Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door KarinW
#2700370
Ik voer al een tijdje naar tevredenheid de Darf Kalkoen versie en dit keer ook de EKO bij besteld. De ontlasting is prima
Door fransbulletje
#2700389
[quote="M@rina"]
Hoe ben je hier achter gekomen? Ik vind juiste verhoudingen die ze hadden optimaal voor mijn honden zou het jammer vinden als er minder bot en meer spiervlees in gedaan wordt.
[/quote]

De bullen konden er hier niet van poepen en waren kennelijk niet de enige vandaar dat ze het aangpast hebben.
Deze samenstelling maken ze al vanaf eind maart dacht ik.
Alle nieuwtjes lees ik op hun facebookpagina
Laatst gewijzigd door fransbulletje op vr 21 jun 2013, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2700390
O Aha! Mijn honden hebben daar dus geen last van wel typisch ook van Tinlo hebben ze gewoon goede poep en dat staat er ook om bekend dat het bij veel honden harde ontlasting geeft.
Door fransbulletje
#2702599
Jules eet het nu 2 dagen en kan er prima van poepen dus voor hem een hele verbetering die veranderde samenstelling.
Door deja
#2702647
[quote="fransbulletje"]
Jules eet het nu 2 dagen en kan er prima van poepen dus voor hem een hele verbetering die veranderde samenstelling.
[/quote]
Fajah poept er ook prima op maar dat doet ze op tinlo ook en lotgering ook.
Door elizaH
#2706551
Ik heb net even op mijn doos gekeken van 10/04/13

Er zat in kipkarkas. rund, lam, eend, rundhart,nieren lever,lamspens en lamlong.

Is dit niet iets te veel organen. ofwel te weinig bod.
De pup poept goed .Stevig drol.

Komt wel iets minder aan .We geven nu wat meer en dan kijken na een dag of 4 of ze beter aan komt.
Door deja
#2706732
Dan heb je waarschijnlijk de eendversie, ik geef fajah 5 % en die komt prima aan ruim een kilo in de week.
Door Parelridder
#2706809
[quote="elizaH"]
Ik heb net even op mijn doos gekeken van 10/04/13

Er zat in kipkarkas. rund, lam, eend, rundhart,nieren lever,lamspens en lamlong.

Is dit niet iets te veel organen. ofwel te weinig bod.
De pup poept goed .Stevig drol.

Komt wel iets minder aan .We geven nu wat meer en dan kijken na een dag of 4 of ze beter aan komt.
[/quote]DARF gebruikt in een kvv altijd tenminste 4 diersoorten, omdat dit aantal geldt als minimum om voldoende gevarieerd (compleet) te voeren. Indien de gebruikelijke diersoort niet voldoende beschikbaar is, wordt gekozen voor een andere 4e diersoort. Dit vind je dan altijd op het etiket terug.

Het gebruik van de genoemde organen maakt een maaltijd compleet, het zijn dus niet te veel soorten. Alleen long is niet 'noodzakelijk', daarentegen ook niets op tegen. Al het overige zit in een evenwichtig BARF menu. DARF gebruikt geen premix en zal dus compleet moeten zijn vanuit de voedingswaarden van de producten zelf.
Door elizaH
#2706844
Dank je  wel
dan weet ik dat mijn dwerg schnauzer voldoende voedingsstoffen binnen krijgt.


Ze was dus maar 150 gr.aan gekomen in 7 dagen en 10 weken oud.

Nu voeren we sinds 3 dagen 55 gr per keer. Ze is er wel stapel op.
en super actief.

Groetjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door