Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Celicaatje
#2463667
Beste allemaal,

Ik ben benieuwd wie allemaal naast kvv vitamines bij geeft.
Soms heb ik het gevoel dat mijn dieren toch iets te kort komen.
Misschien komt het ook wel door de bijzondere ziekte waaraan 1 van mijn hondjes is overleden.
Nu heb ik nog 3 hondjes en 1 is ziek en daar gaat het juist beter mee sinds medicatie en kvv.
Nu heb ik ook nog een Bichon frise en ik maak me zorgen om haar.
Ze smakt de laatste tijd veel, drinkt wel meer dan voorheen en ik voel 2 van haar voetzooltjes die wat harder zijn dan de rest (daar begon de nare ziekte van mijn andere hondje ook min of meer mee). Verder eet ze al haar hele leven poep, kattenpoep is favoriet. Dit probeer ik wel te voorkomen maar dat lukt niet altijd helaas. Ook likt ze veel aan haar buikje de laatste tijd. Haar eetlust is goed en voor haar 10,5 is ze nog actief en altijd wel vrolijk.

In april heb ik haar onderworpen aan een check up en daar kwam niets bijzonders uit. Maar nu zeggen bloedtesten me niet altijd wat want bij mijn andere hondje waren bloedtesten goed maar intern was er van alles aan hand. Maandag aanstaande ga ik met haar heen en laat ik een echo maken.

Ik ben erg benieuwd wie wat extra's geeft naast kvv. Ik probeer af te wisselen met diverse kvv's. Verder krijgen ze wel eens en eitje door het eten.
Door Ada
#2463718
Hoi,

Ons hondje krijgt naast de kvv Echinacea Extra Forte van Bloem voor haar weerstand.

Hopelijk kan iemand anders je nog wat verder helpen.

groetjes Ada
Door charmed
#2463723
Ik geef extra's naast de KVV omdat mijn honden een stofwisselingsziekte hebben en hun stofwisseling niet optimaal werkt. Zonder extra's kunnen ze hier geen voedingsstoffen omzetten in energie.

Ik zou ten alle tijde de hond alleen toevoegingen geven als je weet wat er aan de hand is, en daar op aanpassen. Want soms kan het schadelijk zijn vitamines etc toe te voegen. Ik zou dan eerst willen weten wat er aan de hand is voordat je iets gaat toevoegen.
Je kan na de diagnose een holistisch dierenarts gaan zoeken of een orthomoneculair dierenarts. Die tweede weet veel van welke supplementen naast de voeding gegeven kunnen worden bij bepaalde aandoeningen zodat alles weer in balans komt.
Door Celicaatje
#2463729
[quote="charmed"]
Ik geef extra's naast de KVV omdat mijn honden een stofwisselingsziekte hebben en hun stofwisseling niet optimaal werkt. Zonder extra's kunnen ze hier geen voedingsstoffen omzetten in energie.

Ik zou ten alle tijde de hond alleen toevoegingen geven als je weet wat er aan de hand is, en daar op aanpassen. Want soms kan het schadelijk zijn vitamines etc toe te voegen. Ik zou dan eerst willen weten wat er aan de hand is voordat je iets gaat toevoegen.
Je kan na de diagnose een holistisch dierenarts gaan zoeken of een orthomoneculair dierenarts. Die tweede weet veel van welke supplementen naast de voeding gegeven kunnen worden bij bepaalde aandoeningen zodat alles weer in balans komt.
[/quote]

Maandag is er een onderzoek ingepland. Hopelijk weet ik dan wat meer.
Zo'n dierenarts een bezoek brengen dat lijkt me een goed idee in ieder geval.
Een orthomoneculair dierenarts heb ik nog nooit van gehoord ik zal eens ff google-en...thanx!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2463840
Ik geef bij de kvv groentemix om evt tekorten op te vangen. Daarbij heeft het mij een goed gevoel, beter dan vitamines uit een potje.
Door Pedro98
#2471265
Ukkie krijgt hier vitamine E erbij elke dag een half tabletje. DA heeft dit aangeraden in overleg met Utrecht. Om zo zijn (tumor) beperkt te houden te gaan groeien.
Door Parelridder
#2471550
[quote="Ada"]Ons hondje krijgt naast de kvv Echinacea Extra Forte van Bloem voor haar weerstand.[/quote]Daarover heb ik gelezen dat je het niet langer dan 3 weken achtereen moet gebruiken, omdat het anders z'n werking verliest..
Door Parelridder
#2471552
[quote="Pedro98"]
Ukkie krijgt hier vitamine E erbij elke dag een half tabletje. DA heeft dit aangeraden in overleg met Utrecht. Om zo zijn (tumor) beperkt te houden te gaan groeien.
[/quote]Lieve hemel, dat wist ik niet.. Heeft je Ukkie een tumor..? :(
Door Parelridder
#2471648
Bedankt voor je linkje! Ik kom bij lange na niet aan alle topics toe, dus regelmatig ontgaan me dingen. Je zit als ik het zo lees best in een onzekere situatie rondom Ukkie.. :-\ Afwachten hoe het zich ontwikkelt en duimen dat het dat niet doet eigenlijk.. :duimen:
Wat die vit. E betreft: haal je natuurlijke (bijv. bij een reformzaak)? Het verschil zou merkbaar zijn. Of dit waar is weet ik niet hoor, maar ik kan me er wel wat bij voor stellen.
Toi toi toi!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door