Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Parelridder
#2880518
Voor alle honden die geen allergie hebben voor diersoorten en voor wie het botpercentage in deze voeding wat te hoog is, kan toch gewoon een versie zonder bot toegevoegd worden? Ik kan me voorstellen dat afwisselen hiermee niet altijd (afdoende) werkt, maar als je 1 rol zonder bot (kan ook pens, vis of boekmaag zijn) tegelijk aanbreekt met een 'reguliere' (lees: mét bot) dan zou het toch opgelost moeten zijn..?
Door TessaThomas
#2880553
[quote="Parelridder"]
Voor alle honden die geen allergie hebben voor diersoorten en voor wie het botpercentage in deze voeding wat te hoog is, kan toch gewoon een versie zonder bot toegevoegd worden? Ik kan me voorstellen dat afwisselen hiermee niet altijd (afdoende) werkt, maar als je 1 rol zonder bot (kan ook pens, vis of boekmaag zijn) tegelijk aanbreekt met een 'reguliere' (lees: mét bot) dan zou het toch opgelost moeten zijn..?
[/quote]

Dat doe ik dus. Ik voeg bij een rol waar het botpercentage te hoog is wat gemalen spiervlees toe. Niet alle diersoorten zorgen hier voor te harde ontlasting, parelhoen bijvoorbeeld niet. Kip en konijn weer wel, dus daar voeg ik wat aan toe.
#2880564
[quote="Parelridder"]
Voor alle honden die geen allergie hebben voor diersoorten en voor wie het botpercentage in deze voeding wat te hoog is, kan toch gewoon een versie zonder bot toegevoegd worden? Ik kan me voorstellen dat afwisselen hiermee niet altijd (afdoende) werkt, maar als je 1 rol zonder bot (kan ook pens, vis of boekmaag zijn) tegelijk aanbreekt met een 'reguliere' (lees: mét bot) dan zou het toch opgelost moeten zijn..?
[/quote]

Ja kan een oplossing zijn (= eigenlijk hetzelfde als wat ik schreef) maar ik vind wel een KVV hoor een KVV te zijn en daarbij zou de eigenaar niet zulke fratsen uit moeten halen, dan ben je je gemak kwijt. Dan kan je net zo goed gaan barfen in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2880580
Dat dus  :) De dames krijgen kvv wanneer ze logeren. Dan wil ik niet dat er kunst en vliegwerk uitgehaald moet worden.
Wanneer we een weekendje weg gaan en de dames gaan mee, vind ik het geen probleem om een rol vlees extra mee te nemen om dan de verhoudingen daarmee te veranderen. Maar meestal gaat er, voor die 2 nachtjes weg, toch gewoon barf mee  :)

Ik vind het overigens top hoe dit opgepakt wordt!  :)
Door syiryo
#2880583
Ik heb Henk zelf even gebeld voor de duidelijkheid. De kvv waar niet bij staat vermeld dat er een percentage bot in zit (oa paard en rund) daar zit dus geen bot in  :) . Ik wist het niet, dus bij deze :)
Door Bosliefje
#2880656
[quote="malimaniac"]
Meen op de website gelezen te hebben dat er vanaf 100 kilo een eigen kvv samen gesteld kan worden bij degomeat. Misschien kunnen jullie daar wat mee.
[/quote]

Dat lijkt me een goed idee!
En dan de gewone degomeat laten zoals het nu is!
Dan is toch iedereen tevreden!
Door Parelridder
#2880667
[quote="Cindy de Wolf"]
Ja kan een oplossing zijn (= eigenlijk hetzelfde als wat ik schreef) maar ik vind wel een KVV hoor een KVV te zijn en daarbij zou de eigenaar niet zulke fratsen uit moeten halen, dan ben je je gemak kwijt. Dan kan je net zo goed gaan barfen in mijn ogen.
[/quote]Mwah, ik denk dat veel mensen toch eens pens en vis willen voeren, dus (in mijn beleving) geen extra moeite om dat dan in plaats van op een aparte dag, samen in 1 bakkie aan te bieden. Ik vind de moeite van het openen van een rol niet te vergelijken met het samenstellen van een menu, portioneren en zo ;)
Gebruikersavatar
Door Midori
#2880752
Henk,

geweldig dat je weer meedenkt en reageert!

Ik zou het liefst per 100 kilo willen bestellen, maar mijn twee vriezers kunnen "maar" 75-80 kilo kwijt. En een derde vriezer krijg ik er denk ik niet doorheen hier.  ;D

Diersoorten zonder bot zou voor mij een goed alternatief zijn!
Gebruikersavatar
Door Alvero
#2880777
Ik voer sinds een week degomeat en tot nu toe heeft Famke geen problemen met de ontlasting.
Heb 14 soorten enkelvoudige kvv in de vriezer, ze krijgt dus niet dagelijks kvv met 20% bot.
Als extraatjes krijgt ze ei, vis en zelfgemaakte groentemix.
Door Jaba09
#2884076
Waar hebben jullie dat gelezen van die 100kg zelf samenstellen?

Hier ook een stoepkrijter maar verder ben ik reuze tevreden omdat Bink met zijn 101 allergien er prima op reageerd, behalve dus die harde keutels.

Als ik spiervlees zou toevoegen, hoeveel moet dat ongeveer wezen? Hij krijgt 500 gr en zou best wat extra mogen, zou 100gr voldoende zijn om soepelere ontlasting te krijgen?
Laatst gewijzigd door Jaba09 op zo 02 mar 2014, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Jouls
#2887959
Hier ook een zeer harde poeper.

Wel vreemd dat er in de rundversie geen bot is toe gevoegd, ik heb ong. 1 week geleden bij best4dogs rund besteld en echt, je hoort mijn hond knagen.... leek wel of ze gewone brok at :o ik dacht dat het bot was, maar wat is het dan?
Dit was de vorige keer absoluut niet zo.
Ook vind ik dat ze vaker moet ontlasten, ook dit was de vorige keer niet het geval.
Gebruikersavatar
Door RobinVC
#2890537
Spike BARFT en dan is het gemakkelijker in te schatten hoeveel bot je ongeveer geeft.
Af en toe krijgt hij ook KKV van bij Henk. Ik voeg er dan een eitje bij of een beetje olijfolie, visolie of lijnzaadolie zodat alles er wat smeuiger uitziet.
Spike heeft nog geen krijtpoep gehad. Mss een oplossing waarvoor je weinig moeite moet doen...
Gebruikersavatar
Door Jerassy
#2891317
Sin heeft ook ontzettende krijtpoep op enkelvoudige versies van Degomeat. Ik meng nu sinds deze week alles met pens en spiervlees rund. Tot nu toe prima ontlasting, maar wel ff wat lastiger met portioneren. Hij krijgt 550 gram p/d en nu moet ik 2 rollen van 1 kilo (bijna) ontdooien, hakken en zagen en dan weer inpakken. Doet ie 3 dagen mee  :)
Door syiryo
#2891647
[quote="Jerassy"]
Sin heeft ook ontzettende krijtpoep op enkelvoudige versies van Degomeat. Ik meng nu sinds deze week alles met pens en spiervlees rund. Tot nu toe prima ontlasting, maar wel ff wat lastiger met portioneren. Hij krijgt 550 gram p/d en nu moet ik 2 rollen van 1 kilo (bijna) ontdooien, hakken en zagen en dan weer inpakken. Doet ie 3 dagen mee  :)
[/quote]

Yupz hier idem, 1 rol met bot en 1 zonder en dan mengen  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door