Hanny schreef: ↑ma 06 dec 2021, 13:59
Al dat % gedoe. 5 gram minder, dat zal toch niet werken?
Is die 150 gram al een verminderd gewicht. Hoeveel at hij, toen hij normaal op zijn gewicht zat?
Na de castratie is dat niet goed gegaan, maar hoeveel at hij dan de laatste tijd?
Ik heb honden in die gewichtsklasse, geef ze gewoon zo nodig wat minder, of zoals nu heel veel meer. Dan praat ik over, hé dame, zie ik wat spek? Weegschaal erbij en zeker weten.
gewoon 20, of 30 gram minder voor een weekje of twee
Geen extra aanvullingen, omdat ik dat niet nodig vind.
Joep eet al heel weinig, dat maakt het lastig, maar gewoon beginnen.
Mijn vraag is eigenlijk, hoe lang hij al op 150 gram staat?
Mijn dames zijn zo gelukkig om veel meer te moeten eten, maar daar heeft Joep niets aan.
Hanny
Chouka schreef:
'Voor Joep is 1,8% 143 gram.
Dan ga ik denk ik tussen de 140 en 145 g geven per dag, en aangevuld met groente en gezonde dingen'
150 gram is 2% en er wordt geminderd naar 1,8%.
Je kan ook anders tellen: 5 gram per dag minder is 3,33% minder. De dagen van 140 gram is het 6,66 % minder.
Dat samen met meer beweging en letten op alles denk ik echt wel dat hij gaat afvallen. Het gaat om een klein hondje.
Dankjewel Chouka!
Meer bewegen gaat toch moeilijk worden realiseer ik me, door een zere enkel. Dat duurt al maanden, geen idee wat het is en wanneer ik er weer af ben. Er wordt aan gewerkt.
Het eten wordt verminderd met 5-10 g per dag, aangevuld met groentes en gezonde dingen en 2x per week krijgt hij een snack met weinig calorieën. Z'n medicijn krijgt hij in een mini-stukje leverworst, 2x per dag.
Joep is op leeftijd en ik ga hem niet pesten met klaphonger, hij is al heel erg gefixeerd op eten sinds zijn castratie.
Hij kreeg eerder 166g per dag (ik verdeelde een rol van 1000g in 6 bakjes) en daar is het mis gegaan.
Hij krijgt nu sinds ongeveer een maand een afgepaste 2% = 150g, ik heb het niet precies bijgehouden.