Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Door Khari
#2623912
Heeft hier iemand belangstelling voor lamsribben?
Ik had bij NienkeV de ribben besteld om ze een keer te proberen voor de honden, ze vinden ze heerlijk, maar ze hebben hier beide veel moeite met de ribben. Ze kluiven ze geheel kaal en blijft dan nog stukjes van zo'n 10 cm over. Ik vind dit doodeng als ze hier nog op gaan kluiven en dat ze het dan misschien heel doorslikken. Ik durf het niet meer aan om te geven.

Ik heb denk ik nog ongeveer 4 kg liggen
Door Leila_J
#2623924
Bedankt Baileys! Het is denk ik gewoon even wennen haha. Wel fijn dat ik hier gewoon dingen kan vragen!

@ Elinea: Toevallig kom ik nog weleens in de buurt van Vers Voer. Mijn ouders wonen daar in de buurt. Vroeger kon je wel gewoon parelhoenkarkas per kilo bij haar krijgen. Zal haar binnenkort eens bellen en vragen of het ook alleen per 5 kilo kan als ik het bij haar op kom halen.

Ah, Chantal daar ben je dus haha!
Door Leila_J
#2623928
Khari, ik heb geen idee wat voor honden jij hebt, maar zouden mijn mannen ze wel weg krijgen denk je? Zijn het ribben die aan elkaar zitten en wat wegen ze ongeveer?

Ik heb ooit een keer reeribben gehad voor de heren. Dat ging eigenlijk niet zo goed, maar die waren juist weer zo dun en licht dat ze daardoor moeite hadden om erop te kauwen.
Door Khari
#2623933
Leila, welkom hier, leuk nog een utrechtse :biggrin2:
Ik heb vaak wel grote bestellingen nodig, het gaat hier best snel met vlees. Als je steeds maar een kg-tje nodig heb, kan je ook wel met mij delen of samen bestellen. Wat afstand tussen ons prima te doen, ik woon in Overvecht
Door Khari
#2623937
Leila_J schreef: Khari, ik heb geen idee wat voor honden jij hebt, maar zouden mijn mannen ze wel weg krijgen denk je? Zijn het ribben die aan elkaar zitten en wat wegen ze ongeveer?

Ik heb ooit een keer reeribben gehad voor de heren. Dat ging eigenlijk niet zo goed, maar die waren juist weer zo dun en licht dat ze daardoor moeite hadden om erop te kauwen.
Ik heb 2 middelgrote honden, jij hebt 2 kleine hondjes toch? ik denk niet dat dit dan echt een goede optie is. Het zijn best flinke ribben, hier door midden is al vrij veel voor beide honden in 1 maaltje
Door Leila_J
#2623985
Khari schreef: Ik heb 2 middelgrote honden, jij hebt 2 kleine hondjes toch? ik denk niet dat dit dan echt een goede optie is. Het zijn best flinke ribben, hier door midden is al vrij veel voor beide honden in 1 maaltje
Ja, twee ukken van 10 kilo inderdaad. Ze krijgen wel behoorlijk wat weg, maar dit wordt dan toch iets té denk ik haha. Kom eigenlijk iedere keer tot die conclusie bij ribben, maar aangezien ik dus één keer juist ribben heb gehad die wat te ielig waren hoop ik nog steeds dat ik ooit tegen "tusseninribben" aanloop. Maar ik kan je er helaas dus niet vanaf helpen!

Zag ik trouwens goed dat jij op 20 april lamavlees enzo gaat halen? Mag ik dan misschien ook een paar kilo meebestellen? Is het dan de bedoeling dat ik mijn bestelling in dat topic zet en jou een PB stuur met wat ik besteld heb of dat ik dat hier in dit topic zet en dat jij dan jou bestelling veranderd? Moet het nog allemaal een beetje leren haha.
Laatst gewijzigd door Leila_J op ma 11 mar 2013, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Miranda 1
#2624008
Khari schreef: Heeft hier iemand belangstelling voor lamsribben?
Ik had bij NienkeV de ribben besteld om ze een keer te proberen voor de honden, ze vinden ze heerlijk, maar ze hebben hier beide veel moeite met de ribben. Ze kluiven ze geheel kaal en blijft dan nog stukjes van zo'n 10 cm over. Ik vind dit doodeng als ze hier nog op gaan kluiven en dat ze het dan misschien heel doorslikken. Ik durf het niet meer aan om te geven.

Ik heb denk ik nog ongeveer 4 kg liggen
Annette is die 4 kilo gewoon nog grote ribben? Dan wil ik ze wel hebben.

Maar ik voer Freddy 700 gram bot per dag. Ribben geef ik het liefst in 1 stuk van 700 gram. En als kleinste stukken van 350 gram, kleiner ga ik echt niet met ribben.

Heb jij toevallig ook iets besteld bij lida op 7 april? En kun je ze misschien tot die tijd bewaren? Ik vind het een beetje zonde om voor 4 kilo naar Utrecht te rijden.
Door Miranda 1
#2624013
Hoi nieuwe mensen  ;)

Ik woon in Houten en zoals jullie zien heb ik 2 grote honden. Ze eten samen 2 kilo per dag dus ik bestel vaak wat grotere hoeveelheden.

Mocht iemand zien dat ik iets bestel en er een kilotje van willen hebben geef dan maar een gil. Vaak is dat wel mogelijk. Tenzij ik zelf iets echt nodig heb voor mijn Berner. Hij heeft namelijk een voedselallergie, dus ik moet er altijd goed op letten dat ik voor hem voldoende in huis heb.
Door Yvonne K
#2624036
Ook  hier veel voorraad en altijd wel mogelijk om een kilootje van het een of ander te kunnen missen.
Ik woon tegen Overvecht aan.
Geef maar een pb als je iets nodig hebt dan kijk ik of het in de vriezer(s) zit.
Door Khari
#2624039
Leila_J schreef: Ja, twee ukken van 10 kilo inderdaad. Ze krijgen wel behoorlijk wat weg, maar dit wordt dan toch iets té denk ik haha. Kom eigenlijk iedere keer tot die conclusie bij ribben, maar aangezien ik dus één keer juist ribben heb gehad die wat te ielig waren hoop ik nog steeds dat ik ooit tegen "tusseninribben" aanloop. Maar ik kan je er helaas dus niet vanaf helpen!

Zag ik trouwens goed dat jij op 20 april lamavlees enzo gaat halen? Mag ik dan misschien ook een paar kilo meebestellen? Is het dan de bedoeling dat ik mijn bestelling in dat topic zet en jou een PB stuur met wat ik besteld heb of dat ik dat hier in dit topic zet en dat jij dan jou bestelling veranderd? Moet het nog allemaal een beetje leren haha.
Je bestelling kan je in het topic plaatsen. Ik haal daar wel uit wat er met mij mee moet die dag ;)

Maakt niet uit hoor met de ribben, ze komen vast bij een andere hond terecht
Gebruikersavatar
Door joel
#2624143
:hi: Leila en Elinea, utrecht-clubje wordt steeds groter, leuk!!

Hier 2 afghaanse windhonden, Qadir van 1,5 jaar en Mahdi een pup van 5 maanden, hij zit hier in de opvang voor www.voordewindhond.eu 
Door Miranda 1
#2624219
Diana, oftewel Baileys heeft een facebookpagina gestart voor Barfers in de omgeving Utrecht.

laat het mij of Baileys maar even weten als je toegevoegd wil worden, mag ook via pb. Dan kunnen we jullie toevoegen.
Door Leila_J
#2624320
Oh ja graag! Je kan mij vinden als je zoekt op Leila Jens. Volgens mij ben ik de enige

Ik wil trouwens bij Sietie behalve lama eigenlijk ook graag duivenvlees en misschien hazenlever bestellen. Is er misschien iemand hier die dat ook besteld en er een kilo'tje van kan missen? (hazenlever ben ik zelfs met een halve kilo al blij) Of eventueel iemand die 5 kilo duivenvlees wilt delen?
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door