Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#318997
Even een vraagje stellen voor iemand anders:

Hond eet BIBI. Gaat een tijdje goed, daarna diarree. Het houdt niet op. Hond gaat op hypo-allergeen brok ( :(), diarree stopt. Hond gaat over op BIBI (kiip&rijst), diarree begint weer. Hond gaat weer terug naar h-a brok 's morgens en 's avonds eet hij kipfilet (rauw). Gaat goed. Wat kan de diarree veroorzaken? Orgaanvlees wellicht?
Door amber2
#319000
Misschien dat het door de visolie in Bibi komt... Wel raar dan natuurlijk dat het eerst een tijdje wel goed gaat en dan pas diarree.. Misschien eens een ander merk kvv proberen?
Door Peet
#319041
Of teveel kip....

HA-brok is meestal lam. Bibi Kip & rijst is misschien teveel kip...half brok en half rauw (=minder kip) gaat goed....Bibi-ander-smaakje? of idd die visolie...
Door Lizzy
#319107
Moeilijk te zeggen. Het kan van alles zijn.

Het kan aan de overschakeling naar rauw liggen. Hoe schakelen de mensen over? Koken ze het voer eerst even licht? Of gooien ze er gekookt water over? Schakelen ze langzaam over of snel? (in hun geval moeten ze dus heeeeeeel langzaam over gaan schakelen).

Het kan aan een totaal verzwakt darmstelsel liggen. Heeft de hond veel antibiotica geslikt bijv? Misschien moeten ze eens heel veel en lang probiotica gaan geven.

Het kan aan de Bibi liggen. Eventueel aan de kip&rijst, maar ook aan Bibi zelf. Laten ze eens een minder vet versvlees proberen.
Door Salty
#319208
Mijn oudste bulletje kan ook niet tegen visolie en krijgt hiervan diaree,dus het zou inderdaad kunnen dat het daar aan ligt.
Door danielle1980
#319237
tja al mijn honden kunnen niet tegen kip versie van bibi.

wat ik me afvraag zit de hond dan alleen op vleesof ook brok??
en hoe snel word er weer over geschakeld naar brok anders.
te snel en te veel afwisseling lijkt me niet handig.

misschien een andere versie van bibi gebruiken of een minder vet merk, duck lijkt t bij honden die (nog) niet tegen bibi kunnen goed te doen.

ik zou probiotica er bij gaan geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door