Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door sylvia
#313602
[quote="Twanneke"]
Natuurlijk niet, krietiek uiten/ informatie inwinnen vind ik juist erg goed! .... maar het wordt allemaal zo negatief gebracht. Ik vraag me dan af, zijn er ook mensen die wel blij zijn....

Ikke dus wel ;-) Van andere merken raakten ze hier aan de dunne, van Glucobest niet en ik kan wel 100% achter het product staan.
[/quote]

Hoe bedoel je negatief gebracht.....ik vind het niet prettig dat ik mijn honden vanaf 4 weken al gluco geef omdat er tegenwoordig honden zijn die iets minder lekker gefokt zijn of uit mindere lijnen komen waarbij dus veel problemen zijn die artrose kunnen veroorzaken. Ik denk dat dat een keuze moet zijn van de eigenaar. Als je glucosamine wilt geven kun je dat er zelf ook bijdoen.
Door Bounty
#313606
Hoi Twanneke,

Ik vind het ook positief dat carnibest glucosamine wil toevoegen. Ik heb een Amerikaanse bulldog (groot ras).
Ik wil liever voorkomen dan genezen.

Toen ik hoorde dat ze in Carnibest glucosamine willen toevoegen was mijn eerste reactie, ik stap over :)

En omdat sommige tegen waren, heb ik aan Kris gevraagd of het schadelijk is als je per ongeluk overdoseert. Ik stap best dat mensen bang worden, omdat er nog zo weing bekend is over glucosamine en chrond. op langer termijn.

Ik heb trouwens ook glucobest besteld. Ik geloof er in.

In experimenten met dieren en cellen in reageerbuizen is gebleken dat hoge doseringen - 150 tot meer dan 15.000 keer hoger dan wat je vindt in menselijke glucosaminegebruikers - het functioneren van de receptoren van insuline aantasten. (aanbevolen voor mensen 1500 gram glucosaminesulfaat en 1200 chrond. sulfaat per dag)

Groetjes Bounty




[quote="Twanneke"]
Natuurlijk niet, krietiek uiten/ informatie inwinnen vind ik juist erg goed! .... maar het wordt allemaal zo negatief gebracht. Ik vraag me dan af, zijn er ook mensen die wel blij zijn....

Ikke dus wel ;-) Van andere merken raakten ze hier aan de dunne, van Glucobest niet en ik kan wel 100% achter het product staan.
[/quote]
Door Wanita
#313609
Nou ik moet zeggen ik schrik hier behoorlijk van. Ik geef net anderhalve week carnibest en nu sinds ruim een halve week alleen nog carnibest. En nu dit. Wat moet ik nou wel of niet er mee doorgaan?

Kom zelf uit de verpleegkunde en ik weet dat als ik nu vandaag voor een week haal het niet zoveel kwaad kan voor mijn tweetal maar op lange termijn in het voer van mijn gezonde honden ben ik absoluut geen voorstander.
Of het invloedt heeft op insulinehuishouding hangt inderdaad af van welke vorm. In het geposte mailtje van Corinne lees ik dat het hier om de kalium verbinding glucosamine gaat dus kaliumchloride. Weet zo even niet uit mijn hoofd of dat invloedt heeft op de insulinehuishouding ik weet wel dat kalium bij mensen van directe invloed is op de werking van het hart zowel teveel als te weinig is gewoon gevaarlijk. Dus dat zal voor honden niet zoveel anders zijn aangezien anatomisch 95% hetzelfde is. Wij gaven iemand in het ziekenhuis met een laag kalium dan ook kaliumchloride. Maar bij een gezond wezen absoluut niet omdat je dan snel een te hoog kalium kan krijgen.
Leuk dat het preventief voor artrose werkt waar het dus idd ook erg goed voor is, maar inderdaad dan alleen als toevoeging in een preparaat voor honden die een vergrote kans daarop hebben. En niet standaard in regulier voer dat door alle honden groot, klein, wel of niet risicogroep voor artrose, gegeten kan worden.
En wat ik vooral beangstigend vind in het mailtje van Corinne is dat ze aangeeft navraag gedaan te hebben met als antwoord dat de dosering voor mensen niet schadelijk is. Maar mijn Wanda weegt maar rond de 12 kilo en Nita maar 23 is beiden tig keer minder dan het gewicht van een gemiddeld mens. Ok ze krijgen dan ook maar 100 en 200gr op een dag maar toch verhoudingsgewijs dus meer dan een mens binnen zou krijgen wanneer wij carnibest aten. En in hoeverre is het dan bewezen niet schadelijk?
Nee ik hoop dat ze het er met dezelfde vaart weer uit haalt en het voor de risicogroepen, waar het echt wel heel goed voor kan zijn, gewoon bij glucobest houdt.!
Wilde dat ik haar mail had zou ik dit ook naar haar sturen.
Door Bounty
#313610
Je kan haar mailadres vinden op carnibest.nl of glucobest.nl

[quote="Wanita"]
Nou ik moet zeggen ik schrik hier behoorlijk van. Ik geef net anderhalve week carnibest en nu sinds ruim een halve week alleen nog carnibest. En nu dit. Wat moet ik nou wel of niet er mee doorgaan?

Kom zelf uit de verpleegkunde en ik weet dat als ik nu vandaag voor een week haal het niet zoveel kwaad kan voor mijn tweetal maar op lange termijn in het voer van mijn gezonde honden ben ik absoluut geen voorstander.
Of het invloedt heeft op insulinehuishouding hangt inderdaad af van welke vorm. In het geposte mailtje van Corinne lees ik dat het hier om de kalium verbinding glucosamine gaat dus kaliumchloride. Weet zo even niet uit mijn hoofd of dat invloedt heeft op de insulinehuishouding ik weet wel dat kalium bij mensen van directe invloed is op de werking van het hart zowel teveel als te weinig is gewoon gevaarlijk. Dus dat zal voor honden niet zoveel anders zijn aangezien anatomisch 95% hetzelfde is. Wij gaven iemand in het ziekenhuis met een laag kalium dan ook kaliumchloride. Maar bij een gezond wezen absoluut niet omdat je dan snel een te hoog kalium kan krijgen.
Leuk dat het preventief voor artrose werkt waar het dus idd ook erg goed voor is, maar inderdaad dan alleen als toevoeging in een preparaat voor honden die een vergrote kans daarop hebben. En niet standaard in regulier voer dat door alle honden groot, klein, wel of niet risicogroep voor artrose, gegeten kan worden.
En wat ik vooral beangstigend vind in het mailtje van Corinne is dat ze aangeeft navraag gedaan te hebben met als antwoord dat de dosering voor mensen niet schadelijk is. Maar mijn Wanda weegt maar rond de 12 kilo en Nita maar 23 is beiden tig keer minder dan het gewicht van een gemiddeld mens. Ok ze krijgen dan ook maar 100 en 200gr op een dag maar toch verhoudingsgewijs dus meer dan een mens binnen zou krijgen wanneer wij carnibest aten. En in hoeverre is het dan bewezen niet schadelijk?
Nee ik hoop dat ze het er met dezelfde vaart weer uit haalt en het voor de risicogroepen, waar het echt wel heel goed voor kan zijn, gewoon bij glucobest houdt.!
Wilde dat ik haar mail had zou ik dit ook naar haar sturen.
[/quote]
Gebruikersavatar
Door sylvia
#313658
[quote="Wanita"]
Nou ik moet zeggen ik schrik hier behoorlijk van. Ik geef net anderhalve week carnibest en nu sinds ruim een halve week alleen nog carnibest. En nu dit. Wat moet ik nou wel of niet er mee doorgaan?

Kom zelf uit de verpleegkunde en ik weet dat als ik nu vandaag voor een week haal het niet zoveel kwaad kan voor mijn tweetal maar op lange termijn in het voer van mijn gezonde honden ben ik absoluut geen voorstander.
Of het invloedt heeft op insulinehuishouding hangt inderdaad af van welke vorm. In het geposte mailtje van Corinne lees ik dat het hier om de kalium verbinding glucosamine gaat dus kaliumchloride. Weet zo even niet uit mijn hoofd of dat invloedt heeft op de insulinehuishouding ik weet wel dat kalium bij mensen van directe invloed is op de werking van het hart zowel teveel als te weinig is gewoon gevaarlijk. Dus dat zal voor honden niet zoveel anders zijn aangezien anatomisch 95% hetzelfde is. Wij gaven iemand in het ziekenhuis met een laag kalium dan ook kaliumchloride. Maar bij een gezond wezen absoluut niet omdat je dan snel een te hoog kalium kan krijgen.
Leuk dat het preventief voor artrose werkt waar het dus idd ook erg goed voor is, maar inderdaad dan alleen als toevoeging in een preparaat voor honden die een vergrote kans daarop hebben. En niet standaard in regulier voer dat door alle honden groot, klein, wel of niet risicogroep voor artrose, gegeten kan worden.
En wat ik vooral beangstigend vind in het mailtje van Corinne is dat ze aangeeft navraag gedaan te hebben met als antwoord dat de dosering voor mensen niet schadelijk is. Maar mijn Wanda weegt maar rond de 12 kilo en Nita maar 23 is beiden tig keer minder dan het gewicht van een gemiddeld mens. Ok ze krijgen dan ook maar 100 en 200gr op een dag maar toch verhoudingsgewijs dus meer dan een mens binnen zou krijgen wanneer wij carnibest aten. En in hoeverre is het dan bewezen niet schadelijk?
Nee ik hoop dat ze het er met dezelfde vaart weer uit haalt en het voor de risicogroepen, waar het echt wel heel goed voor kan zijn, gewoon bij glucobest houdt.!
Wilde dat ik haar mail had zou ik dit ook naar haar sturen.
[/quote]

E-mail: [email protected]
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#313686
Ik was van plan om als ons puppie hier is om carnibest te voeren. Maar nu ben ik daar niet meer zeker van.

Ik ben toch bang voor schadelijke gevolgen op de lange termijn. Maar ja, als het hier niet op de verpakking staat dan weet je ook niet of andere merken het gebruiken en het ook niet vermelden.

Ik wil gewoon een puurnatuur voeding geven zonder toevoegingen. :-\
Door Rosita
#313700
[quote="Wanita"]En wat ik vooral beangstigend vind in het mailtje van Corinne is dat ze aangeeft navraag gedaan te hebben met als antwoord dat de dosering voor mensen niet schadelijk is. Maar mijn Wanda weegt maar rond de 12 kilo en Nita maar 23 is beiden tig keer minder dan het gewicht van een gemiddeld mens. Ok ze krijgen dan ook maar 100 en 200gr op een dag maar toch verhoudingsgewijs dus meer dan een mens binnen zou krijgen wanneer wij carnibest aten. En in hoeverre is het dan bewezen niet schadelijk?[/quote]

Wat Corine schreef was dat die hoeveelheden gewoon verstrekt worden aan mensen met nierproblemen.

Wat ik telkens weer tegen kom als ik google is dat glucosamine voornamelijk gebruikt wordt door mensen met zware artrose als alternatief voor de NSAIDS. Daarnaast gebruiken mensen met lichte artrose het om zo te voorkomen dat het erger wordt. Prefentief wordt het haast niet gebruikt of voorgeschreven. Ik heb verder gelezen dat diabetici, hartpatienten, nierpatienten en mensen met een hoge bloeddruk worden uitgesloten van onderzoek naar glucosamine en dat glucosamine op kort termijn veilig is (hier twijfel ik dus ook niet aan). Waar ik wel aan twijfel is dat het gebruik op langtermijn geen bijwerkingen heeft. Zolang er geen onderzoek wordt gedaan bij zowel diabetici, hartpatienten, nierpatienten en mensen met een hoge bloeddruk en zolang er ook nog geen longitudinale studies hebben plaatsgevonden denk ik dat het beter is dat het niet standaard in het voer zit.

Verder las ik nog dit stukje:

A few clinical reports have suggested side effects that even health practitioners were initially unaware of. One woman reported that her diabetes symptoms worsened after taking glucosamine. Why? Glucosamine is ten times as potent as regular glucose in causing insulin resistance in animals. Glucosamine can increase fasting blood sugar levels and worsen glucose tolerance. These side effects occur because glucosamine activates a metabolic pathway in the body that leads to the deterioration of insulin-producing cells in the pancreas and causes insulin resistance, two factors associated with diabetes. Researchers at Johns Hopkins recently found that activation of this pathway, called the hexosamine pathway, causes proteins to be coated in sugar, preventing them from passing along insulin's message to regulate blood glucose. Many studies have been conducted around the world on glucosamine, yet these side effects have not been noted.

Ik vraag me nu dus af wat er nog meer niet is opgemerkt. Tegenwoordig gebruiken gewoon veel meer mensen glucosamine, wellicht dat ook nu pas andere bijwerkingen bekend worden.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#313703
[quote="Lupa"]


dit is het enige wat ik kan vinden over de zogenaamde neven effecten, maar hier gaat over het puut innemen van , wat op te lossen is door iets te eten of iets te drinken, aangezien het verwewrkt wordt in het voer zie ik geen problemen.


[/quote]

Deze logica ontgaat mij even dus als je het zelf oplost en geeft is anders als dat een voedingsfabrikant het oplost en door het voer doet ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#313712
[quote="Lupa"]
het enige wat ik wil zeggen is dat als je een pilletje glucosamine zou nemen zou dat mischin iriitatie aan de maagwanden kunnen geven, maar hier word het niet puur gegeven hier wordt door het eten gegeven.
primeval en bv glucobest zegt ook dat niet zomaar gegeven moet worden maar door het voer.
dus het probleem van de misselijkheid en maagaantasting is hierdoor opgelost.
voor de rest , ik gaf al primeval dus voor mij is het alleen maar handig.
[/quote]

Hier krijgt er één primeval, maar dat wil niet zeggen dat ik dat aan al mijn honden geef. er is verder geen onderzoek naar schadelijke neveneffecten op lange termijn, het is namelijk wel een suplement, als ik een nest heb dan heb ik geen behoefte dat mijn 4 weken oude puppen al aan de gluco zitten, als er wel nadelige effecten zijn, kunnen ze straks inslapen wegens kapotte ingewanden maar oke ze hebben geen artrose.
Door Rosita
#313716
Oke, wat ik er tot nu toe van begrijp is dat de mensen die al glucosamine supplementeren (of de mensen waarvan hun hond artrose heeft of een vergrote kans heeft dit te krijgen) het een goed idee vinden dat dit standaard in het voer komt, en dat de mensen die dit niet al deden (of waarvan de hond geen artose heeft of geen vergrote kans heeft dit te krijgen) liever hebben dat het niet standaard in het voer komt. Is het geen idee om een variant te maken voor honden met (een vergrote kans op) gewrichtsproblemen (en daar dan naast glucosamine ook andere extraatjes in te stoppen die helpen tegen artrose vorming), of is dat gewoon een stom idee :-\.
Laatst gewijzigd door Rosita op ma 02 mei 2005, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber2
#313721
Nou, ik heb vanmiddag een mailtje naar Corine gestuurd dat ik het een goed idee vond en er heel blij mee ben. Net een uitgebreid antwoord terug gehad; naar aanleiding van dit topic hier waarvan het merendeel toch negatieve reacties, gaat het niet meer door! Ik vind het jammer, maar ik snap wel dat niet iedereen het een goed idee vind. Wel sneu voor Corine hoor, al die moeite voor niets, maarja...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#313756
[quote="Lupa"]
het enige wat ik wil zeggen is dat als je een pilletje glucosamine zou nemen zou dat mischin iriitatie aan de maagwanden kunnen geven, maar hier word het niet puur gegeven hier wordt door het eten gegeven.
primeval en bv glucobest zegt ook dat niet zomaar gegeven moet worden maar door het voer.
dus het probleem van de misselijkheid en maagaantasting is hierdoor opgelost.
voor de rest , ik gaf al primeval dus voor mij is het alleen maar handig.
[/quote]

Primeval en Glucobest mag je niet zo droog innemen omdat het anders in de keel kan blijven hangen en de hond er dan in kan stikken. Heeft weinig met de maagwand verder te maken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#313760
[quote="amber2"]
Nou, ik heb vanmiddag een mailtje naar Corine gestuurd dat ik het een goed idee vond en er heel blij mee ben. Net een uitgebreid antwoord terug gehad; naar aanleiding van dit topic hier waarvan het merendeel toch negatieve reacties, gaat het niet meer door! Ik vind het jammer, maar ik snap wel dat niet iedereen het een goed idee vind. Wel sneu voor Corine hoor, al die moeite voor niets, maarja...
[/quote]

Daar is wel meer voor nodig hoor dan alleen wat negatieve reacties in dit topic. ::)
Door amber2
#313804
Dit is wat ik ervan begrepen heb; dit topic heeft een hoofdrol gespeeld in het besluiten tot het stopzetten van de toevoeging van glucosamine. honderden mensen lezen hier mee en een groot deel daarvan heeft blijkbaar ook gereageerd naar carnibest toe dat ze het niet (meer) zagen zitten (en dat ze zouden stoppen met carnibest voeren of verkopen als er standaard glucosamine in zit) dus dit heeft meer invloed dan je denkt... Corine zei dat de verkooppunten in de eerste instantie bijna allemaal juist heel enthousiast waren dus dit komt echt als een donderslag bij heldere hemel...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#313836
[quote="amber2"]
Dit is wat ik ervan begrepen heb; dit topic heeft een hoofdrol gespeeld in het besluiten tot het stopzetten van de toevoeging van glucosamine. honderden mensen lezen hier mee en een groot deel daarvan heeft blijkbaar ook gereageerd naar carnibest toe dat ze het niet (meer) zagen zitten (en dat ze zouden stoppen met carnibest voeren of verkopen als er standaard glucosamine in zit) dus dit heeft meer invloed dan je denkt... Corine zei dat de verkooppunten in de eerste instantie bijna allemaal juist heel enthousiast waren dus dit komt echt als een donderslag bij heldere hemel...
[/quote]

En jij dacht...laat ik deze primeur hier maar gauw melden. ::)

Maar goed, naast een aantal negatieve reacties zijn er ook heel veel positieve reacties geweest, wat vrij normaal is als je een nieuw c.q. gewijzigd product presenteerd. Op dit moment is het wat lastig om er een nieuwe soort bij te maken maar het is vooralsnog helemaal niet uitgesloten dat de Cb met Gluco er ook komt. Zij het dan niet als standaard, maar daarnaast.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door