Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Barf
#1909341
[quote="jomar"]
Da's precies hoe we het willen doen. Ze komen idd uit Spanje. In de drie maanden dat ze hier zijn hebben we al zo'n €1800 uitgegeven aan medische kosten. Sjakie is ook helemaal klaar met de DA. Ik wil hem er ook niet voor elk wissewasje naartoe slepen. Vandaar de panacur kuur. Achteraf willen we nog testen. Mijn gevoel zegt dat Sjakie erg gevoelig is voor het eten en dat we ons daar vooral op moeten richten. Maar we moeten andere zaken natuurlijk wel uitsluiten.

Maar weet iemand welke kvv wat vetter is? Anders gaan we bij Lotgering bestellen. Ik lees dat steeds dat carnibest het beste kvv is, dus daar wil ik ook wel voor gaan. Of is een combi ook goed?
[/quote]
Ik neem aan dat sjakie negatief getest is op leishmania/erlichia en hartworm ?
Dan zou ik ervan uitgaan dat het puur door het ras komt, die ervaring heb ik ook en ik heb 10 spaanse honden en er de afgelopen jaren heel wat opgevangen. Volgens mij is lotgering een vettere kvv en dan zou ik iets vaker de eend voeren, wat meer voeren en Sjakie ook de tijd geven, hij is nog niet zolang in Nederland dus je mag echt wel op een jaar rekenen voordat je hem helemaal goed op de rit hebt. Gezien zijn medisch verleden zou ik ook zo de panacur gegeven hebben ;)
Ik hoor heel veel verschillende ervaringen over kvv, ik zou kijken waar je hond het goed op doet, is dat Lotgering voer je dat, is het Carnibest voer je dat. Maar houd er wel rekening mee dat het normaal is voor een galgo van deze leeftijd om mager te zijn en dat het echt een tijdje duurt voordat je hem goed op gewicht krijgt.
Door jomar
#1909420
Hij heeft die testen idd gehad. Nu schijnt dat ook een momentopname te zijn. Ik heb ook van Leishmania alles uitgezocht. Ik kan alleen Giardia niet uitsluiten, vandaar dat ik nu steeds flink aan het wassen en soppen ben. Ik ben "blij" om te horen dat dit iets is wat anderen ook herkennen. Ik heb ze te kort om door te hebben wat er aan de hand is. Mijn vorige hond Duf, kan ik als het ware lezen. Dat was een mechelse herder met een vervelende achtergrond en altijd moeilijk met eten.

Ik ga zo bij een dierenwinkel wat rollen carnibest actief kopen en bij lotgering een bestelling plaatsen!

En natuurlijk willen we Sjakie alle tijd van de wereld geven, maar we kunnen er toch niets aan doen dat we ons zorgen maken. Hij heeft al zoveel meegemaakt en toen werden er ook nog eens 7 kiezen getrokken. En het is zo'n schatje!
Door Barf
#1909579
[quote="jomar"]
Hij heeft die testen idd gehad. Nu schijnt dat ook een momentopname te zijn. Ik heb ook van Leishmania alles uitgezocht. Ik kan alleen Giardia niet uitsluiten, vandaar dat ik nu steeds flink aan het wassen en soppen ben. Ik ben "blij" om te horen dat dit iets is wat anderen ook herkennen. Ik heb ze te kort om door te hebben wat er aan de hand is. Mijn vorige hond Duf, kan ik als het ware lezen. Dat was een mechelse herder met een vervelende achtergrond en altijd moeilijk met eten.

Ik ga zo bij een dierenwinkel wat rollen carnibest actief kopen en bij lotgering een bestelling plaatsen!

En natuurlijk willen we Sjakie alle tijd van de wereld geven, maar we kunnen er toch niets aan doen dat we ons zorgen maken. Hij heeft al zoveel meegemaakt en toen werden er ook nog eens 7 kiezen getrokken. En het is zo'n schatje!
[/quote]
Nee alleen de leishmania test is een moment opname, de rest van de testen niet, maar vaak heeft de hond dan extreme nagelgroei, korstjes rondom de ogen of oren en extreem mager als hij leishmania heeft
Ik begrijp dat jullie je zorgen maken maar wat ik bedoelde was het heeft tijd nodig om hem helemaal op te lappen, hij is nog niet zolang in Nederland en jullie doen het prima. Het heeft alleen zijn tijd nodig ;)
Door jomar
#1909688
Nee, geen okurest en pro biotica, wel een vitamine en mineralentablet van vitality adult en en suplement van happy dog. Dat krijgen ze al langere tijd. Maar als Sjakie het vermoeden heeft dat er 'iets' door zijn eten zit, dan lust hij het niet. Zojuist zijn pilletjes in een stukje leverworst gegeven, gelukkig trapte hij daar wel in. Maar iets in poedervorm is lastiger.

Net e.e.a. gelezen over okugest, ziet er goed uit. Sjakie drinkt overigens goed en hij komt niet over alsof hij zich niet lekker voelt. Hij wil best eten, maar het liefst alleen leverworst. Hij heeft net wel weer een stuk kipfilet op.

Is okugest ook in de winkel te koop, of alleen te bestellen? En pro biotica? Anders kan ik dat morgen in de stad halen, scheelt weer een dag!

Kan je okugest en pro biotica ook langere tijd geven?

Ik heb net een paar carnibest natuur worsten gekocht, helaas hadden ze geen actief.
Door jomar
#1909700
En geeft je zowel probiotica en okugest tegelijk? Als dat zo is kan ik misschien de andere vitaminen beter niet geven, anders krijgt hij wel erg veel extra pillen...
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1909712
okugest geef ik als ze diaree of zuur hebben . (kun je bij apotheek of drogist halen)
probiotica ( ik geef vitotaal , ik dacht 36 capsules met poeder) ovet het eten  (smaakloos overigens) en geef het als ze bv wat ziekjes of last hebben van zuur .
ook zijn ze hiermee beter door de rui gekomen en hebben nu o.a. weer een mooi vachtje .
probiotica heb ik toen een paar weken gebruikt .
Door jomar
#1909777
Ok, ik heb weer e.e.a. bijgelezen en denk dat okugest en arkocaps idd goed zijn voor Sjakie. De vitaminepillen zijn bijna op. Ik heb zojuist okugest en arkocaps besteld. Ik las dat je het poeder van de capsules door het eten moet doen. Moet je het allebei tegelijk geven? Ik zal het dan in een beetje leverworst moeten verpakken.

Bedankt voor alle tips, ik heb het idee dat ik hier wijzer wordt dan van de DA. Vond het best een lastige beslissing om tegen het advies van de DA te stoppen met Hills en over te gaan op kvv.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1909811
okugest stop ik achter in de bek
als ze  erg zuur hebben ( is weer lang geleden ) krijgen ze meteen 2 stuks  :)
Door Wendi
#1910592
het meeste is al wel gezegd.
misschien is darf actief nog een optie voor je, in het kader van de afwisseling die hij blijkbaar graag heeft, tis biologisch zonder toevoegingen en betaalbaar.
tip voor de medicijnen: neem 3 stukjes leverworst of iets anders errug lekkers. geef hem de 1e zonder medicijnen, dan de 2e met medicijnen en dan houd je direct de 3e voor z'n neus zodat hij de 2e snel doorslikt. het proberen waard :)

succes met sjaak!
Door jomar
#1911025
De leverworst werkt erg goed! Vandaag heeft hij weer goed gegeten en zijn pillen genomen. De carnibest wilde hij in eerste instantie niet, de kip ook niet. Toen hebben het kipfilet toch maar gekookt en in kleine stukjes met een beetje leverworst gegeten. Zo heeft hij 4 kleine porties op en later een beetje carnibest. Hij wil nu weer meer eten, maar we geven hem niet meer omdat we bang zijn dat zijn maag nog meer van streek raakt. Over Darf heb ik ook veel positiefs gelezen. Heb nu bij lotgering e.e.a. besteld. Kijken hoeveel ruimte er na levering nog vrij is in de vriezer. Ik was bij aanschaf van de vriezer zo dom om te denken dat 175 liter ook 175 kilo was!

Sjakie heeft geen koorts en drinkt goed (vind ook het water waar de kip in is gekookt erg lekker). Hij heeft nog wel steeds diarree. Morgen haal ik meteen probiotica en ga hem dinsdag toch maar weer mee naar de dierenarts nemen...
Door *Flip*
#1911275
Als je zijn diaree op kan vangen, dan is het misschien voldoende om enkel dat langs de DA te brengen? Scheelt Sjakie weer een ritje stress, wat je hem het beste kan besparen. Zoals Barf al zei: het kost veel tijd.  Heel veel succes!
Door jomar
#1912102
Vanmorgen was het niet meer waterig, maar nog wel dun. Hij wil gelukkig ook weer eten. Heb de DA gebeld, kan met wat ontlasting langskomen, Sjakie hoeft dan niet mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door