Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2714367
Hallo :) ik ben Iris en nieuw hier. Ik heb sinds kort een chihuahua reutje (Django) waar ik helemaal verliefd op ben  :D
Op dit moment voer ik hem nog Royal Canin maar wil z.s.m over op kvv heeft iemand zelf chihuahua's of hier verstand van? Ik heb al een hoop gelezen maar iedereen zegt wat anders. In de dierenwinkel zeggen ze maar wat en de dierenarts prijst het liefst hun voer aan (Hills) Op het internet is zoveel info te vinden (ook een hoop tegenstrijdigheden) Zou iemand mij bv: bepaalde merken aan kunnen bevelen? Of iig hun ervaringen willen delen?

Alvast heel erg bedankt!
Door Martine-Tom
#2714393
Er lopen hier meer chi's rond, ik heb een chi mixje (chi x malthees) maar in principe zijn ze alle honden gelijk dus kan je gewoon elke kvv geven die je wil. Vaak zie je wel dat hoe kleiner de hond hoe meer je ze in verhouding voert...maar daar houd de mijne zich ook niet aan  :biggrin2:
De mijne weegt 7.6 kilo en eet 100 gram, ik heb de budgetvariant zeg maar  :biggrin2:

Enne...foto van de kleine? :)
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2714470
Bedankt voor je snelle reactie! Ik zie door de bomen het bos niet meer. Minder koolhydraten is zoiezo beter toch? Geef jij ze naast kvv ook nog andere dingen? Ik geef m nu al wel pens en puppy kluifjes voor zn tandjes. Verander jij ook steeds van merk of hou jij het bij 1 merk? Ik weet niet goed hoe ik een foto moet toevoegen, er staat dat het via een url moet maar heb ze gewoon op de laptop staan. Hoe zien die van jou eruit?
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2714472
Hier 2 raszuivere chihuahua's die kvv van lotgering krijgen. Zeer tevreden, hiervan lusten ze alles behalve de wildmix. Heb eerst Tinlo gevoerd maar lieten ze gewoon staan.
Door Martine-Tom
#2714475
Dit is mijn monster:
Afbeelding
Lijkt een beetje op een mislukte yorkie  :biggrin2:

Ik voer van alles en nog wat, voornamelijk zelfgemalen barf, en dat vooral omdat ik 1 kat heb die weigert te knagen.
Wat bedoel je met puppybotjes?

Qua kvv...kijk eens op voerwijzer.com daar kan je de overeenkomsten en verschillen zien.
Algemeen gezegd geen graan, geen premix, natuurlijke calciumbron dat zijn de beteren.
En je kan gewoon alles door elkaar voeren van merken, des te beter zelfs, hoe meer afwisseling hoe beter.

Als knaagwerk zou je kunnen denken aan gedroogde snackjes, pensstaafjes (wsl in stukjes geknipt hihi) een kippennekje, in principe kan een chihuahua alles eten wat een andere hond eet, alleen omdat de porties zo klein zijn wil het wel eens onhandig zijn  ;)
Als je zelf zou gaan drogen zijn kippenmaagjes en hartjes ook leuk snackspul  :)
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2714479
@ Debbie ja ik las net een topic over negatieve ervaringen met Lotgering dus dan twijfel ik meteen weer. Voer jij dat je hondjes allang?

@ Martine - Tom. Leuk beestje! lijkt idd een beetje op een Yorkie. Ja ik geef m nu puppy dental tubos van pedigree. Wil hem liever dingen geven zonder al die toegevoegde rotzooi erin maar wil eerst wel weten wat ik doe  ;) Ik ben echt een leek op dit gebied. Waar kan ik een kippennekje halen? Ja die pensstaafjes heb ik idd. En hartjes en maagjes..hoe droog je die? Kan ik hier ook een foto toevoegen zonder url?
Door Martine-Tom
#2714483
Uhm, je moet je foto eerst ergens online parkeren, mijnalbum oid, en die url kan je tussen  plakken en dan staat ie hier  :)

Dentastix zijn rotzooi  ;) bij de dierenwinkel kan je al het een en ander aan gedroogdspul krijgen, mss zelfs wel gedroogde oortjes ofzo, en anders via online leveranciers. Kippenekjes tref je nog wel eens bij een islamitische slager, hartjes en maagjes vaak ook.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2714489
Welkom hier op BP en succes met je zoektocht voor de juiste KVV.

Volgens mij zijn chi's toch nèt echte hondjes  :biggrin2: en doen ze het gewoon goed op de merken waar de grote jongens het ook goed op doen.
Zelf voer ik Darf naar tevredenheid vlgs mij is de puppy variant van Darf dezelfde samenstelling alleen iets fijner gemalen, mocht je dat prettiger vinden.

Qua kauwwerk zijn bijvoorbeeld gedroogde kipvleugeltips mooie kleine hapjes of gedroogde lamsoortjes en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2714575
@ Martine haha heb een online fotoalbum gemaakt zal er z.s.m een foto bijzetten. Die dentastix ga ik weggooien.

Ik denk dat ik ga beginnen met Lotgering totaal voer wild. Zijn mensen hier over het algemeen positief over? Iemand op of aanmerkingen? Kan ik het dan bij 1 merk houden voor de komende tijd ik zie dat het 6 verschillende diersoorten zijn? Elke dag een ander dier? Ik lees ook steeds over ei erbij geven. Moet ik ook een heel ei voor die mini? Moet ik er verder nog wat bij doen? Zitten er ook welleens stukjes bot in of is het helemaal gemalen want die kleine schrokt alsof zijn leven er vanaf hangt. 

@ Sarah Dankjewel! Haha ja heb je ook helemaal gelijk in. Pff vind het overweldigend al die info ben alweer heel de n8 aan het lezen. Ik ga iig opzoek naar andere tussendoortjes voor zn tandjes :)
Darf vind ik ook interessant en ook goed dat het biologisch is, wat voor honden heb jij? 

Sry voor al mijn vragen, voel me een beetje dommig maar wil het gewoon zeker weten  :) By the way: Fijne site en top dat mensen meedenken
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2714670
De mijne zijn net iets groter dan een gemiddelde chi ;)

Afbeelding

Ik heb wel klanten ook met kleine hondjes die vaak gezonde snackjes zoeken, vandaar.
Door Martine-Tom
#2714684
[quote="Chihuahuagek"]
@ Martine haha heb een online fotoalbum gemaakt zal er z.s.m een foto bijzetten. Die dentastix ga ik weggooien.

Ik denk dat ik ga beginnen met Lotgering totaal voer wild. Zijn mensen hier over het algemeen positief over? Iemand op of aanmerkingen? Kan ik het dan bij 1 merk houden voor de komende tijd ik zie dat het 6 verschillende diersoorten zijn? Elke dag een ander dier? Ik lees ook steeds over ei erbij geven. Moet ik ook een heel ei voor die mini? Moet ik er verder nog wat bij doen? Zitten er ook welleens stukjes bot in of is het helemaal gemalen want die kleine schrokt alsof zijn leven er vanaf hangt. 

@ Sarah Dankjewel! Haha ja heb je ook helemaal gelijk in. Pff vind het overweldigend al die info ben alweer heel de n8 aan het lezen. Ik ga iig opzoek naar andere tussendoortjes voor zn tandjes :)
Darf vind ik ook interessant en ook goed dat het biologisch is, wat voor honden heb jij? 

Sry voor al mijn vragen, voel me een beetje dommig maar wil het gewoon zeker weten  :) By the way: Fijne site en top dat mensen meedenken
[/quote]Over Lotgering verschillen de meningen, zelf ben ik er geen fan van, als je aan darf zou komen zou ik persoonlijk daarvoor kiezen  :)
Heb het hier ook een poosje gevoerd en beviel eigenlijk prima!
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2714745
[quote="Chihuahuagek"]
@ Debbie ja ik las net een topic over negatieve ervaringen met Lotgering dus dan twijfel ik meteen weer. Voer jij dat je hondjes allang?
[/quote]

Wij voeren het nu een paar maanden. Ik ben zeer tevreden, mooie ontlasting, hondjes zitten prachtig in hun vacht. Andere kvv vind persoonlijk niks. Darf heb nog niet geprobeerd. Heb ook nog 2 herders dus er gaat hier aardig wat vlees doorheen. En de honden vinden dit super. Nu we verkooppunt zijn zien we veel mensen met kleine honden en doen het er ook goed op.

Er zijn over alle merken wel negatieve dingen te vinden. Ga vooral op je eigen gevoel af en kijk wat je hond lekker vind en waar hij/zij het goed op doet.

Heb zelfs gebarft met onze chi, alleen vond ik het een drama met porties maken. En dan is kvv toch veel makkelijker.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2714759
Ok nou dat klinkt goed. Ik zie dat ik hier in de buurt een verkooppunt heb. Kan ik bv van verschillende merken 1 rol nemen om uit te proberen wat goed bevalt? Of is dit in het begin niet verstandig? Heb jij nog ervaringen met andere merken? Klinkt als een drukke gezellige bedoeling bij jou  ;)
Ja dat Barf lijkt me echt een gedoe voor zo'n kleintje..
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2715141
[quote="Chihuahuagek"]
Ok nou dat klinkt goed. Ik zie dat ik hier in de buurt een verkooppunt heb. Kan ik bv van verschillende merken 1 rol nemen om uit te proberen wat goed bevalt? Of is dit in het begin niet verstandig? Heb jij nog ervaringen met andere merken? Klinkt als een drukke gezellige bedoeling bij jou  ;)
Ja dat Barf lijkt me echt een gedoe voor zo'n kleintje..
[/quote]

Bij je verkooppunt kan je gewoon per rol uitproberen. En dan kijken wat je hondje het lekkerste vind. Zoveel mogelijk smaken en soorten afwisselen is belangrijk. Ik voer zelf alleen lotgering omdat of de honden de andere smaken niet lusten of er slechte ontlasting van hem. Van lotgering krijgen ze hier bijna alle soorten. Variatie genoeg dus!
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2715392
Ja ik heb een aantal rollen gehaald. De verkoper zei dat wild te zwaar verteerbaar was om mee te beginnen? Heb nu rund, kip, lam en zeevis ze hadden niet zoveel dus moet nog wat bijhalen. Morgen beginnen ben benieuwd  :) Ik was dus net die plakken aan het zagen maar vind het heel lastig in te schatten hoe groot ik de plakken moet maken en hoeveel ik moet geven. Als ik vd richtlijn op de verpakking uitga moet ik m ong 20 gram geven  :-\ dat lijkt me zo weinig. Hij weegt nu 1200 gram heb er nu een stukje uitliggen van 58 gram voor morgen maar hoeveel zal ik m daar dan van geven? Hebben jullie een handigheidje i.v.m zagen? Vond het verpakken en in de vriezer ook wel lastig heb er nu bakpapier tussen gedaan en in verschillende bakken maar echt handig is dat niet denk ik. Geeft iedereen elke dag een andere smaak? of ook wel eens een paar dagen hetzelfde?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door