Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door syiryo
#2342375
wederom tx voor de info. Ik hou puppemans dan nog fijn ff op 3 x daags. Ook omdat ie wat was afgevallen wat niet de bedoeling was.
Door M@rina
#2342459
Als je naar de barfrekenhulp op de website van barfplaats en je voert wat gegevens in dan krijg je als advies zelf 8% van zijn lichaamsgewicht te voeren. Ik kom dan op ruim een kilo per dag. 8% van 13000 gram = 1040 gram

Voor een pup vindt ik 1 maaltijd per dag ook een te grote hoeveelheid in eens. Ik heb pups hier altijd rond 12 weken naar 3 maaltijden gezet en met 6 maanden naar 2 maaltijden. Zlef dan waren sommige porties te groot en moest ik de hoeveelheid per maaltijd langzaam opvoeren.
Door syiryo
#2342464
ja.. euh.. het ideaal gewicht.. als ie pup is of al ie volwassen is? Dat zie ik nergens terug. En bij een golden kan dat toch wel schelen. Mijn eerste golden was als volwassen hond 32 kilo en niets te dun... ik ken ook goldens van 40 kilo en niets te dik.. :-\

Opgroeiende pups: de pup groeit en hoe ouder pup wordt, de minder je gaat voeren. Mijn pup (dalmatier) at op 8 weken en 10 weken zo'n 7% van haar lichaamsgewicht (van haar huige lichaamsgewicht dus dat was zo'n 8 a 11 kilo). Bij 5 maanden at ze nog maar 5% van haar lichaamsgewicht (ze woog toen ongeveer 20 kilo en dus at ze zo'n 1000 gram per dag). Toen ze 7 maanden was, at ze ongeveer 3% van haar lichaamsgewicht.

Dus als ik nu op 6% ga zitten van 13 kilo = 780 gram per dag
Laatst gewijzigd door syiryo op di 15 mei 2012, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2342496
je moet vooral je eigen gevoel volgen en goed kijken naar je oup, afvallen is antuurlijk niet gewenst. kijk het gewoon aan met wat voor jou goed voelt. als je merkt dat je hond te dik wordt moet je de heoveelheid bijstellen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door