Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fransbulletje
#2720401
[quote="Hondje_"]
Die van mij doet het ook goed op de Carnibest. Heb alleen de lam, natuur en kip gevoerd aan haar. Die eko variant geef je dan alleen die of nog dingen ernaast?

Alleen EKO voeren lijkt mij op zich ook wel fijn. Eet zelf ook alleen biologisch vlees alleen van kip vaak de scharrelvariant.
[/quote]

De bullen kregen alleen de Carnibest biologisch en doen het daar prima op. Inmiddels is Pierre over op Darf en dat gaat goed. Darf heeft wat meer afwisseling en dat is wel fijn want CB bio is alleen rund/kip. Jules krijgt nu s'morgens Darf en s'avonds Carnibest. Helemaal over op Darf lukt niet dan spuugt hij s'nachts gal waarom??? geen idee.
Hugo eet alleen de CB biologisch want spuugt ook van Darf, wil het na de zomer nog eens proberen met Darf en dan langzaam steeds wat meer Darf toevoegen bij de CB tot het goed blijft gaan.
Ik vind Darf een prima kvv en het heeft geen rijst en premix zoals in CB en meer afwisseling in diersoorten.
Door M@rina
#2720466
[quote="Lazy Garfield"]
:thumbup: Honderd procent gelijk heb je met deze reactie!
Ik ga er verder niet eens meer op in, zijn altijd dezelfde betweters hier die er negatief op reageren.
En om het geld gaat me het helemaal niet, met een hondje dat 150 gram op een dag eet zou ik best een duurdere KVV kunnen voeren.
Maar geloof er simpelweg niets van dat die beter zijn, ben het wat dat betreft eens met haba.
[/quote]

Je mag hier kennelijk geen mening geven over goedkopere kvv's zonder direct door jou als betweter te worden aangemerkt zelfs niet als je met steekhoudende argumenten komt, zoals bijv. Dorethea, Fido en Parelridder. Wie dat is dat toch? Iedereen heeft toch recht op zijn eigen mening of ben ik nou gek? Heb je aandelen in Lotgering of zo?
Door smulpaap
#2720474
[quote="Lazy Garfield"]
:thumbup: Honderd procent gelijk heb je met deze reactie!
Ik ga er verder niet eens meer op in, zijn altijd dezelfde betweters hier die er negatief op reageren.
En om het geld gaat me het helemaal niet, met een hondje dat 150 gram op een dag eet zou ik best een duurdere KVV kunnen voeren.
Maar geloof er simpelweg niets van dat die beter zijn, ben het wat dat betreft eens met haba.
[/quote]

Ik hoop dat je er over een aantal jaren nog net zo over denkt ..... de tijd zal het leren
En bepaalde mensen die in jouw ogen betweters zijn , houden zich al een dagje langer bezig met deze materie
En diezelfde mensen zien (ook nu al ) de gevolgen .
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2720477
[quote="M@rina"]
Je mag hier kennelijk geen mening geven over goedkopere kvv's zonder direct door jou als betweter te worden aangemerkt zelfs niet als je met steekhoudende argumenten komt, zoals bijv. Dorethea, Fido en Parelridder. Wie dat is dat toch? Iedereen heeft toch recht op zijn eigen mening of ben ik nou gek? Heb je aandelen in Lotgering of zo?
[/quote]

heb je al eens eerder gevraagd.
Nee heb geen aandelen Lotgering, voer trouwens ook Darf eko.  :D
Door HoochieHummie
#2720488
Hallo Smulpaap,
Hier kan ik wat van leren; wat zijn de gevolgen die men ziet, bij hoe lang voeren, vanaf pup of al volwassen hond?
Ben hier erg in geïnteresseerd hopelijk kan iemand me hier iets over vertellen.
Door smulpaap
#2720561
[quote="HoochieHummie"]
Hallo Smulpaap,
Hier kan ik wat van leren; wat zijn de gevolgen die men ziet, bij hoe lang voeren, vanaf pup of al volwassen hond?
Ben hier erg in geïnteresseerd hopelijk kan iemand me hier iets over vertellen.
[/quote]

Ik heb aan betrokkenen eerst even netjes toestemming gevraagd .
Door Fido
#2720654
[quote="HoochieHummie"]
Hallo Smulpaap,
Hier kan ik wat van leren; wat zijn de gevolgen die men ziet, bij hoe lang voeren, vanaf pup of al volwassen hond?
Ben hier erg in geïnteresseerd hopelijk kan iemand me hier iets over vertellen.
[/quote]

De gevolgen zijn dat wij vorig jaar in onze DAP een paar dieren in de maand hadden die rauw gevoerd worden met klachten die voedingsgerelateerd waren. En die zijn opgeknapt door een voerverandering.
Momenteel hebben we er geen paar in de maand, geen paar in de week maar het loopt dusdanig uit de hand we er afgelopen week zelfs 3 op een dag hadden. We hebben nu iedere dag een dier die rauw gevoerd wordt met klachten!

Wij beginnen ook aardig in kaart te krijgen welke problemen in relatie tot welk merk of welke wijze van voeden. Het is nog te vroeg om daar uitspraken over te doen en ik heb een zeer groot vermoeden dat we dat ook nooit via een forum gaan doen maar via andere kanalen  ;)
Er gaat veel goed maar er gaat ook steeds meer mis. En juist wat mis gaat worden wij (Erwin en ik) een beetje gefrustreerd van omdat als we niet met z'n allen onder ogen zien wie, wat, hoe en waar, de tegenstanders over een bepaalde tijd een enorme gigantische stok hebben om mee te slaan.
Dit is al ingezet en op een aantal punten hebben ze gelijk. Door dat toe te geven EN TE VERBETEREN dan pas nemen wij, voorstanders, van rauwe voeding die stok uit handen.

En omdat ik zie dat een aantal reacties in dit topic van vrij recente leden zijn en ik mij nu kan indenken dat ze denken wie is die Erwin?
Dr. E. van Gijtenbeek, dierenarts, dier osteopaat, orthomoleculair geneeskundige en klinisch psycho neuro immunloog. En om verder zoeken te besparen ook betrokken bij de een KVV merk maar daar zullen wij altijd proberen in los te staan met onze reacties.
En er zijn meer dierenartsen die in dit topic aanwezig zijn  ;)
Door Martine-Tom
#2720662
No offence, maar die hele reactie zegt nog niks, rauw voeren houd voor sommigen al in dat er dagelijks een biefstuk in de kattenren gemikt word.
Dus zolang het niet wat concreter is wat je zegt (al snap ik ook weer wel dat je in het openbaar geen concullegas af gaat vallen) kan ik er in elk geval niks mee...
Door malinois.
#2720665
[quote="smulpaap"]


Ik hoop dat je er over een aantal jaren nog net zo over denkt ..... de tijd zal het leren
En bepaalde mensen die in jouw ogen betweters zijn , houden zich al een dagje langer bezig met deze materie
En diezelfde mensen zien (ook nu al ) de gevolgen .
[/quote]

Ho ho geen woorden in mn mond leggen die ik niet gezegd heb. Ik heb nergens betweter genoemd nl.
En ja hoor ik ken mn honden uitstekend om te weten dat een hond met de fysieke inspanning die ze hier dagelijks krijgen a 7 dagen per week niet kunnen laten zien met slecht voer. Noem me maar eigenwijs zo denk ik er over.
Door malinois.
#2720666
[quote="Martine-Tom"]
No offence, maar die hele reactie zegt nog niks, rauw voeren houd voor sommigen al in dat er dagelijks een biefstuk in de kattenren gemikt word.
Dus zolang het niet wat concreter is wat je zegt (al snap ik ook weer wel dat je in het openbaar geen concullegas af gaat vallen) kan ik er in elk geval niks mee...
[/quote]precies ik ken er ook die een stukje vlees compleet noemen en dan dagelijks hetzelfde. Of smuldier enkelvoedig compleet genoeg vinden om dagelijks te voeren
Door Fido
#2720669
[quote="Martine-Tom"]
No offence, maar die hele reactie zegt nog niks, rauw voeren houd voor sommigen al in dat er dagelijks een biefstuk in de kattenren gemikt word.
Dus zolang het niet wat concreter is wat je zegt (al snap ik ook weer wel dat je in het openbaar geen concullegas af gaat vallen) kan ik er in elk geval niks mee...
[/quote]

En ook dat gebeurd Marine-Tom.
Het barfprincippe wordt ook erg naar beneden gehaald door bepaalde wetenschappers en zeker nav wat ze in de praktijk tegenkomen.
Je wil niet weten hoeveel mensen denken dat ze barfen maar totaal niet weten waar ze mee bezig zijn. Dat is ook iets wat hier regelmatig op het forum langs komt, het mag het woord barf niet dragen!  ;)

Ik ben net nog geconfronteerd met een leuk menu en in dit geval wordt de vraag nog gesteld of het een goed menu is?
Hond van 6,5Kg eet nu een maand rauwe voeding
- Ontbijt: 100gr kipfilet + rijst
- Avondeten: rijst en gekookte groenten uit bokaal ( van rauwe groenten lust ze enkel wortelen )
Tussendoor yoghurt en wortelen


Erwin en ik hebben het dus over rauw voeren an sich en in de praktijk komt het erop neer dat het voeren van kvv sneller toeneemt dan het zelf samenstellen.
Door Martine-Tom
#2720677
Ja maar dat lijkt me logisch, is veel makkelijker en voelt veiliger...
En dat van slechte kvv en onvolledige barf problemen komen snapt iedereen (die er een beetje serieus mee bezig is) wel denk ik.
Maar dan nog denk ik dat een kvv niet perse 6 euro de kilo moet zijn om "goed" te zijn...of dat een kvv van 6 euro per definitie goed is...

Het blijft gewoon lastig, onze eerste hond kreeg diner met warm water, tafelresten en af en toe gekookte ( ::)) pens, is tot zijn 15e gezond geweest en is al sukkelend 17 geworden...
TJa met wat ik nu weet...
En ja het kan altijd beter, maar hoeveel honden leven er niet op smuldier of lotgering en doen het er eigenlijk gewoon goed op?

(En nee beiden voer ik niet, zal ik ook nooit voeren als hoofdvoer) en rauw zoals je hier beschreef...voer dan maar gewoon brok dat is dan nog beter denk ik  ;)
Ik denk dat het met zelf samenstellen toch sneller fout gaat dan met kvv, %-gezien dan he...
Door Fido
#2720702
Klopt Martine,

Gezondheid is niet alleen voeding maar ook nog beweging en stress. Als je belastbaarheid hoog is kan je ook een hogere belasting aan. We zien dat regelmatig en dat zijn dan ook de voorbeelden die door voor- of tegenstanders gebruikt worden.

vb mijn overgrootmoeder is 82jr geworden al keting rokend (werkelijk waar ze stak de ene met de andere aan en dan ook nog in zo'n sigaretten pijpje) en ze is overleden aan een auto ongeval  :-\
Maar met dit gegeven ga ik toch echt niet beginnen aan roken  :P
Trouwens over roken gesproken dat drukt je immuunsysteem en vele rokers krijgen klachten als ze stoppen met roken (worden dan pas ziek).

Zo zie je maar weer dat alles meerder twee kanten en facetten heeft.
Neemt niet weg dat wij in de dap een grote groei aan klachten zien van rauw gevoerde dieren  :( en we dan ook in onze praktijk heel erg ons best doen om het goed op de rit te krijgen en dat de mensen naar volle tevredenheid doorgaan met het voeren van rauwe voeding.
Door Martine-Tom
#2720705
Ok specifieker dan, kan je bijvoorbeeld zien dat van vettere kvv's bepaalde klachten ontstaan, anders dan dik worden want die snap ik zo ook wel  :biggrin2:
Of van kvv met calciumsupplementen?

(Grappig dat je over stoppen met roken begint, ik heb een maand na mijn stoppen een heftige astma aanval gehad en zat onder het eczeem, ook kon ik niet fatsoenlijk de trap op zonder buiten adem te zijn, best balen "daar stop je dan voor  >:(" maar goed, nu 4 jaar later heb ik er alleen profijt van maar toen was dat wel dubbel lastig hoor, om gestopt te blijven  ;D)
Door Lil
#2720724
zal ik als leek die sinds 2004 vers voert even reageren. Gewoon op wat ik heb gemerkt en niet op grond van enig wetenschappelijk iets.

1 jaar kivo gevoerd, hond werd dik en viel niet af en viel niet af. Kreeg 1,5% van het lichaamsgewicht. Overgestapt op ander voer en hond viel af en de vacht ging beter glanzen.
Zelfde hond 1 jaar haaksbarf, niets aan het handje (helaas viel de korting weg en werd dit te duur).
Zelfde hond 1 jaar carnibest, vacht beviel me niet. Verder wel ok (voerde graanvrije versie ivm allergie voor rijst).
Zelfde hond 6 maanden lotgering: werd mega dik op 1,3% van het lichaamsgewicht en had geen puf of energie om dingen te ondernemen die hij eerst wel deed (ook niet toen hij gewoon 1,8% kreeg van het voer voordat hij dik werd). Omgezet op ander voer en het was binnen no-time over.

hond heeft jaren lang barf gehad, super conditie, vacht. Nu krijg hij zelfgemalen voer (kauwen gaat slecht nu hij bejaard is) en gaat echt top met hem.

2 jaar lang herby mixen gevoerd die ik zelf compleet maken; hond deed het even prima als met barf
geef regelmatig gedurende de jaren kiezenbrink mixen gaat goed, maar ik beken dit altijd in combi met zelf samengesteld gegeven te hebben en ik heb dus geen vergelijk of alleen dit voer wel goed zou gaan.

Gewoon mijn bevindingen aan de hand van 1 van mijn honden. Hoe het bij andere honden gaat weet ik niet, maar ik maak me dus wel zorgen over de kwaliteit van bepaalde kvv's. Aan de hand van deze bevindingen dermate dat ik weer helemaal terug ben op zelf samenstellen en een dure vleesmolen heb aangeschaft, zodat het gemalen is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door