Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2928386
Pup is nu 15 weken een vanaf week 8,5 bij ons.
Ontlasting is nooit langer dan een paar dagen goed (of slecht).
Het wisselt continu. Vanmorgen was het top, vanmiddag weer wat zachter maar niet dun, op zich lig ik daar niet van wakker, mijn poep is ook niet altijd hetzelfde natuurlijk.

Echt diarree heeft ze nu een weekje niet gehad.

Ze kwam bij ons op cb, ik heb haar na een dikke week overgezet op ropa ivm verkrijgbaarheid. In diezelfde week is ze geënt en ontwormd en ging ze aan de dunne. Terug op cb was het niet veel beter. Heb toen de meat4dogs besteld en dat ging goed, tot ik er wat eendennek bij gaf.
Kennelijk was dat teveel want ontlasting werd erg hard, ik had hart liggen en heb dat gegeven om te smeren, dat werkte iets te goed, al heeft ze in diezelfde periode brokjes en pens gegeten bij de fokker...
Daarna weer alleen maar4dogs gekregen, en wederom geënt en ontwormd. Wederom diarree voor een week.
Nu gaat het weer ff goed.

Overigens heeft ze slechts één keer een ongelukje in de bench gehad, maar het is niet zo dat ze het niet op kan houden...

Nu ja, de kippennekjes erbij gaat redelijk goed. Het is nu ook erg warm dus zwemt ze (wel schoon water en Weil is geënt) dat kan nu natuurlijk ook iets reactie geven, maar afgelopen week vind ik het best aardig gaan :)

Ik blijf maar gewoon proberen en volgende maand even ontlasting testen op wormen etc.
Laatst gewijzigd door Corine1981 op ma 19 mei 2014, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#2928473
Nu ik het hele verhaal lees denk ik dat de diarree eerder door de wormkuren komt dan door het voer. Mijn 1e reactie: stoppen met ontwormen, is nergens voor nodig, preventief ontwormen heeft geen zin. Pas als er wormen geconstateerd zijn is het noodzakelijk.

Daarnaast zou ik een kuurtje probiotica gaan geven om de darmflora te herstellen, door de wormkuren kan dat behoorlijk uit evenwicht zijn geraakt.

Om de darmen wat tot rust te laten komen, een paar weken 1 merk geven waar ze het goed op doet, dan langzaam andere merken toevoegen. Het beste doe je dat door bijv. meat4dogs met een ander merk te mengen: 3 delen meat4dogs 1 deel ander merk, dan 2 delen meat4dog 2 delen ander merk dan 1 deel meat4dogs 3 delen ander merk. Dit is een voorzichtig aanpak misschien heeft dit helemaal niet nodig als de darmen wee op peil zijn.
#2928489
Nee, dat preventief ontwormen hoeft van mij straks ook niet meer, maar had begrepen dat het voor de pup ivm spoelwormen iig wel gewenst is.
Tweede keer ontwormen kwam omdat we stronghold hadden gehaald tegen vlooien (ze leek flink te krabben) en dat werkt ook tegen wormen.
Ik ben zelf helemaal niet tegen preventief zooi in je dier stoppen dat werkt m.i. resistentie in de hand.
Maar is het normaal dat dat spul dan een week doorwerkt?


Helaas vandaag geen pro biotica kunnen halen ivm zieke zoon :(
Morgen weer een poging.

Ik geef haar trouwens nu zo mogelijk elke avond groente (normaal geen probleem maar nu met de verhuizing en drukte wat ingewikkelder), dit gaat gewoon goed.
Misschien dat ze straks na de verhuizing en meer rust ook wat beter dingen kan verwerken.
Héél gek is het misschien nog niet.
#2928492
Ik geef ook geen pipetjes tegen vlooien of teken, is grote bende. heb nog maar 1 keer 1 vlo gezien.
Kijk maar eens in de rubriek vaccinatie,parasieten en wormen. De meeste mensen hier geven geen ontworming of vlooien/tekenmiddeltjes, hooguit wat natuuriljk spul.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door