Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lil
#2811870
[quote="Zaniematsu"]
Ik lees dit topic mee want wil ook een molen aanschaffen. Maal nu nog met de westmark 10 maar vind dat veel en veel te zwaar werk!!
Ik ben er nog niet uit. Wat ik wel wil is wildkarkassen malen en ik denk dan toch dat de Clatronic en de Bomann te zwak zijn.
Over de Kenwood heb ik nog niet zo veel gelezen.
De Jupiter lijkt me het meest geschikt.
[/quote]

er is een heel groot topic met allemaal mensen die al geruime tijd malen met de kenwood.  ;)
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2811905
[quote="Lil"]
er is een heel groot topic met allemaal mensen die al geruime tijd malen met de kenwood.  ;)
[/quote]

Dank je Lil. Ik ga meteen zoeken/kijken naar dit topic. Ik ben nog steeds op zoek naar een goede molen.
Gebruikersavatar
Door cath
#2811914
ik denk dat,  als je echt héél veel wil malen, zeker met bot,
een degelijke molen moet aanschaffen
dit merk heb ik nog niet van gehoord
kenwoodmg700 is 2000 watt 3kilo per minuut. 260 euro ong. ter vergelijking.
jupiter zal waarschijnlijk nog beter zijn, maar is nog een pak duurder.
ik ben tevreden over de Kenwood.

cath

.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2811975
Bedankt, ik ben al aan het lezen en de links aan het bekijken.
Al eerder ging mijn aandacht uit naar de volledig rvs molen van BT : http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/geha ... 3--bt.html
Er staat alleen geen prijs bij. Zijn er soms mensen die ervaring hebben met deze molen?

Ik heb begrepen dat het erg belangrijk is dat je de eerste keer grof maalt en daar een speciale schijf voor nodig hebt die er uit ziet als een wiel met spaken.
Dus veel meer gat dan de standaard meegeleverde schijf met 8 mm gaatjes.

Ondertussen lees ik het topic verder.


Groetjes Linda
Door Cindy de Wolf
#2812081
[quote="Zaniematsu"]
Bedankt, ik ben al aan het lezen en de links aan het bekijken.
Al eerder ging mijn aandacht uit naar de volledig rvs molen van BT : http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/geha ... 3--bt.html
Er staat alleen geen prijs bij. Zijn er soms mensen die ervaring hebben met deze molen?

Ik heb begrepen dat het erg belangrijk is dat je de eerste keer grof maalt en daar een speciale schijf voor nodig hebt die er uit ziet als een wiel met spaken.
Dus veel meer gat dan de standaard meegeleverde schijf met 8 mm gaatjes.

Ondertussen lees ik het topic verder.


Groetjes Linda
[/quote]

Nee hoor als jij maalt met onze schijf hoef je het echt niet nog een keer door fijne schijf te halen van Kenwood zelf. Dit doen alleen mensen met katten of hele kleine hondjes of na een operatie.
Even voor de duidelijkheid ik heb nog circa 7 schijven kosten € 35,00 per stuk en op is op.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2812155
[quote="Cindy de Wolf"]
Nee hoor als jij maalt met onze schijf hoef je het echt niet nog een keer door fijne schijf te halen van Kenwood zelf. Dit doen alleen mensen met katten of hele kleine hondjes of na een operatie.
Even voor de duidelijkheid ik heb nog circa 7 schijven kosten € 35,00 per stuk en op is op.
[/quote]

Hallo Cindy,

Ik heb ook katten  ;D
Wat is dat voor schijf/plaat? Heb je er een foto van? Wat is het materiaal?
Ik heb helemaal nog geen elektrische molen dus kan er (nog) niks mee.

Ik ga nog even verder lezen. Ben erg benieuwd naar de ervaringen met de Kenwood  8)
Door Cindy de Wolf
#2812232
[quote="Zaniematsu"]
Hallo Cindy,

Ik heb ook katten  ;D
Wat is dat voor schijf/plaat? Heb je er een foto van? Wat is het materiaal?
Ik heb helemaal nog geen elektrische molen dus kan er (nog) niks mee.

Ik ga nog even verder lezen. Ben erg benieuwd naar de ervaringen met de Kenwood  8)
[/quote]

Als je geen zeikerds van katten hebt dan maalt de kenwood met onze schijf fijn zat.
De schijf is van RVS. En ergens in dit topic http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 415.0.html staan er foto's van.
Is dus zo'n spakenwiel. Met taps toelopende punten van 19-13mm grofweg.
Door Lil
#2813124
Ik maal alleen met de schijf van Cindy, mijn kat doet daar niet moeilijk over. Zelfs mijn overledne kat, een zeur, vond het meer dan fijn genoeg.
Door wijkje
#2813572
[quote="Lil"]
Ik maal alleen met de schijf van Cindy, mijn kat doet daar niet moeilijk over. Zelfs mijn overledne kat, een zeur, vond het meer dan fijn genoeg.
[/quote]

Hier sluit ik me bij aan..Ik maal ook met schijf van Cindy..Als bot te groot is, laten ze hier wel liggen. Maar over het algemeen is het fijn genoeg om te voeren.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2813584
[quote="Cindy de Wolf"]
Als je geen zeikerds van katten hebt dan maalt de kenwood met onze schijf fijn zat.
De schijf is van RVS. En ergens in dit topic http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 415.0.html staan er foto's van.
Is dus zo'n spakenwiel. Met taps toelopende punten van 19-13mm grofweg.
[/quote]

Zijn dat niet alle katten? Ik ken er maar weinig die gemakkelijk alles eten wat je ze voor schotelt.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2813598
laten we wel wezen , maar de molen is niet gemaakt om botten te malen ....
dus dat de wokkel wat zwart af geeft wil al zeggen dat het al aan  slijtage onderhevig is
de keuze is dus een van de betere huis en tuin molen , of een proffesionele die sterker is en meer aan kan .
de keuze met mijn budget zou overigens ook een kenwood zijn , maar ik zou er dus geen kalkoen en hardere botten doorheen willen malen ....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door