Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#286025
Deze site: http://www.rendac.nl is wel leerzaam. Daar staan de diverse categorieen uitgelegd.

Ik heb dat op TV gezien, van die afgekeurde kippen :-X :-X :-X. Ik mag hopen dat dit soort dingen in NL niet gebeuren. Maar ik geloof er ook niet in dat dit land heilig is hoor. Hier gaat ook nog wel eens wat mis....
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 21 mar 2005, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#286410
O, dat wil je niet weten wat er hier allemaal gebeurt. Kippen die op de grond vallen en gewoon weer terug worden gehangen.
Een collega en vriendin van me werkt bij de RVV en heeft een poos een kippenslachterij gecontroleerd. Ze lustte echt geen kip meer. Dan ging ze in de winkel kijken of de kip niet uit die slachterij kwam. Ik zei al: je denkt toch niet dat dat ergens anders anders is?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#286567
[quote="Hitam"]
O, dat wil je niet weten wat er hier allemaal gebeurt. Kippen die op de grond vallen en gewoon weer terug worden gehangen.
Een collega en vriendin van me werkt bij de RVV en heeft een poos een kippenslachterij gecontroleerd. Ze lustte echt geen kip meer. Dan ging ze in de winkel kijken of de kip niet uit die slachterij kwam. Ik zei al: je denkt toch niet dat dat ergens anders anders is?
[/quote]

Hahahahaha, dit is inderdaad heel apart. Een controleur van de RVV die geen kippen wil eten uit een slachterij die ze zelf controleerd ??? ::) ;D
Door diana
#287039
Mij kunnen ze in iedergeval nooit meer overtuigen van hun goede bedoelingen !!! :P
En waar ik ook mensen tegenkom met een voedingsvraag .
Ook over brokken ..
Ik stuur ze allemaal hierheen. ;D
Want ik ben er van overtuigd dat wanneer iemand ook maar een paar topic,s leest ,
dat hij/zij toch gaat nadenken
en de brokkeninformatie niet meer zo klakkeloos geloofd.
en Lizzy:
een mens/ brokkenfabriekant lijdt het meest
door het lijden wat hij vreest
in dit geval zijn portemonee.
Door Anneke V
#325074
[quote="Lizzy"]
Oh, deze kreeg ik ook!

Weet je wat ik heb teruggestuurd? Dat ik er niet van gediend ben gespamd te worden. Zijn ze nou helemaal belazerd >:(.

Oh, en daaronder heb ik het stuk geplakt van de 1500 doden honden zie er onlangs zijn gevallen door het eten van Purine hondenvoer. Nooit meer wat gehoord en laat ik het ook niet bespeuren ook >:(, want ik lust ze rauw! (en dan vinden ze het gek dat wij hen 'de brokkenmaffia' noemen.... met dit soort dreigmailtjes).

Juridsch kunnen ze je trouwens niks maken.

Moet wel zeggen dat een aantal dingen die in het artikel "de waarheid over brokken" staan gewoon voor de Nederlandse situatie absoluuuut onjuist zijn. Overigens let wel: dit gebeurd dus niet in Nederland. Wat er in andere landen gebeurd...., daar heb ik zo mijn twijfels over!




[/quote]

Maar er worden bij ons toch ook brokken/blikvoeder verkocht vanuit andere landen??? Amerikaanse, Duitse merken.....Controleren zij die ook??
En 4% lam of zelfs 10% kip noem ik geen vlees hoor, wat is die andere 90% dan???? Brol, voilà ;D

En zoals gezegd, er staan in dat artikel geen merknamen of zo dus ze kunnen niks doen, het is natuurlijk wel slecht voor zijn portemonnee ;D
Door Anneke V
#325076
IAMS zijn dat niet die mensen die dierenproeven doen???
Ja, ze hebben écht wel een groot hart voor dieren hé ;)
Door Lizzy
#325112
[quote="Anneke V"]
Maar er worden bij ons toch ook brokken/blikvoeder verkocht vanuit andere landen??? Amerikaanse, Duitse merken.....Controleren zij die ook??
En 4% lam of zelfs 10% kip noem ik geen vlees hoor, wat is die andere 90% dan???? Brol, voilà ;D

En zoals gezegd, er staan in dat artikel geen merknamen of zo dus ze kunnen niks doen, het is natuurlijk wel slecht voor zijn portemonnee ;D

[/quote]

Ja, daar heb je zeker gelijk in. Er worden hier veel buitenlandse merken verkocht. En welke regels zij er op na houden....? Maar, nu geloof ik wel dat NL vrij streng is bij de invoer van buitenlands voer. Zij moeten aan allerlei eisen voldoen, anders komt het de grens hier niet over. Gelukkig. Zo zijn er dus al een paar hondenvoermerken vanuit de US niet meer in te voeren in NL!

En IAMS is inderdaad die van die dierproeven!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#325126
[quote="Lizzy"]
Ja, daar heb je zeker gelijk in. Er worden hier veel buitenlandse merken verkocht. En welke regels zij er op na houden....? Maar, nu geloof ik wel dat NL vrij streng is bij de invoer van buitenlands voer. Zij moeten aan allerlei eisen voldoen, anders komt het de grens hier niet over. Gelukkig. Zo zijn er dus al een paar hondenvoermerken vanuit de US niet meer in te voeren in NL!

En IAMS is inderdaad die van die dierproeven!
[/quote]

Amerikaanse petfoodfabrikanten moeten een gescheiden productielijn hebben voor voer voor amerikaanse en europese markt. Grondstoffen welke hier niet in petfood voor mogen komen (roadkill/fallenstock) zijn daar wel toegestaan. Maar voor het gemak hebben de meeste grote jongens wel een fabriek ergens in europa (of drenthe lol) staan.
Door pollekind
#340279
Ik heb zojuist de brief zitten lezen en eerlijk gezegd kwam het op mij wel eerlijk over ???Of ben ik nu zo naief?Ik ging juist denken:"Oh zie je wel,zo slecht zijn brokken dus niet echt? :-\".Ik voer zelf wel KVV(Duck en Energique)maar ben er niet echt helemaal van overtuigd dat er ook echt alles in zit wat mijn honden nodig hebben ::).Als ik het etiket van goed brokken merk vergelijk met de inhoud van Kvv,lijkt het dat er in KVV bijna niks zit,of anders veel te weining?Het is als leek echt heel erg moeilijk om uit al die tabelllen wijs te worden :-[.Ik zat er eigenlijk aan te denken om tekorten te voorkkomen op langer termijn,weer 50% brokken erbij te gaan geven ???.Alleen weet ik niet of mijn hondjes daar in trappen als ik met die droge brokjes kom aanzetten ;D.Deze brief heeft mij juist aan het twijfen gezet.
Door Lizzy
#340283
[quote="pollekind"]
Ik heb zojuist de brief zitten lezen en eerlijk gezegd kwam het op mij wel eerlijk over ???Of ben ik nu zo naief?Ik ging juist denken:"Oh zie je wel,zo slecht zijn brokken dus niet echt? :-".Ik voer zelf wel KVV(Duck en Energique)maar ben er niet echt helemaal van overtuigd dat er ook echt alles in zit wat mijn honden nodig hebben ::).Als ik het etiket van goed brokken merk vergelijk met de inhoud van Kvv,lijkt het dat er in KVV bijna niks zit,of anders veel te weining?Het is als leek echt heel erg moeilijk om uit al die tabelllen wijs te worden :-[.Ik zat er eigenlijk aan te denken om tekorten te voorkkomen op langer termijn,weer 50% brokken erbij te gaan geven ???.Alleen weet ik niet of mijn hondjes daar in trappen als ik met die droge brokjes kom aanzetten ;D.Deze brief heeft mij juist aan het twijfen gezet.
[/quote]

Wil je een eerlijk antwoord? Ja, dat is naief.

Hoe denk je dat brokfabrikanten hun product dan moeten verdedigen? En dat ze inderdaad geen beesten gebruiken die bij de DA afgemaakt zijn: dat klopt. Dat gebeurd niet in Nederland (wel in de bijv. de USA overigens). Daar mogen ze zich best tegen verdediging. Maar ze doen dat niet niet omdat het nou van die geweldige eerlijke lui zijn, die het beste met jouw hond voor hebben. Nee, dat doen ze omdat het TEGENWOORDIG bij wet verboden is. Daarvoor deden ze het dus wel. Gaven ze jouw hond ingeslapen hond en kat te vreten.

En OHHH wat zijn ze eerlijk! Ze hebben diverse mensen, waaronder mijzelf bedreigd! Lekkere lui.

En oh, waar je naar zit te kijken op die zak brokken: dat is toegevoegde vitamines en mineralen. Dat moeten ze wel toevoegen omdat er van nature niks meer in die doodgekookte smurrie zit! En controle op of dit werkelijk in hun voertje zit: die is er niet!

Maar laat je door ons vooral niet tegen houden om brokjes te gaan voeren. Dat is natuurlijk geheel aan jouzelf.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#340285
[quote="pollekind"]
Ik heb zojuist de brief zitten lezen en eerlijk gezegd kwam het op mij wel eerlijk over ???Of ben ik nu zo naief?Ik ging juist denken:"Oh zie je wel,zo slecht zijn brokken dus niet echt? :-".Ik voer zelf wel KVV(Duck en Energique)maar ben er niet echt helemaal van overtuigd dat er ook echt alles in zit wat mijn honden nodig hebben ::).Als ik het etiket van goed brokken merk vergelijk met de inhoud van Kvv,lijkt het dat er in KVV bijna niks zit,of anders veel te weining?Het is als leek echt heel erg moeilijk om uit al die tabelllen wijs te worden :-[.Ik zat er eigenlijk aan te denken om tekorten te voorkkomen op langer termijn,weer 50% brokken erbij te gaan geven ???.Alleen weet ik niet of mijn hondjes daar in trappen als ik met die droge brokjes kom aanzetten ;D.Deze brief heeft mij juist aan het twijfen gezet.
[/quote]

Wat zit er volgens jou dan precies in die brok, wat je eruit haalt op het etiket, dat is namelijk een groot euvel de meeste mensen kunnen zo'n etiket niet lezen, dat heeft niets met de mens te maken die het leest maar met het feit dat daar hele afdelingen aan gezet zijn om die inhoud van die brok zonder argwaan van het baasje bij de hond in de bak te krijgen en dit binnen de grenzen van de wet.
Een kvv is net zo kompleet als een brok, maar dan zonder 60 % graan, zonder de houdbaarheidsmiddelen .
Als jij gaat twijfelen van zo'n briefje dan heb je eigenlijk nog niet echt een idee waarom je vers voert

Als je zeker wilt weten wat je dieren binnen krijgen moet je zelf gaan samenstellen
Door pollekind
#340299
Jeetje mensen bedreigen dat klopt natuurlijk voor geen meter :(.Maar ik vind dus wel dat de info op KVV maar heel erg beperkt is en ik er niet echt helemaal wijs uit kan worden WAT er nu eigenlijk precies in zit.Ik zie op het label van Energique staan:Kip en Rundvlees,granen,groenten,vetten en olien.Maar wat voor vlees?Is dat kipfilet of biefstuk? ;DEn ik welke percentages?Duck geeft in zijn folder een wat duidelijkere info aan de consument met een duidelijke uitleg.Maar er zit ook "iets"in Duck waar 1 van mijn hondjes niet tegen kan(jeuk).En hier komt dan weer het naieve:Als je een zak brokken leest wat er in zit,dan word de indruk gewekt dat ik iets heel gezonds voer aan mijn honden.Want er staat een tabel van hier tot en met Tokio van vitamientjes etcereta.Dan ga ik dus twijfelen of er ECHT ALLES in KVV zit wat een hond nodig heeft?En zeggen KVV fabrikanten dan wèl alles zo eerlijk?Ik voer nu tot tevredenheid van mijn honden Energique en afwisselend met Duck en ik HOEf er niks anders bij te voeren.Maar ik geef dit nog maar enkele maanden en wil ook dat mijn honden op langere termijn gezond blijven zoals ze nu zijn.Ik geloof ook zeker dat BARF de enige echte manier is om te weten wat je hond eet,maar mijn man wil dit niet en ik weet niet of ik het echt goed zou kunnen(ik ben te truttig).En ik vind het niet erg dat je me een eerlijk antwoord gaf hoor!Beter eerlijk dan geen antwoord.En ik leer een heleboel op deze site over voeding en dan heb ik het meest aan eerlijke antwoorden en adviezen. :)
Door Truus
#340302
Er zijn mensen die mee hebben gekeken en een rondleiding hebben gehad om te zien wat er in Carnibest verwerkt wordt. Het zijn allemaal goede vleesprodukten en er is geen twijfel mogelijk volgens mij. Maar goed.....ookal zou ik dit niet weten, hier dus nooit geen droge brokken meer in de bak van mijn hondjes :-X.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door