Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#2715405
als ik jou was zou ik het iets laten ontdooien en dan dagporties maken in een vrieszakje. dan per dag s' avonds eruit halen doe ik ook . alleen eten er bij mij ook grote jongens van en de kleine chi eet gewoon mee . En echt elke dag wat anders is niet nodig hoor.
Hoe oud is hij nu? Mijn chi is ruim 2 een teefje en weegt 1900 gr ongeveer een ukkie (zie foto onderschrift boven op haar vriendin)
Verder wou ik je nog zeggen ga op je eigen intuitie af wat betreft merk kvv. ik ben zeer tevreden over lotgering al 7 jaar maar een ander vind het weer niks, en dat heb ik met andere merken, gewoon kijken of je hondje het goed erop doet.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2715516
Ok  :) ja met zakjes is het misschien handiger. Hij is nu 15 weken. Vond het vlees er wel goed uitzien pff kwam wel een luchtje vanaf  ;D
Voer jij ze alleen Lotgering?  Superleuke foto!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2715655
ja vlees ruikt altijd wel, moet je smuldier ruiken stinkt nog meer, geef ik soms aan mijn border( is een hele moeilijker eter) maar de andere krijgen alleen lotgering alle smaken door elkaar, kiep het zo in de vriezer, is hier toch zo op, heb ook nog een sint bernard van nu 10 maanden, dus er gaat heel wat doorheen op een dag, heb je ook een foto?
Dus als ik jou was gewoon wat verschillende smaken halen, iets ontdooien , plakjes snijden en in diepvrieszakjes in de vriezer doen gewoon door elkaar, of als je zelf wilt erop schrijven wat het is, succes ps mijn chi vind stukjes hart ook lekker haal ik gewoon bij de vomar is al in blokjes maar ik knip het iets kleiner  ;)
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2715792
Nou hij heeft vanochtend voor het eerst gehad en vond het heerlijk! Hap slik weg  :) Ja ik heb foto's en heb dus een album aangemaakt op mijnalbum.nl maar ik weet niet hoe ik per foto een url kan vinden? Maar jij snijd gewoon plakjes op gevoel? Hoeveel gram geef je jou chi? en hoelang denk je ong dat je t uit de koelkast kan laten? Heb het gisteren ontdooit en had een stukje van 58 gram die heb ik vanochtend een tijdje eruit gehaald om op kamer temp te komen daar een stukje va gehaald en de rest teruggezet.  Moet m dus 4x per dag geven ook i.v.m lage bloedsuikerspiegel. Wat geef je jou chi om te kluiven? Hart ga k ook halen geef je dat als tussendoortje? En geef je ook wel eens ei? Heel erg bedankt voor de feedback!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2716175
ja van die fotoos weet ik ook niet hoor heb mijn dochter gedaan, en hart krijgt ze gewoon zo nu en dan ipv kvv, ik zou het niet iedere keer uit de koelkast leggen zeker niet met dit weer, ik doe er voor de honden wat heet water op klein beetje en alleen als het uit de koelkast komt, bij mij krijgt ze meestal iets van een bullepeesje of rauw kippenekje, en ze steelt van de berner :o en ei moet ze niet ja gekookt een klein stukje, vind het ook niet zo belangrijk , zit in der kvv genoeg, en heel soms krijgt ze ook cesar ja is troep maar goed als ze weer is niet wil eten omdat madam afwisseling wil >:( dan moet je wat he vanwege der bloedsuiker, en ze is gek op ham, als ze het kan jatten zal ze het zeker niet laten de stouterd, En verse zalm vind ze ook heerlijk heb ik zo nu en dan een hele zalm lijf met kop, eigenlijk voor de grote jongens maar zei steelt dan weer van der vriendin cera ( de berner dus) .
En kwa hoeveelheid moeilijk te zeggen voer op zicht denk dat ze 2 eetlepels 2 keer per dag maar dat gok ik hoor, succes maar weer
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2716441
Mooi he  :D Ja heel stiekem wil ik toch wel een teefje erbij of Choco Tan Langhaar of Lavendel tan langhaar dan heeftie wat gezelschap. Hij leeft helemaal op als hij een andere hond ziet maar veel honden willen niet met m spelen omdat hij zo ongelooflijk druk is  :-\

@ Sarah die van jou zijn trouwens ook leuk!
Laatst gewijzigd door Joaquin op di 16 jul 2013, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2716442
Welkom hier een leuke shiwafwaf heb je ;)

Dagporties voor zo'n klein frummeltje is wel veel werk lijkt me. Je kan best porties voor 2 dagen maken, na een uurtje ontdooien is het ook makkelijker doorsnijden/zagen. Ik snijd het altijd met een heel scherp vleesmes, dat werkt beter dan zagen.

En lotgering tja :-\ ik ben er ook niet gek op, bovendien zou ik meer merken afwisselen en ook zorgen dat je verschillende diersoorten afwisselt. In Lotgering zitten 3 of 4 diersoorten in 1 verpakking toch? Ik geef het merendeel kvv die uit 1 diersoort bestaan. All animal, Alaska, Carnivoer, haaksbarf, Tinlo barfmenu, Tamro zijn daar voorbeelden van. Ik voer een paar van deze en daarnaast ook nog darf.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2716446
ik vind het voor een hond zowiezo beter en leuker als hij niet alleen is,een hond is tenslotte een roedeldier,ik heb nooit honden alleen gehad vind het eigenlijk zielig,zeker omdat ik zie hoeveel ze aan elkaar hebben,en ook makkelijker alleen te laten!
Mijn chi is gelukkig niet druk,maar spelen met andere honden nee dat hoeft van haar niet,ja de berner  ;)
Het valt mij trouwens al heel lang op dat wat voor ras of diersoort ook dat de korthaar variant drukker is als langhaar,ook bv bij cavia's,paarden katten etc
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2716449
Dankjewel :) Ja ik vind het heel lastig in te schatten hoeveel ik m moet geven. Voer m 4 x per dag en als ik m wat geef heeft ie t in 2 a 3 hapjes op  ???
Haha dat zagen ging idd niet van harte. Ja daar ben ik mee begonnen omdat ik het in de buurt kan halen en z.s.m wilde beginnen maar wil zeker meer merken proberen. Nou na aanleiding van wat ik heb gelezen hier dacht ik ook dat er per rol maar 1 diersoort in zat en was dus in de war toen ik rollen kreeg met 3 soorten erin. Jij voert dus elke dag een andere diersoort? Wat vind jij niet goed aan Lotgering? Het is wel wat vettig he? Ik weet dat je minimaal met 5 diersoorten moet afwisselen per 3 weken maar meer is alleen maar goed toch? En waarom vind jij kvv die uit 1 diersoort bestaat fijner? Sry voor mijn vragenvuur maar wil gewoon zoveel mogelijk informatie  :) iig bedankt voor je feedback!
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2716450
@ Kiara Ja met het weggaan vind ik dat ook beter voor hem. Ik neem hem nu wel praktisch overal mee naartoe dat vind ie geweldig.
Ow ik had er geen idee van dat kortharige vaak drukker zijn, zal er eens op letten  ;)
Laatst gewijzigd door Joaquin op di 16 jul 2013, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2716580
Iris & Django schreef: Dankjewel :) Ja ik vind het heel lastig in te schatten hoeveel ik m moet geven. Voer m 4 x per dag en als ik m wat geef heeft ie t in 2 a 3 hapjes op  ???
kan je niet gaan minderen met het aantal maaltijden per dag? Ik geef 2x per dag een aan mijn honden en dan krijgen ze 1 grote maaltijd en 1 kleine maaltijd. Voor saartje betekend dat 1 portie van 120 gram en 1 portie van 60 gram, voor Teun 1 portie van 150 gram en 1 portie van 250 gram. Ze schelen maar 1 kilo in gewicht dus hoeveel je moet voeren is per hond verschillend.
Haha dat zagen ging idd niet van harte. Ja daar ben ik mee begonnen omdat ik het in de buurt kan halen en z.s.m wilde beginnen maar wil zeker meer merken proberen. Nou na aanleiding van wat ik heb gelezen hier dacht ik ook dat er per rol maar 1 diersoort in zat en was dus in de war toen ik rollen kreeg met 3 soorten erin. Jij voert dus elke dag een andere diersoort? Wat vind jij niet goed aan Lotgering? Het is wel wat vettig he?
Zoals je in het topic over de onvrede over Lotgering hebt kunnen lezen is het zo goedkoop dat ik ernstig mijn twijfels heb over wat ze er voor kwaliteit vlees in stoppen. Daarnaast is het inderdaad vrij vet, en de verhoudingen zijn voor mijn honden niet optimaal, er zit 70 % vlees is en maar 15% bot( dit is een van de redenen dat ik ook geen Tammenga meer ga voeren.
Maar er zijn leden hier die het prima spul vinden en zeker bij de leden die alleen Lotgering voeren ben ik benieuwd naar de resultaten als ze een "betere" kvv zouden gaan voeren. Zelf ben ik niet van plan het te gaan voeren maar zou ik het voeren dan alleen naast andere merken.
Ik weet dat je minimaal met 5 diersoorten moet afwisselen per 3 weken maar meer is alleen maar goed toch? En waarom vind jij kvv die uit 1 diersoort bestaat fijner? Sry voor mijn vragenvuur maar wil gewoon zoveel mogelijk informatie  :) iig bedankt voor je feedback!
Ik vind enkelvoudige kvv beter omdat je dan alles van 1 diersoort in de kvv hebt. Bij kvv die meer diersoorten in 1 verpakking stoppen weet je bijv. dat er rund, kip lam en geit in zit,  maar wat zit er van het rund in? is dan alleen pens? en wat zit er van lam in? alleen hart? Van enkelvoudige kvv's zit er bot, spiervlees en organen van het betreffende dier in.
Ik voer zo'n 4 á 5 verschillende merken en wissel die ook nog af en geef van die merken 9 verschillende diersoorten.
Bijvoorbeeld: van All animal voer ik kip, parelhoen, konijn en kwartel. All animal maalt hele prooidieren dus ik weet zeker dat er hele dier gemalen worden.
Van Tinlo voer ik eend en konijn, van Tammenga voer ik paard en rund en vroeger ook lam en geit, nu heb ik lam van versvoer. Daarnaast ook nog de (biologische) mixen van Darf en versvoer, maar qua aantal diersoorten voegen die niet veel toe.

Tammenga is mixen gaan maken van 3 diersoorten dus die valt voor mij nu af, een volgende bestelling ga ik Tamro proberen, die heeft ook weer enkelvoudige kvv's van rund, lam, geit, eend en kalkoen.

Een enkel keertje krijgen ze hier ook smuldier, maar dat is meer uitzondering dan regel.
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2716586
[quote="kiara"]
wat een poepie hoor blach en tan korthaar he? :smitten: ik vind de blue merle zo mooi
[/quote]

Die heb ik, 2 zelfs ;D alleen langhaar
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2716684
@ Marina ik lees dus overal dat Chihuahua's i.v.m. hun snelle stofwisseling snel een lage bloedsuikerspiegel kunnen krijgen en dat je daarom het beste minimaal 4 x per dag moet voeren en omdat hij pup is verspreid ik het voeren ook. Ok en hoe laat geef jij het laatste maaltje? Ik moet die van mij best laat geven en ook redelijk vroeg weer omdat hij anders gal gaat spugen. En hoeveel wegen die van jou? Leuke foto trouwens  :)

Jij geeft dus een hoop verschillende, ik heb nu 9 verschillende diersoorten (rund, zeevis, lam, kip, paard, wildmix: haas, hert, fazant guanavlees en
dan totaal voer pens met rund en lam) dit wel allemaal van Lotgering in rollen van minimaal 2 diersoorten per rol. Welk merk vind jij er goed bijpassen die niet al te prijzig is? Zijn er bepaalde diersoorten die er zoiezo bij moeten? En wat zou jij adviseren om er verder bij te voeren (Ik heb vaker wat gelezen over eieren maar moet ik dan een heel rauw ei geven met schil per week? Hoe maal je dat? Heb vandaag gedroogde kipvleugeltjes gehaald en pensstaafjes, wilde ook nog gedroogde oortjes halen maar die zijn allemaal supergroot. Nog meer tips voor tussendoortjes? En hoe vaak kan ik zoiets geven? Daarnaast heb ik ook geen idee wat ik hem kan geven als ik hem aan het trainen ben?
En die smuldier is voor jou een uitzondering vanwege de premix en omdat het onbekend is hoeveel % er van alles inzit? Klinkt idd nogal logisch 1 diersoort per rol  ;) bedankt voor het meedenken!

@ Debbie Heb je foto's? Ben benieuwd!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door