Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door eelke
#2748454
Korte samenvatting; het gaat over darf.

Kakocavi wil van Ulla andere redenen weten waarom ze darf niet goed vind. Ulla vind darf niet goed vanwege de prijs 'daar kun je nooit biologisch voor voeren'.
Waarom er ook nog andere redenen zouden moeten zijn weet ik zelf niet, Kakocavi waarom wil je dat per see weten?

Verder is er ook nog de discussie Haba/Lizzy, maar ook die is lekker vaag, omdat niet bekend is wat Haba nu eigenlijk bedoeld/wil zeggen. 
Door keetje
#2748488
[quote="eelke"]
Korte samenvatting; het gaat over darf.

Kakocavi wil van Ulla andere redenen weten waarom ze darf niet goed vind. Ulla vind darf niet goed vanwege de prijs 'daar kun je nooit biologisch voor voeren'.
Waarom er ook nog andere redenen zouden moeten zijn weet ik zelf niet, Kakocavi waarom wil je dat per see weten?

Verder is er ook nog de discussie Haba/Lizzy, maar ook die is lekker vaag, omdat niet bekend is wat Haba nu eigenlijk bedoeld/wil zeggen.
[/quote]

Dank je wel, ben ik ook weer bij. :)
Door kakocavi
#2748489
[quote="eelke"]
Korte samenvatting; het gaat over darf.

Kakocavi wil van Ulla andere redenen weten waarom ze darf niet goed vind. Ulla vind darf niet goed vanwege de prijs 'daar kun je nooit biologisch voor voeren'.
Waarom er ook nog andere redenen zouden moeten zijn weet ik zelf niet, Kakocavi waarom wil je dat per see weten?
[/quote] Ik wil het niet per se weten, maar als ik om andere redenen vraag en iemand noemt als reactie dezelfde reden opnieuw kan ik daar weinig mee. Als diegene dat dan ook nog blijft ontkennen houdt het op.

Maar goed, ik laat het verder wel bij  :)
Door Lil
#2748498
[quote="Lizzy"]
Moet je eens proberen, biologisch gehakt voor die prijs ;)
[/quote]

Bij de Aldi kost 400 gram biologisch gehakt (met keurmerk en skalnr) 2,99 euro. Dat is 7,48 per kg.


Wat niet wegneemt dat mijn honden niet voor 3,50 per kg te eten krijgen maar voor minder geld. Blij dat ik barf en helaas meestal niet biologisch voor de dieren.
Door frodo quin
#2780620
Heb zelf ook darf er bij gevoerd en op het zicht was dat steeds in orde. Ik voer bijna uitsluitend zelf samengesteld van wild en bio en zit net onder de 5euro per kilo voor de katten, ongeveer dezelfde prijs als de kat variant van darf, maar dan met duurdere diersoorten. Als ik orgaan niet bij bioslagers zou moeten kopen omdat ik het via een versleverancier niet bio of wild kan krijgen en daar dezelfde prijs voor zou betalen als voor spiervlees, dan zou ik onder de 4euro per kilo zitten (nier kost mij 30euro per kilo), nog steeds met duurdere diersoorten want kip, lam en rund zijn een pak goedkoper dan wild.

Het lijkt mij dus haalbaar om een goede biologische kvv samen te stellen voor die prijs, al vind ik het inderdaad een groot verschil met bandit die op papier een vergelijkbaar product levert. De verpakking zal volgens mij wel minder kosten en het feit dat hij zelf slager is en zo dicht bij de bron zit kan ook veel verschil maken, maar mindere kwaliteit is niet altijd duidelijk in gemalen toestand dus daar kan ik niet over oordelen, maar het kan natuurlijk een reden zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door