Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kimber
#2832974
Hoi,


Een tijd geleden had ik hier ergens gelezen welke groenten wat beter passen bij een dieet voor de hond met nierfalen.
Ik dacht toen gelezen te hebben pompoen... maar wat er nog meer geschikt was aan groenten weet ik helaas niet meer.
Ik kan het met de zoekfunctie helaas ook niet terugvinden.

Wie weet welke groenten ik goed kan toepassen bij het dieet voor een hond met nierfalen?

Bedankt alvast!
Door Too
#2832981
In de bieb staat een stuk van Lizzy over nierdieet, de zoekfunctie geeft ook heel wat info:

koolhydraatrijk bij voorkeur biologisch want minder fosfor,
ca 25% groenten in je menu, oa  pompoen, bataat, winterwortel zijn rijk aan kh,

Succes!
#2832991
Toen bij mijn  hond (begin maart) nierfalen vastgesteld werd.

Heb ik hem op aanraden van iemand. Gekookte zoete aardappel en gekookte pompoen gegeven.
Gelukkig was mijn hond dol op groenten.

Ik gaf vooral de zoete aardappel en de pompoen erbij, omdat hier meer calorieën in zitten dan in andere groenten.
Honden halen hun energie meestal uit koolhydraten, vetten en eiwitten. Maar omdat je met een voeding zit die al minder eiwit bevat moet de hond zijn energie ergens anders uithalen.
En dan zijn zoete aardappel en pompoen heel goed geschikt omdat die meer koolhydraten bevatten.

Ik gebruikte wel butternut pompoen, maar ik denk dat een andere soort ook wel goed is.

Andere groenten gaf ik gewoon rauw geblenderd. En dat was meestal een mengeling van:
wortel, komkommer, brocoli, courgette, (ongekookte) pompoen, tomaat, venkel, veldsla, witloof.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door