Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2336409
Bij mij hetzelfde verhaal, ik ben ook druk aan het uitzoeken. Toch gister nog maar een zakje van 3 kg brokjes gehaald omdat ik nu eenmaal ook even met de aanvoer van vers zit, (smuldier zie ik niet zitten) maar daarna ga ik echt helemaal over. Mettertijd wil ik wel helemaal gaan barfen of half kvv/half barf, maar mijn huisgenoten moeten eerst nog wennen aan het idee. Ze hikken er een beetje tegenaan.

Toevallig dat jouw golden ook in februari ingeslapen is. Wat een ellende he. Was er helemaal kapot van.

Ik vind het wel fijn dat er tegelijk hier een paar met een pup met kvv beginnen. Fijn met uitwisselen van ervaringen ook.
Door syiryo
#2337263
Zo, gisteren heeft Bowie z'n eerste hele kvv dag gehad (ropa). Hij vond t erg lekker. Kan het zijn dat na 1 dag de hond al minder naar hond ruikt?
Van iemand een straat verderop heb ik wat soorten lotgering gekregen, komende tijd es kijken wat ie daar van vindt. 8)
Door svdveen
#2337355
Het kan toeval zijn, maar ook wij merkten laatst dat al na de eerste dag de hond minder rook. Dus zoals gezegd, kan toeval zijn, maar nu jij het ook zegt denk ik dat het gewoon door het kvv komt.
Door syiryo
#2337369
Yup, kan toeval zijn, maar ik denk ik vraag t ff hier aan de kenners.. :) . Ik heb iig iemand waarmee ik lotgering kan gaan bestellen volgende keer, dus verzendkosten delen .
Door syiryo
#2338136
Wij zijn om !! We gaan de pup van de brok afhalen en naar kvv zetten (daarna ga ik verder me verdiepen in barf).
Ik heb zitten kijken, maar maakt het veel uit of je afwisselt met dier (bv lotgering) of dat je iets neemt met premix (bv lupa)? En moet je dan alsnog wisselen of is het dan kijken wat je hond t lekkerst vindt?
Door Parelridder
#2338149
Compleet vanuit variatie is natuurlijker dan compleet vanuit een preparaat. Vergelijk met een complete verse maaltijd voor jezelf waarin alles zit wat je nodig hebt vanuit de producten zelf tegenover een pizza met een multivitaminetablet. Beiden na analyse 'compleet', maar in mijn ogen niet gelijk aan elkaar.
Maar er is meer dan alleen wel/geen pre-mix, want dat deze niet is toegevoegd betekent niet automatisch dat de kvv in balans is. Bekijk dus ook de analyse, dat zegt lang niet alles, maar je kunt in ieder geval bijvoorbeeld afwegen of je het vetpercentage akkoord vindt.
Bij een te hoog vet percentage kun je je dier minder voeren dan deze nodig heeft om voldoende voeding binnen te krijgen. Concreet: als de mix voor een belangrijk deel bestaat uit lamsvet en kippenvellen (in het kader 'vlees') zou je er meer van moeten geven om werkelijk voldoende vlees (spier, hart, lever, nier) te geven, maar dat kan niet, want dan groeit de hond dicht, gezien het vetpercentage..

Het belang van afwisseling is bij een pre-mix officieel minder, evenals bij een kvv die uit tenminste 4 diersoorten bestaat (DARF) want beiden compleet, maar ook dan blijft afwisseling in diersoorten m.i. zinvol. En ook leuk! ;)
Door syiryo
#2338152
Pff.. en iedereen maar zeggen dat het makkelijk is  :o kvv. Euh is het dan beter om diverse soorten kvv af te wisselen  (in het kader van vet%) of is het beter om aan te vullen met vers vlees en de kvv wat te minderen? Sorry voor de vele vragen, maar ik wil niet het risico lopen dat ik de mist in ga.
Door M@rina
#2338199
@Sarah5 Syiryo, Het word je nu even moeilijk gemaakt door Parelrider die goed bedoelt wat punten aan haalt waardoor je in verwarring raakt, maar haar 1e stukje tekst is een schot in de roos.

In het begin is het gewoon fijn als er mensen zijn die zeggen dat merk is kwalitatief goed.
Kijk daarom even naar mijn vorige berichtje op de vorige pagina, daar noem ik een aantal kvv's die gewoon goed zijn. Als je er wat meer in thuis raakt komen de analyse onderzoeken vanzelf.

In deze categorie staan ook heel veel topics over merken, dan zie je de ervaringen van gebruikers, ook dit kan je helpen om een keuze te maken.
Laatst gewijzigd door M@rina op za 12 mei 2012, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2338204
[quote="M@rina"]
@Sarah5 Het word je nu even moeilijk gemaakt door Parelrider die goed bedoelt wat punten aan haalt waardoor je in verwarring raakt. maar haar 1e zin is stukje tekst is een schot in de roos

In het begin is het gewoon fijn als er mensen zijn die zeggen dat merk is kwalitatief goed.
Kijk daarom even naar mijn vorige berichtje op de vorige pagina, daar noem ik een aantal kvv's die gewoon goed zijn. Als je er wat meer in thuis raakt komen de analyse onderzoeken vanzelf.

In deze categorie staan ook heel veel topics over merken, dan zie je de ervaringen van gebruikers, ook dit kan je helpen om een keuze te maken.
[/quote]

Ja dat is ook zo. Er zijn inderdaad 'gewoon' een aantal kwalitatief goede KVV's maar zelf vind ik het ook wel fijn om het op verschillende plaatsen te kunnen nalezen. Dan is voerwijzer wel een goede pagina om op te kijken
Door syiryo
#2338364
Bedankt voor alle steun en info ! Ik heb geloof ik ook een re naar iemand verkeerds gestuurd.. heb nog niet helemaal door hoe alles werkt. Ik heb van allerlei soortjes nu in de vriezer en wil uiteindelijk idd naar compleet zonder premix.
Op de markt heb ik een slager gesproken die kipkarkassen vermaalt (10 euro voor 15 kilo), maar das geloof ik weer iets voor de barf afdeling ::)
We hebben op dit moment nog niet voldoende ruimte in de vriezer om een grote partij te bestellen, maar dat komt.
Door Parelridder
#2339092
[quote="syiryo"]
Bedankt voor alle steun en info ! Ik heb geloof ik ook een re naar iemand verkeerds gestuurd.. heb nog niet helemaal door hoe alles werkt. [/quote] :biggrin2: Je hebt mij PB gestuurd!
Ik heb ook geantwoord, dus je hebt PB ;D
Bovenin het scherm staat "je hebt.. berichten, .. zijn nieuw". Als je daar met je muis heen gaat, kun je naar je persoonlijke berichten.
Door syiryo
#2339399
Nouja, ik wil iig iedereen bedanken voor de info. Bowie staat nu 2 dagen helemaal op kvv , en voor t eerst drollen zoals en drol behoort te zijn  :biggrin2: (goeie morgen). We zijn wat merken aan t bekijken en proberen, tot nu toe lust ie alles. Zelf heb ik t idee dat ie minder naar hond ruikt. Nou nog kijken wat zn huid gaat doen en of de schilfers weg gaan zodat t geen brintahond meer is :)
Door syiryo
#2340604
Hoi hoi,, Bowie vindt nog steeds alle kvv lekker. Ik merk wel dat zn poep wat harder wordt (op brok was het brei). Vandaag heeft ie zn eerste kippennekje gehad.. (ik vond t doodeng), ik dat ding vasthouden, maar dan sabbelde hij er alleen maar aan, dus het ding in 3 stukken gemept en gegeven,, hij vond t heerlijk!!
Is een kippennek echt niet te groot voor een golden pup van 15 weken (13 kilo).
Ik geef nu 3x 195 gram ipv 175 want ik vond m iets aan de dunne kant.

groetjes sylvia
Door M@rina
#2340763
Nee hoor, een kippennekje is zelfs niet te groot voor een cocker spanielpupje van 8 weken ( 3 kilo woog Teun toen hij bij ons kwam en gelijk een kippenekje kreeg  ;))
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door