Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#2413080
[quote="Annemarie Rijnveld"]
Wat vind jij van de kattenversies? Zijn die een beetje te doen?
[/quote]

Tja, het kan slechter, maar helemaal geweldig vind ik ze ook niet. De eerste met duif/rund lijkt me te weinig bot bevatten. De 2e met kalkoen/konijn klinkt al beter, maar volgens mij zijn kalkoenbotten te hard voor katten, ook in gemalen vorm. Maar ik heb geen eigen ervaring met gemalen kalkoenbot.
Die wortels vind ik onnodig en ik snap de reden achter het toevoegen van gist ook niet.
Extra taurine is best leuk, maar er zijn nog meer voedingsstoffen en aminozuren belangrijk voor een kat.
Door Annemarie Rijnveld
#2413095
[quote="koekje"]
Tja, het kan slechter, maar helemaal geweldig vind ik ze ook niet. De eerste met duif/rund lijkt me te weinig bot bevatten. De 2e met kalkoen/konijn klinkt al beter, maar volgens mij zijn kalkoenbotten te hard voor katten, ook in gemalen vorm. Maar ik heb geen eigen ervaring met gemalen kalkoenbot.
Die wortels vind ik onnodig en ik snap de reden achter het toevoegen van gist ook niet.
Extra taurine is best leuk, maar er zijn nog meer voedingsstoffen en aminozuren belangrijk voor een kat.
[/quote]

OK, ik zal er eens een meeltje aan dat bedrijf tegen aangooien. Wie weet, zitten ze wel te wachten op goed advies. :D
En heb ik straks mijn KVV's.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2413108
Ow enne, 2 smaken (oké, 4 diersoorten in totaal) is niet compleet en gevarieerd te noemen. Zo te zien gebruiken ze geen premix.
Bij de kalkoen/konijn mis ik orgaan.
Door Annemarie Rijnveld
#2413113
[quote="koekje"]
Ow enne, 2 smaken (oké, 4 diersoorten in totaal) is niet compleet en gevarieerd te noemen. Zo te zien gebruiken ze geen premix.
Bij de kalkoen/konijn mis ik orgaan.
[/quote]
Ja, maar orgaan zou ik zelf toe kunnen voegen, natuurlijk. De rest ja, het laat te wensen over.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2419698
Ik vind het moeilijk inschatten of het kan aangezien er gewoon niet bij staat hoeveel bot erin zit.
Konijn met bot, pezen en kraakbeen. Wat wil dat zeggen? Zit er wel spiervlees aan? En als dat zo is (want staat er niet bij) is het dan de samenstelling van een vleesbot, of is het vleesbot en vlees bij elkaar?
Kortom, ik zou niet weten of dit geschikt is of niet.
Door Annemarie Rijnveld
#2419970
[quote="pearlsofpassion"]
Ik vind het moeilijk inschatten of het kan aangezien er gewoon niet bij staat hoeveel bot erin zit.
Konijn met bot, pezen en kraakbeen. Wat wil dat zeggen? Zit er wel spiervlees aan? En als dat zo is (want staat er niet bij) is het dan de samenstelling van een vleesbot, of is het vleesbot en vlees bij elkaar?
Kortom, ik zou niet weten of dit geschikt is of niet.
[/quote]
Ik heb er zelf ook heel grote vraagtekens over.
Ik ben van plan een meeltje er tegenaan te gooien en wat nadere info te krijgen over deze produkten.
Maar vooralsnog wilde ik eerst van jullie graag horen of de percentages een beetje klopten, plus wat suggesties enzovoorts.
Tis wel een goede ontwikkeling dat in Italie een bedrijf begint met een soort van KVV's te produceren, dus misschien zitten zij wel verlegen om goed advies :D?

Ik heb geen idee waar dit bedrijf zich op baseert, ik heb alleen kunnen achterhalen dat de eigenaar een Duitser is en het bedrijf in Italie een filiaal is.
Mogelijk dus dat in Duitsland men met andere percentages barft of KVV't.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2420188
ach ,waag er een mailtje aan wat jij ervan denkt en geef ze een voorbeeld van een kvv die ideaal is voor jou .
en wie weet ..... is de moeite waard toch ?
Door Annemarie Rijnveld
#2420195
[quote="lauraV"]
ach ,waag er een mailtje aan wat jij ervan denkt en geef ze een voorbeeld van een kvv die ideaal is voor jou .
en wie weet ..... is de moeite waard toch ?
[/quote]

Ja hè, zoiets dacht ik eigenlijk ook :D
Weet niet of ze het zullen waarderen, maar ik kan het in ieder geval proberen.
Zou het arrogant klinken als ik zoiets zou doen? Ik bedoel, het bedrijf van suggesties voorzien?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2420225
stel ze nemen het niet van je aan ......is dan toch geen mens over boord!!
ik zou wel duidelijk en onderbouwd positief aangeven waarom je het andere minder geschikt vind voor jouw hond , en wat jouw ideaal kvv is.
leg ook uit met wat voor % waardes je uitgaat en waarom
ben benieuwd hoe ze reageren , succes  :)
Door Annemarie Rijnveld
#2420253
[quote="lauraV"]
stel ze nemen het niet van je aan ......is dan toch geen mens over boord!!
ik zou wel duidelijk en onderbouwd positief aangeven waarom je het andere minder geschikt vind voor jouw hond , en wat jouw ideaal kvv is.
leg ook uit met wat voor % waardes je uitgaat en waarom
ben benieuwd hoe ze reageren , succes  :)
[/quote]

Kat, ik had deze KVV's gespot voor mijn katten. Hondje barft, katten zijn eigen-wijs.
Door Annemarie Rijnveld
#2420269
[quote="lauraV"]
geef ze dan maar eerst aan dat ze de knoflook weg moeten laten :o :biggrin2:
[/quote]
èn de wortel èn de gist èn èn èn. Hmmm, ik hak hun KVV's wèl aan mootjes, zal héél moeilijk worden positief uit te leggen waarom het niet deugt, en hoe het veel beter kan.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2420439
Je kan ook gewoon vragen waaróm ze die zaken erin stoppen.
Als ze dan antwoorden kan je dat dan ook weerleggen: maar daar heeft een hond toch niets aan?
Maar goed, over wortel en gist zou ik nog zo erg niet struikelen. 
Ik zou wel de samenstelling en percentage bot willen weten.
Door Annemarie Rijnveld
#2420485
[quote="pearlsofpassion"]
Je kan ook gewoon vragen waaróm ze die zaken erin stoppen.
Als ze dan antwoorden kan je dat dan ook weerleggen
: maar daar heeft een hond toch niets aan?
Maar goed, over wortel en gist zou ik nog zo erg niet struikelen. 
Ik zou wel de samenstelling en percentage bot willen weten.
[/quote]
Ohja, dit vind ik een goede start, heel erg bedankt p.o.p! Ga er deze week eens aan werken.
Door tschabo
#2431228
Zou ik de gegevens van deze fabriek mogen ontvangen? Dit aangezien kennissen van mij in Italië ook op zoek zijn naar KVV en BARF. Alvast bedankt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door