Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2641673
Annemarie Rijnveld schreef: Ik denk dat als je veel afwisselt, in merk en smaak, zoals Marina al zegt, je altijd goed zit en geen tekorten opbouwt.

Ik geef mijn hond de ene keer eend met vel, en de andere keer haal ik het er af, of laat een gedeelte zitten. Zo ook met kip en andere vleesjes.
Zij is niks te dik, groeit langzaam, en wat vet er bij af en toe is gezond.
Ik denk dat als je veel afwisselt, in merk en smaak, zoals Marina al zegt, je altijd goed zit en geen tekorten opbouwt.
Dat doe ik nu ook Annemarie.
Overigens zijn we wel behoorlijk off-topic gegaan, het begon met een vraag van fem of iemand excellent kvv kende.  :)
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op di 02 apr 2013, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M.P
#2641743
Zelf wissel ik zo'n 6 merken af (Tinlo, All Animal,  Darf eko (ook darf konijn, darf kalkoen),  versvoer, carnibest, Tammenga en soms ook wel smulider, en zo'n 8 á 9 verschillende diersoorten.
[/quote]
jij hebt een hele andere smaak dan mij , het enige wat ik daaruit zou willen proberen is all animal , de rest niet
dit is wat ik voer , het meeste dat van mijn eigen makelij natuurlijk ,dan bandit , haaks barf , bibi
en ik wissel eens af met degomeat(belgie) de nieuwe samenstelling , energique enz... wat ik uit mijn vriezers kan nemen...
het is goesting natuurlijk...
#2641977
Grappig M.P. Het enige wat ik van jou merken zou voeren is Haaksbarf en Bandit, als ze beide niet zo verschrikkelijk duur zouden zijn.

Ik beschouw Tinlo, Bandit, Haaksbarf, Carnivoer, Alaska, Darf en All animal als de betere kvv's. Mijn portemonnee bepaald dat haaksbarf, carnivoer en Bandit afvallen. Alaska wordt hier niet gepruimd, dus die valt ook af.

Energique, Rodi, Duck, Smuldier vind ik echt de minste kvv's. Ik heb voor noodgevallen altijd wat pakjes smuldier in de vriezer liggen.

Wat jou eigen maaksel is weet ik niet.
#2645086
Dank jullie voor de vele reacties.
Ik heb een rol gekocht  van dan de variant Rund omdat die 80% vlees heeft. De overigen zijn 45%. Het is inderdaad veel minder percentage aan spiervlees. Ik heb in catalogus van een dierenwinkel gelezen dat honden die als senior worden "geteld"minder vlees moeten krijgen om minder last van hun organen en spijsverteringsstelsel te krijgen.
Weet iemand waarom bepaalde merken (bijv. carnivoer, alaska, barfmenu, darf )een lage gehalte aan spiervlees aanbieden ? Is het zodat men zelf erbij kan barfen/ mixen of zal het nou vanwege de kostenbesparing en verkoop tegen een lagere prijs?
Een hoge vet  gehalte zal  misschien wel goed kunnen zijn voor actieve honden, maar minder geschikt voor kleine gezelschapshonden. Mijn hond heeft sinds vorige week voor het eerst  lotgering gekregen (rund/kip/lam). Ik vond het niet vettig uitzien. Aanbevolen wordt 1.2-2% van het lichaamsgewicht te voeren, mogelijk dat hier ook rekening is gehouden met de vettigheid van de samenstelling.
Excellent heb ik nog niet getest, een rol van gekocht. Qua verpakking en uiterlijk van de inhoud gezien door de verpakking heen ziet het er wel goed uit. Overigens kostte het 2.50 per kg. Ik weet niet of ik een link mag plaatsen voor mensen die benieuwd zijn naar de samenstelling en percentage... hierbij de de link.. anders laat mij even weten en ik verwijder de link. http://onlinedorp.nl/roden/winkels-in-r ... /excellent
#2645092
[quote="Lazy Garfield"]
Dat doe ik nu ook Annemarie.
Overigens zijn we wel behoorlijk off-topic gegaan, het begon met een vraag van fem of iemand excellent kvv kende.  :)
[/quote]

hihihihi ik was inderdaad geschrokken van de "hardheid" in de zaal. Gelukkig hebben we de weg teruggevonden.
Ik ben een grote fan van het afwisselen van voer. Echter om iets goedkoper in te kopen moet men in grote aantal inkopen, soms per krat, dan heeft men gauw de diepvries vol en een lege portemonnaie. De hond dolgelukkig maar de baas leven op brood en water .... hihihi
#2645357
[quote="fem."]
Dank jullie voor de vele reacties.
Ik heb een rol gekocht  van dan de variant Rund omdat die 80% vlees heeft. De overigen zijn 45%. Het is inderdaad veel minder percentage aan spiervlees. Ik heb in catalogus van een dierenwinkel gelezen dat honden die als senior worden "geteld"minder vlees moeten krijgen om minder last van hun organen en spijsverteringsstelsel te krijgen.
Weet iemand waarom bepaalde merken (bijv. carnivoer, alaska, barfmenu, darf )een lage gehalte aan spiervlees aanbieden ? Is het zodat men zelf erbij kan barfen/ mixen of zal het nou vanwege de kostenbesparing en verkoop tegen een lagere prijs?
Een hoge vet  gehalte zal  misschien wel goed kunnen zijn voor actieve honden, maar minder geschikt voor kleine gezelschapshonden. Mijn hond heeft sinds vorige week voor het eerst  lotgering gekregen (rund/kip/lam). Ik vond het niet vettig uitzien. Aanbevolen wordt 1.2-2% van het lichaamsgewicht te voeren, mogelijk dat hier ook rekening is gehouden met de vettigheid van de samenstelling.
Excellent heb ik nog niet getest, een rol van gekocht. Qua verpakking en uiterlijk van de inhoud gezien door de verpakking heen ziet het er wel goed uit. Overigens kostte het 2.50 per kg. Ik weet niet of ik een link mag plaatsen voor mensen die benieuwd zijn naar de samenstelling en percentage... hierbij de de link.. anders laat mij even weten en ik verwijder de link. http://onlinedorp.nl/roden/winkels-in-r ... /excellent
[/quote]

Even op het vet gedrukte deel reageren. De merken die je noemt hebben helemaal geen laag % spiervlees, maar een juiste verhouding, spiervlees, bot en orgaan.
Allemaal bevatten ze ongeveer 50-55% spiervlees, 15 tot 20% bot en verder kan het overige deel orgaan en groente bevatten.

Als je de rekenhulp van barfplaats gebruikt zie je dat een uitgeblanceerd menu voor  50% uit bevlees bot, 25 spiervlees en 15% orgaan 10% groente. Van die 50% bevleesd bot is 50% vlees. In totaal adviseert de rekenhulp dus zo'n 50% vlees, en dat doet carnivoer, darf, alaska, tinlo dus ook in hun kvv.

Het is zeker niet de bedoeling zelf nog dingen toe te voegen aan deze kvv's. ze zijn uitstekend samengesteld, merken die andere verhoudingen aanhouden zijn dus eigenlijk minder goed uitgebalanceerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door