij kvv's met een wat hoger botpercentage kan het de ontlasting weer wat soepeler maken. Als je een grote hoeveelheid in de vriezer wilt doen dan alleen pureren, niet koken. het is of de groente koken of de groente pureren.
Ik vind Darf een fijne kvv en het wordt hier graag gegeten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door