Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Peet
#266679
Kippenek is toch kraakbeen? Er zit toch geen echt (hard) bot in? Het lijkt me dat een schrokjanus dat zonder problemen weg kan werken, zonder al dat vermoeiende gekluif ;D
Door Nelly
#268757
Volgens mij ook Peet, want in het begin sloeg ik ze nog plat voor Andor, en dat ging eigenlijk vrij gemakkelijk, alleen glibberden die dingen steeds onder m'n hamer uit ;D
Door Lizzy
#268796
Je kunt ook gewoon grotere delen van kip gaan proberen. Die kan hij niet in 1 keer opvreten. Ik geef overigens (kostentechnisch gezien) hier nog steeds wel kippenvleugels. Pinkel bijt de botjes goed door, Brutus kraakt ze 1 keer en slikt ze door. Heel vervelend, een hond die niet goed 'kauwt'. Maar goed, het materiaal is dus inderdaad eigenlijk te klein, dus ik zou zeggen: ga groter of plet de botjes eerst met een bijltje of hamertje.
Door yalla
#269067
Hier gaan kippennekken met drie tegelijk naar binnen. Slap-slik-weg.
Kipkarkassen worden één, hooguit twee keer, doorgebeten.
Laatst gewijzigd door yalla op do 24 feb 2005, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#271194
Ashley slikt de nekken en vleugels ook in 1x door, daarom knip ik de vleugels nog altijd in; maar eigenlijk geef ik hem 't liefst idd. een heel of half karkas, daar kauwt-ie nog een beetje op (2 of 3 keer). Angel en Andor kauwen allebei redelijk goed. Of Andor dat blijft doen is maar de vraag, want hij is een vreselijke schrokop. ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door