Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Petraz
#2678235
Ik heb een vraag over mijn hond, Tico. Hij is 13 jaar oud en een Tibetaanse Terrier. Hij heeft beginnend nierfalen en sinds een paar weken eet hij Carnibest light. Nu is 1,5 week geleden ziek geweest, heel erg diarree en niet meer willen eten. Wij hebben hem toen op kip en rijst gezet, want hij weigerde absoluut de Carnibest.
Nu lijkt het of hij de associatie heeft met het ziek zijn en de geur van het eten. Ik heb Renske gekocht (uitproberen vanwege de vakantie) en dit eet hij erg graag. Ik heb de lam en rijst versie van Carnibest gekocht, maar weigert hij ook, ook met gekookt water. Nu heb ik dit gestoomd en eet hij het wel graag.
Ik heb de Carnibest light ook gestoomd, maar dit wil hij nog steeds niet eten. Ik doe hele kleine beetjes door het voer, maar hij eet er gewoon omheen en laat de light liggen. Omdat hij het nierfalen heeft, mag hij de andere varianten niet hebben vanwege het te hoge fosforgehalte.
In overleg met de dierenarts (holistisch) kan het geen kwaad voor de vakantieperiode Renske te geven icm Ipakitine.
Weet iemand een alternatief of een oplossing?
heel erg bedankt alvast. Barfen vind ik geen oplossing en Bandit vind ik echt veel te duur.
groeten Petra
#2678267
Zo te lezen heeft jouw hond besloten dat gekookt voer lekkerder is, dus dan zou barf of een ander kvv merk sowieso geen oplossing bieden. Ik zou het toch even volhouden om het te stomen en dat dan steeds korter te doen totdat hij weer gewoon eet.
#2682558
Ik zou toch nog graag jullie advies willen. Het gaat nog steeds niet goed met het eten.

Helaas eet Tico de Carnibest light absoluut niet meer. Ik heb andere smaken aangeboden van Carnibest en hij wil niks meer rauw eten. Nadat ik het gestoomd heb, wil hij wel de andere smaken eten van Carnibest en Renske vind hij ook erg lekker, maar de light versie van Carnibest weigert hij resoluut.
Vanochtend was hij weer aan de diarree en veel gras aan het eten en spugen daarna. Hij wilde ook niks eten, kortom het gaat niet zo lekker qua eten. Zou hij gevoelig kunnen zijn voor de light versie?
We mengen wel steeds kleine beetjes door de andere smaken.

Nu hebben de andere versies natuurlijk een te hoog fosforgehalte vanwege zijn nierfalen . Ik gebruik wel Ipakitine.
Nu zag ik dat Smuldier een fosforgehalte van 0,3 procent heeft. Is dat niet veel minder dan Carnibest of zijn de verhoudingen anders?
Carnibest light heeft een fosfor gehalte van 0,38 procent en de andere versies 0,43 of 0,44.
Is het een idee om Smuldier te proberen? Ik weet dat het calcium niet uit botten afkomstig is, maar een preparaat is, maar de fosfor lijkt me nu belangrijker.

Wie kan me hier bij helpen?
Alvast erg bedankt! groetjes, Petra
#2684374
ik heb niet echt tips voor je maar even het bericht omhoog gooien ;)

misschien kan je hier nog wat mee qua samenstelling enzo? www.voerwijzer.com

de gewone Carnibest Natuurversie, lust hij die wel? eventueel beetje opgewarmd als het anders niet lukt?
als hij weer aan de diarree zit en spugt voelt hij zich in ieder geval niet lekker
hoe is het met zijn nierwaarden intussen?
#2684399
nou, inmiddels eet hij sinds gisteren geen enkele variant meer van de Carnibest. Ik had kalkoen en lam. Dit ging goed, maar hij snuffelt er aan en loopt weer weg. Dus heb ik weer kip voor hem gekookt, want hij was afgevallen.
Vanavond ga ik smuldier proberen en ik wil Duck Therapie gaan proberen. Dit is ook kip en daar doet hij een moord voor, dus ik hoop hier ook voor.
Lijkt me wel eenzijdig, maar ja, dat kan ik wel afwisselen natuurlijk.
Hij krijgt ook accupunctuur voor het behandelen van de artrose, zodat hij van de Rimadyl af kan en hij heeft nu 4 behandelingen gehad en na de 2e behandeling was al helemaal Rimadyl vrij!  :D
Dus dit zou de nierwaardes niet verder moeten beschadigen en ze stimuleert ook de nieren met accupunctuur. We gaan begin juni weer bloed af nemen, dus ik ben heel erg benieuwd.
Bedankt voor het meedenken!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door