Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door deja
#2695013
[quote="Kerettilainen"]
Ik heb het kort gevoerd, mijn hond werd er niet ziek van. Wel stonk het heel erg en begonnen de zakjes te lekken bij het ontdooien. (niet goed afgesloten?)
Nadat ik op meerdere forums horrorverhalen las over slechte hygiëne in de fabriek, overleden/zieke pups en volgensmij fretten, honden die allergisch reageren op rollen waar niks in zou zitten waar ze allergisch voor zijn ben ik overgestapt op tinlo nu al bijna 3 maand en wat een verschil: geen vette plakkende vacht meer, geen riool lucht uit mijn hond zijn bek, geen stinkend vlees en lekkende rollen en een mooie zachte glanzende vacht. Nooit meer zal ik besparen op het voer van mijn hond!!
[/quote]
Dit kan je wel heel makkelijk zeggen als je hondjes van pak weg 5 kilo heb. Als je zware honden heb is Tinlo en al die duurdere soorten vaak niet op te hoesten. Ik heb zelf een pup van nu 12 kilo eet momenteel al 600 gr. per dag en dat gaat nog verder omhoog zij krijg lotgering totaal en paard en wildmix ook Tinlo en wil er ook nog Darf bij halen, maar ze doet het prima op Lotgering goede ontlasting ze vind het heerlijk en groeit gestaag een kilo in de week ongeveer, ik geef haar 5 % van haar gewicht.
Daar bij haal ik ook nog even aan dat Tinlo net zo lekt als lotgering daar komt toch ook allemaal vocht vanaf.
Laatst gewijzigd door deja op vr 14 jun 2013, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kerettilainen
#2695101
[quote="deja"]
Dit kan je wel heel makkelijk zeggen als je hondjes van pak weg 5 kilo heb. Als je zware honden heb is Tinlo en al die duurdere soorten vaak niet op te hoesten. Ik heb zelf een pup van nu 12 kilo eet momenteel al 600 gr. per dag en dat gaat nog verder omhoog zij krijg lotgering totaal en paard en wildmix ook Tinlo en wil er ook nog Darf bij halen, maar ze doet het prima op Lotgering goede ontlasting ze vind het heerlijk en groeit gestaag een kilo in de week ongeveer, ik geef haar 5 % van haar gewicht.
Daar bij haal ik ook nog even aan dat Tinlo net zo lekt als lotgering daar komt toch ook allemaal vocht vanaf.
[/quote]
Hmmm.. Wij krijgen dit jaar een pup van een groot ras (als er genoeg teven geboren worden), waar we ook nog mee willen sporten (na 18 maand) waardoor het verbruik nog hoger wordt en die gaat toch echt gewoon tinlo, carnibest, haaksbarf, alaska en BARF krijgen.
Ja dat gaat besparingen met zich mee brengen, geen nieuwe kleren tot de oude kleren kapot zijn, 2de hands kopen en in plaats van een ossenhaasje van de slager een supermarktbiefstuk. Maar ik wil zo graag een 2de hond en zou het lullig vinden om die dan maar op goedkoop voer te zetten omdat hij meer eet dan een hond van 4 kilo.
Ieder zijn eigen ding natuurlijk en als je hond het er goed op doet fijn toch?  :biggrin2:
Maar mijn vlees etende cavia ziet er gewoon beter uit en ruikt frisser sinds lotgering uit het menu verdwenen is.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2695104
[quote="Kerettilainen"]
Hmmm.. Wij krijgen dit jaar een pup van een groot ras (als er genoeg teven geboren worden), waar we ook nog mee willen sporten (na 18 maand) waardoor het verbruik nog hoger wordt en die gaat toch echt gewoon tinlo, carnibest, haaksbarf, alaska en BARF krijgen.
Ja dat gaat besparingen met zich mee brengen, geen nieuwe kleren tot de oude kleren kapot zijn, 2de hands kopen en in plaats van een ossenhaasje van de slager een supermarktbiefstuk. Maar ik wil zo graag een 2de hond en zou het lullig vinden om die dan maar op goedkoop voer te zetten omdat hij meer eet dan een hond van 4 kilo.
Ieder zijn eigen ding natuurlijk en als je hond het er goed op doet fijn toch?  :biggrin2:
Maar mijn vlees etende cavia ziet er gewoon beter uit en ruikt frisser sinds lotgering uit het menu verdwenen is.
[/quote]

Geloof je dat nu echt, dat je vlees etende cavia er beter uitziet en frisser ruikt sinds lotgering uit het menu verdwenen is?
Kom op zeg! Die teckel van me ziet er fantastisch uit en ruikt ook niet.
We kunnen de zaken ook overdrijven.
Overigens wissel ik Lotgering wel af met Darf eko.
Door Shanti en co
#2695109
[quote="Lazy Garfield"]
Geloof je dat nu echt, dat je vlees etende cavia er beter uitziet en frisser ruikt sinds lotgering uit het menu verdwenen is?
Kom op zeg! Die teckel van me ziet er fantastisch uit en ruikt ook niet.
We kunnen de zaken ook overdrijven.
Overigens wissel ik Lotgering wel af met Darf eko.
[/quote]

Ik geloof wel dat haar cavia  :biggrin2:  er beter uitziet nu die geen lotgering meer krijgt. Shanti vind ik er ook beter uitzien nu we barfen. En pas sinds we barfen is het verharen minder geworden.
Dat jou hond het er goed op doet (maar misschien wel beter op iets anders) zegt niet dat dat voor elke hond geld.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2695119
[quote="Thessa en Shanti"]
Ik geloof wel dat haar cavia  :biggrin2:  er beter uitziet nu die geen lotgering meer krijgt. Shanti vind ik er ook beter uitzien nu we barfen. En pas sinds we barfen is het verharen minder geworden.
Dat jou hond het er goed op doet (maar misschien wel beter op iets anders) zegt niet dat dat voor elke hond geld.
[/quote]

Dat zou kunnen, barfen doe ik alleen met kippennekjes, eendennekjes ed.
Over tinlo, carnibest, haaksbarf, alaska enz. zijn ook een hoop mensen niet tevreden.
Maar dat wil niet zeggen dat Lotgering een slechte KVV is, een aantal mensen hebben er klachten over, ik niet en ben er tevreden over.
Het is dus maar net waar je hond het goed op doet, daar heb je gelijk in.  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op za 15 jun 2013, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kerettilainen
#2695123
[quote="Thessa en Shanti"]
Ik geloof wel dat haar cavia  :biggrin2:  er beter uitziet nu die geen lotgering meer krijgt. Shanti vind ik er ook beter uitzien nu we barfen. En pas sinds we barfen is het verharen minder geworden.
Dat jou hond het er goed op doet (maar misschien wel beter op iets anders) zegt niet dat dat voor elke hond geld.
[/quote]
Dat dus  :biggrin2:
Ik vind een vacht die niet meer plakkerig/vettig aan voelt maar nog wel een gezonde glans heeft zeker verbetering.
Netzoals dat het bekje niet meer naar riool ruikt, das toch echt een verbetering.
Ik zag pas verschil na verandering van merk en heb aan de hand daarvan besloten welke mijn voorkeur heeft ;)
Als ik al die roddels niet had gehoord was ik misschien nooit over gestapt.
Door Ghali
#2695158
Vind het wel een beetje overtrokken allemaal hoor, vlees is vlees voor een hond. Die van mij eten het liefst een dood dier wat al dagen dood en in staat van ontbinding is, is als ik ze de kans zou geven ;).
Ik denk dat sommige het allemaal een beetje vermenselijken, maarja misschien komt het dat ik vegetariër ben........ een hond maakt het niets uit of hij bij wijze van spreken een kogelbiefstuk krijgt of een gewone biefstuk.

Ik ken honden die jaren op Lotgering staan en shows lopen en altijd complimenten krijgen omdat hun hond er zo goed uitziet. Als je hond het niet goed doet op een bepaald merk dan wil dat niet zeggen dat het merk slecht is, maar dat jouw hond het er dus gewoon niet goed op doet. Bij elk merk zijn honden die het er super op doen of die het er niet op doen.

Eigenlijk begrijp ik de hele discussie elke keer over Lotgering niet, je voert omdat je tevreden bent of je voert het niet.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2695173
[quote="deja"]
Dit kan je wel heel makkelijk zeggen als je hondjes van pak weg 5 kilo heb. Als je zware honden heb is Tinlo en al die duurdere soorten vaak niet op te hoesten. Ik heb zelf een pup van nu 12 kilo eet momenteel al 600 gr. per dag en dat gaat nog verder omhoog zij krijg lotgering totaal en paard en wildmix ook Tinlo en wil er ook nog Darf bij halen, maar ze doet het prima op Lotgering goede ontlasting ze vind het heerlijk en groeit gestaag een kilo in de week ongeveer, ik geef haar 5 % van haar gewicht.
Daar bij haal ik ook nog even aan dat Tinlo net zo lekt als lotgering daar komt toch ook allemaal vocht vanaf.
[/quote]

Hier eten ze samen 2400 gram per dag en het geld groeit mij ook niet op de rug, maar no way dat ik ga bezuinigen op voeding, zeker niet voor een pup.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2695174
[quote="Kerettilainen"]
Hmmm.. Wij krijgen dit jaar een pup van een groot ras (als er genoeg teven geboren worden), waar we ook nog mee willen sporten (na 18 maand) waardoor het verbruik nog hoger wordt en die gaat toch echt gewoon tinlo, carnibest, haaksbarf, alaska en BARF krijgen.
Ja dat gaat besparingen met zich mee brengen, geen nieuwe kleren tot de oude kleren kapot zijn, 2de hands kopen en in plaats van een ossenhaasje van de slager een supermarktbiefstuk. Maar ik wil zo graag een 2de hond en zou het lullig vinden om die dan maar op goedkoop voer te zetten omdat hij meer eet dan een hond van 4 kilo.
Ieder zijn eigen ding natuurlijk en als je hond het er goed op doet fijn toch?  :biggrin2:
Maar mijn vlees etende cavia ziet er gewoon beter uit en ruikt frisser sinds lotgering uit het menu verdwenen is.
[/quote]

En daarom woon ik dus nog steeds in een 2 kamerwoning en rijd in ouwe afgeragde auto.  :biggrin2:
Door haba
#2695191
[quote="Lazy Garfield"]
Dat zou kunnen, barfen doe ik alleen met kippennekjes, eendennekjes ed.
Over tinlo, carnibest, haaksbarf, alaska enz. zijn ook een hoop mensen niet tevreden.
Maar dat wil niet zeggen dat Lotgering een slechte KVV is, een aantal mensen hebben er klachten over, ik niet en ben er tevreden over.
Het is dus maar net waar je hond het goed op doet, daar heb je gelijk in.  :biggrin2:
[/

quote] precies hoe ik voer en erover denk ;) ik ben al 30 jaar slager en voer lotgering om de dag, idd was de laatste partij van het totaalvoer anders, fijner gemalen en vetter.
wat er voor die prijs inzit weet ik niet, maar we moeten het ook niet te gek maken, het blijven honden, als ik weer een partij barfpakketen aan het maken ben, die ik zelf links en rechts inkoop, denk ik ook wel eens bij mijn eigen:waar ben ik mee bezig. als ik dan die kvv meeneem in het totaal, kom ik denk ik toch nog op een zeer acceptabel niveau voer.
Door deja
#2695198
[quote="*Dorothea*"]
En daarom woon ik dus nog steeds in een 2 kamerwoning en rijd in ouwe afgeragde auto.  :biggrin2:
[/quote]
Ik heb er ook Tinlo bij en ga vandaag ook nog Darf halen maar zijn wij als mensen nou veel gezonder als we alle dagen kogelbiefstuk eten, ik zelf eet ook niet het duurste spul wat in de supermarkt te koop is maar ben daarom niet ongezonder volgen mij.
Door Martine-Tom
#2695200
[quote="Ghali"]
Vind het wel een beetje overtrokken allemaal hoor, vlees is vlees voor een hond. Die van mij eten het liefst een dood dier wat al dagen dood en in staat van ontbinding is, is als ik ze de kans zou geven ;).
Ik denk dat sommige het allemaal een beetje vermenselijken, maarja misschien komt het dat ik vegetariër ben........ een hond maakt het niets uit of hij bij wijze van spreken een kogelbiefstuk krijgt of een gewone biefstuk.

Ik ken honden die jaren op Lotgering staan en shows lopen en altijd complimenten krijgen omdat hun hond er zo goed uitziet. Als je hond het niet goed doet op een bepaald merk dan wil dat niet zeggen dat het merk slecht is, maar dat jouw hond het er dus gewoon niet goed op doet. Bij elk merk zijn honden die het er super op doen of die het er niet op doen.

Eigenlijk begrijp ik de hele discussie elke keer over Lotgering niet, je voert omdat je tevreden bent of je voert het niet.
[/quote]Omdat ik niet betaal voor rottend karkas maar voor een kvv. Als ik kvv koop heb ik daar een aantal verwachtingen bij, en 1 daarvan is dat het vlees wat ik koop "Vers" is. Overal kan wat fout gaan maar van Lotgering hoor je het gewoon heel vaak, voor mij reden genoeg om het niet te kopen, temeer omdat klachtenafhandeling ook te wensen over laat als ik het zo eens her en der zie...
Door eelke
#2695223
[quote="*Dorothea*"]
Hier eten ze samen 2400 gram per dag en het geld groeit mij ook niet op de rug, maar no way dat ik ga bezuinigen op voeding, zeker niet voor een pup.
[/quote]

Serieus? Da's net zo veel als die twee van mij samen  :o

[quote="deja"]
Ik heb er ook Tinlo bij en ga vandaag ook nog Darf halen maar zijn wij als mensen nou veel gezonder als we alle dagen kogelbiefstuk eten, ik zelf eet ook niet het duurste spul wat in de supermarkt te koop is maar ben daarom niet ongezonder volgen mij.
[/quote]

Omdat voor ons het verschil in een riblap of biefstuk in kwaliteit niet zo groot is als bij de honden. Als je daar het verschil in kwaliteit bij spiervlees pakt, zie ik echt wel dat dat van 2 - 2,5 euro vaak minder is (meer zenen, kleinere fliebertjes, meer vet, minder echt vlees) dan het vlees van 3- 4 euro. Daar je dus niet weet welk spiervlees er in een kvv gaat...

En verder zit er echt nog wel meer verschil in hoor. Ik geloof echt wel dat het brood van de bakker gezonder is dan het kant en klare 3 voor 2 euro brood van de supermarkt. En waarom je gehakt van de slager binnen 2 dagen moet gebruiken, en dat van de supermarkt een week in de koelkast kan, komt vast ook door allerlei toevoegingen.

Afwisselen is gewoon het gezondste, voor zowel mens als voor de hond.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2695238
Er is toch geen hond hetzelfde?
Als je hond het goed doet op Lotgering dan is dat toch fijn?
Als ik mijne Haaksbarf of Alaska voer, 2 veel duurdere kvvs.. Krijgt hij onherroepelijk last van vreselijke stinkscheten de hele dag. En op lotgering heeft hij dat dan weer niet.

de laatste levering lotgerig was niet vers, beetje slijmerig en grauw en rook anders. Er zitten iig wel vaak minder verse of zelfs oude pakjes tussen.
Ik wil dus over op barf want ik ben da geklooi met kvvs wel een beetje zat. Verbaasd me ook elke keer weer dat de duurdere kvvs er zo anders uit zien dan lotgering. Waar zou dit aan liggen? Lotgering zitten voor veel mij "unidentified  objects" tussen, terwijl bijvoorbeeld haaksbarf en barfmenu veel fijner zijn, alsof er meer echt vlees in zit ipv rest spul.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2695255
^^ maar dat is dan ook een hekel puntje bij kvv. Maal je het lekker grof, dan vind men er unidentified objects in en maak je er paté van, dan kan het allemaal mooier lijken dan het is omdat je daarin ook de unidentified objects niet meer terug vind. Links of rechtsom zul je moeten vertrouwen op de goede intenties van de fabrikant.....en afgaan op je eigen neus en andere waarnemingen.

Ik verbaas me er bv altijd over wat een prachtig mooi rood prakje ik krijg als ik kale karkassen sta te malen. Als je niet beter weet zou je het voor mooi kippevlees aan kunnen zien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door