Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door TMG1961
#2880010
Dat weet ik ook..ik ben alleen een beetje ongeduldig met sommige dingen. Ik vergeet vaak dat mensen ook andere dingen te doen hebben dan te reageren op mijn email. En om mezelf dan niet helemaal gek te maken sluit ik het af met ik verwacht geen antwoord meer. Doe ik dat niet dan blijf ik ermee rondlopen. Ja ik weet het..Theo zit heel raar in elkaar  :biggrin2:
#2880100
Voor degene waar de honden een (te) harde ontlasting hebben is het dan misschien een idee om af te wisselen met de rund, paard of hert, en eventueel de gemalen pens. In de eerste 3 zit namelijk alleen vlees + orgaan en geen bot, de gemalen pens spreekt voor zich.
Door syiryo
#2880127
[quote="Cindy de Wolf"]
Voor degene waar de honden een (te) harde ontlasting hebben is het dan misschien een idee om af te wisselen met de rund, paard of hert, en eventueel de gemalen pens. In de eerste 3 zit namelijk alleen vlees + orgaan en geen bot, de gemalen pens spreekt voor zich.
[/quote]

rund zat al bij ons assorti, maar zelfs als ik 380 gram gaf moest er of 100 gram pens en/of 150 gram vlees bij ipv de kvv. Das dus best een hoog percentage.
Ik had bovendien begrepen dat in alle soorten bot zat, ondanks dat dat niet altijd vermeld stond.
#2880143
[quote="syiryo"]
rund zat al bij ons assorti, maar zelfs als ik 380 gram gaf moest er of 100 gram pens en/of 150 gram vlees bij ipv de kvv. Das dus best een hoog percentage.
Ik had bovendien begrepen dat in alle soorten bot zat, ondanks dat dat niet altijd vermeld stond.
[/quote]

Maf want dan kan je er niet vanuit gaan dat wat er staat waar is.
Door syiryo
#2880152
[quote="Cindy de Wolf"]
Maf want dan kan je er niet vanuit gaan dat wat er staat waar is.
[/quote]

Ik meen me te herinneren dat er iemand hier op bp namelijk al eens een mailtje aan had gewaagd, en dat overal bot in zat. .. :-\ . Maar ha... ik kan je overmorgen het laten weten, want dan haal ik er een rol rund uit  :P
#2880248
Beste,

Ik heb jullie klachten gelezen en wil daar zeker iets mee gaan doen. Het probleem is alleen wel dat wij op dit moment de meeste producten maken van één diersoort. Kalkoen of Parelhoen bijv. kan het botpercentage wel omlaag, maar wanneer er dan spiervlees van dezelfde diersoort moet worden toegevoegd, dan wordt het een onbetaalbaar product.

Ik heb een paar maanden terug een aantal product tijdelijk gewijzigd door er pens aan toe te voegen, maar daar kwamen weer andere klanten op tegen, dus wat ik voor de ene
klant kan oplossen, wordt dan voor de ander weer een probleem. Ik denk dat we dus erg goed geholpen zouden zijn, wanneer jullie mij rechtstreeks per mail willen benaderen en
aangeven welke producten de problemen geven.

Verder moet ik eerlijksheidshalve ook vermelden dat er ook een hoop klanten zijn, die geen problemen, omdat zij minimaal 1 dag per week een voeding geven die uit 100 %
pens bestaat en 1 dag per puur gemalen vlees of een combi van kip/pens of rund/pens geven. De rest kunnen zij dan zelf de andere diersoorten kiezen.

Maar goed, zoals gezegd, ik wil het graag voor jullie veranderen/verbeteren en sta altijd open voor kritiek.

Met vriendelijke groet,

Henk Versluijs
Gebruikersavatar
Door Thea
#2880251
Liever geen pens bij alle soorten toevoegen ;)
Mijn katten eten namelijk de enkelvoudige soorten en denk dat pens ze niet blij maakt :-\
Voor katten moet het spier en orgaan gehalte toch al wat hoger zijn, daarom voeg ik gewoon een stukje orgaan of spiervlees bij iedere maaltijd.
Ontlasting is altijd moelijk te controleren omdat er klontvorming strooisel in de bak zit en ja die korrels plakken gelijk eraan vast ;) En trekken vocht eruit dus dan zie je niet of het droog of hard is. ;)
Door Bosliefje
#2880270
Mijn idee zou zijn: zo laten als het is!  :)
Per diersoort apart verpakt vind ik heel belangrijk, daarom voer ik nu degomeat.
Ik voeg per '150 gram met bot' '50 gram zonder bot' toe en dan gaat hiet prima.
En iedereen tevreden stellen, dat gaat toch niet.
Door syiryo
#2880271
[quote="Henk Versluijs"]
Beste,

Ik heb jullie klachten gelezen en wil daar zeker iets mee gaan doen. Het probleem is alleen wel dat wij op dit moment de meeste producten maken van één diersoort. Kalkoen of Parelhoen bijv. kan het botpercentage wel omlaag, maar wanneer er dan spiervlees van dezelfde diersoort moet worden toegevoegd, dan wordt het een onbetaalbaar product.

Ik heb een paar maanden terug een aantal  :biggrin2:

Maar goed, zoals gezegd, ik wil het graag voor jullie veranderen/verbeteren en sta altijd open voor kritiek.

Met vriendelijke groet,

Henk Versluijs
[/quote]

hoi Henk, dan toch even de vraag nu je er toch bij bent... :biggrin2: zit er in de kvv rund nou wel of geen bot?? Het staat niet op de site bij de omschrijving..
#2880275
[quote="syiryo"]
hoi Henk, dan toch even de vraag nu je er toch bij bent... :biggrin2: zit er in de kvv rund nou wel of geen bot?? Het staat niet op de site bij de omschrijving..
[/quote]

Volgens mij staat dat er wel;
Puur gemalen rundvlees, bestaande uit 80% runderspiervlees en 20% konijnorgaan. Dit product bevat uitsluitend diereigen vitaminen en mineralen....

Ik haal hieruit dat er geen bot in zit.
Gebruikersavatar
Door Manon
#2880280
[quote="Henk Versluijs"]

Verder moet ik eerlijksheidshalve ook vermelden dat er ook een hoop klanten zijn, die geen problemen, omdat zij minimaal 1 dag per week een voeding geven die uit 100 %
pens bestaat en 1 dag per puur gemalen vlees of een combi van kip/pens of rund/pens geven. De rest kunnen zij dan zelf de andere diersoorten kiezen.

[/quote]

Maar... Dan heb je op de andere dagen toch nog steeds problemen met het hoge botgehalte?? Ik barf vooral, maar meestal eten ze een keer of 2 per week kvv, een tijdje is dit degomeat geweest, maar dan hadden ze op die 2 dagen problemen...

Om nog even op je punt te komen; ik zou idd ook graag minder bot in de mixen zien, maar idd de prijs bevalt mij zo ook prima ;D Voor mij zou het geen enkel probleem zijn om bijv. parelhoenversie waar dan ook wat rundvlees in zit te geven, maar voor mensen met allergiehonden zou dit heel vervelend zijn. Zitten dus (altijd) 2 kanten aan het verhaal, net zoals met de penstoevoeging...
Laatst gewijzigd door Manon op zo 23 feb 2014, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacoba
#2880380
[quote="JoepenLola"]
Nou hebben de meeste honden die het krijgen zeer harde ontlasting/tot bijna krijtjes poep.
Ben benieuwd of hier meerdere honden last van hebben?,wat is jullie ervaring?
[/quote]Wat is last? Bij mij (poes voor de duidelijkheid) zou dat betekenen 'het hevig moeten kreunen/zuchten tijdens het poepen'.

[quote="Bosliefje"]
Mijn idee zou zijn: zo laten als het is!  :)
Per diersoort apart verpakt vind ik heel belangrijk, daarom voer ik nu degomeat.
Ik voeg per '150 gram met bot' '50 gram zonder bot' toe en dan gaat hiet prima.
En iedereen tevreden stellen, dat gaat toch niet.
[/quote](Bijna) helemaal mee eens. De verschillende merken kvv's die ik voer(de) moe(s)ten állemaal extra spiervlees bevatten, wil en wou er hier zonder veel moeite gepoept kunnen worden.

Verbeter me iemand als ik verkeerd ben: krijtpoep betekent het teveel aan overtollig bot wat het lichaam niet heeft kunnen gebruiken, dus kan het geen kwaad er meer van wat anders bij te doen waar het lichaam wél wat mee kan? E.e.a. zou natuurlijk per periode/voedingsbehoefte) kunnen verschillen. Wat dan wel weer een complexere materie wordt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door