Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door nova
#2550732
als je  energie bewust wil kopen, dan  zou je er  een moeten kopen met een thermostaat,  de rest valt dan al af  ;)

verder  moet je niet alleen kijken naar het stroomverbruik/uur, maar ook naar de hoeveelheid die je in een lading kunt drogen
Roosters zonder gaten zijn dan economischer, maar weer veel duurder in aanschaf.
op 10 roosters kan meer gedroogd worden dan op 4
Zo blijft elk nadeel zijn  voordeel hebben, of andersom  ::)
en over weekmakers weet ik al helemaal niks.. :-\
Door Roosj
#2550742
10 laden zou weer overdreven veel zijn. Zo veel groente zal ik ook weer niet maken ;) In eerste instantie wat over is van de kvv groentemix.
Door Mowgli
#2550922
[quote="nova"]
als je  energie bewust wil kopen, dan  zou je er  een moeten kopen met een thermostaat,  de rest valt dan al af  ;)
[/quote]Mee eens. De thermostaat meet de temperatuur en laat de verwarming alleen draaien wanneer deze dreigt te zakken. Maar als je stroom wilt besparen moet je je afvragen of de kosten van het zelf drogen opwegen tegen de kosten van het kopen van gedroogde snacks en gedroogde groenten voor je konijn.

De Wolf Julie Diane heeft geen thermostaat en de gemiddelde droogtemperatuur is 70°C waardoor deze dus niet geschikt is om groenten voor je konijn te drogen.


Als een droger die vrij is van weekmakers (BPA's) wordt dit duidelijk door de fabrikant vermeld (zoals bijv. bij de Sedona).

Edit: Ik heb nog even gelezen, er zit wel degelijk een thermostaat op die droger, je kunt hem van 35-70°C instellen
Laatst gewijzigd door Mowgli op wo 26 dec 2012, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2550942
maar als je een droger hebt zonder gaten in het midden en je legt m te vol droogt ie ook minder .......
ik zou gewoon de bohmann kopen , verwarmt van boven , niet duur , je zegt dat je niet heel veel schalen nodig hebt ( bohmann heeft 5 schalen) en dan zet je er zelf een tijdschakelaar van een paar euro tussen  ;)

ps mijn bomann wordt overiges niet zo heet , zeker geen 70 graden :)
Door Lil
#2550959
Mijn Bomann is niet constant van temp en ik heb al 85 graden gemeten ;'( nu maakt dat voor vlees niets uit nu mijn snacks geen voedingswaarde hoeven. voor bot is dat wel erg, die droog ik dus in een ander apparaat. Bomann schakelt ook niet in en weer uit, maar draait als enige continu. Mijn anderen hoor je aan en uit springen.

Energieverbruik moet je gaan rekenen ;-) meer kg in dezelfde toijd drogen is per kg dus goedkoper aan stroomverbruik. En je zegt tegen mij als je zo denkt rijst het de pan uit: ik betaal gas EN stroom 90 euro per maand voor een huis tussenwoning). Ik droog wekenlijks. Valt reuze mee toch? Gas (verwarming) is uiteraard de grootste hap.
Door Roosj
#2551497
[quote="Lil"]
Mijn Bomann is niet constant van temp en ik heb al 85 graden gemeten ;'( nu maakt dat voor vlees niets uit nu mijn snacks geen voedingswaarde hoeven. voor bot is dat wel erg, die droog ik dus in een ander apparaat. Bomann schakelt ook niet in en weer uit, maar draait als enige continu. Mijn anderen hoor je aan en uit springen.

Energieverbruik moet je gaan rekenen ;-) meer kg in dezelfde toijd drogen is per kg dus goedkoper aan stroomverbruik. En je zegt tegen mij als je zo denkt rijst het de pan uit: ik betaal gas EN stroom 90 euro per maand voor een huis tussenwoning). Ik droog wekenlijks. Valt reuze mee toch? Gas (verwarming) is uiteraard de grootste hap.
[/quote]

Dat vind ik moeilijk te beoordelen of dat veel is. Wij zitten er niet veel boven, maar hebben een stroom verslindende hobby en een hoekwoning (waarbij je dus meer gas verstookt).


Hoe dan ook.. Als ik het zo lees kan ik beter voor de Stockli gaan.

Nu de volgende vraag:

RVS roosters of kunstof?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door