Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Gebruikersavatar
Door Zev
#3046264
Hoi,

ik ben bijna door mijn voorraad vlees voor Roi heen, wilde even kijken wat hier nog aan lijntjes was en waar jullie zoal bestellen. Vorige keer heb ik bij degomeat besteld, dat was voor mij de eerste keer echt BARF, nu zijn we een paar maanden verder en Roi ziet er beter uit dan hij gedaan heeft. Ben nu op zoek naar wat andere dingen, hij heeft tot nu toe kippenrug, kippennek, eendenvleugels en zalmkarkas mogen kauwen en dat heeft hij goed door, wil dus nu wat groter kauwwerk. Benieuwd naar jullie ervaringen/lijntjes enz.

Groetjes Hiske
Door Roosj
#3046407
Zev schreef: Hoi,

ik ben bijna door mijn voorraad vlees voor Roi heen, wilde even kijken wat hier nog aan lijntjes was en waar jullie zoal bestellen. Vorige keer heb ik bij degomeat besteld, dat was voor mij de eerste keer echt BARF, nu zijn we een paar maanden verder en Roi ziet er beter uit dan hij gedaan heeft. Ben nu op zoek naar wat andere dingen, hij heeft tot nu toe kippenrug, kippennek, eendenvleugels en zalmkarkas mogen kauwen en dat heeft hij goed door, wil dus nu wat groter kauwwerk. Benieuwd naar jullie ervaringen/lijntjes enz.

Groetjes Hiske
Floris24 heeft wel leuke dingen. Ik weet niet hoe lang je rauw voert? Als dat al een tijdje is, dan zou je de reeribben kunnen nemen ;)
Door tess06
#3047001
Zev schreef: Hoi,

ik ben bijna door mijn voorraad vlees voor Roi heen, wilde even kijken wat hier nog aan lijntjes was en waar jullie zoal bestellen. Vorige keer heb ik bij degomeat besteld, dat was voor mij de eerste keer echt BARF, nu zijn we een paar maanden verder en Roi ziet er beter uit dan hij gedaan heeft. Ben nu op zoek naar wat andere dingen, hij heeft tot nu toe kippenrug, kippennek, eendenvleugels en zalmkarkas mogen kauwen en dat heeft hij goed door, wil dus nu wat groter kauwwerk. Benieuwd naar jullie ervaringen/lijntjes enz.

Groetjes Hiske
Ik ga in januari naar vse .om allerlei eindproducten te halen.
Door Ramses1
#3047030
Citaat van: Zev op Gisteren om 14:17:36
Hoi,

ik ben bijna door mijn voorraad vlees voor Roi heen, wilde even kijken wat hier nog aan lijntjes was en waar jullie zoal bestellen. Vorige keer heb ik bij degomeat besteld, dat was voor mij de eerste keer echt BARF, nu zijn we een paar maanden verder en Roi ziet er beter uit dan hij gedaan heeft. Ben nu op zoek naar wat andere dingen, hij heeft tot nu toe kippenrug, kippennek, eendenvleugels en zalmkarkas mogen kauwen en dat heeft hij goed door, wil dus nu wat groter kauwwerk. Benieuwd naar jullie ervaringen/lijntjes enz.
Groetjes Hiske
Roosj schreef: Floris24 heeft wel leuke dingen. Ik weet niet hoe lang je rauw voert? Als dat al een tijdje is, dan zou je de reeribben kunnen nemen ;)
Pas een paar maanden op Barf, dan is hertenrib nog niet zo'n goed idee hoor.
Hondje zal het best wegkrijgen maar het gaat om een goede vertering en ribben zijn zeker geen beginnersbotten.

Ik zou eerst beginnen met b.v. patrijskarkas, konijnkarkas, eendkarkas, fazantkarkas.
Door Roosj
#3047041
Ramses1 schreef: Pas een paar maanden op Barf, dan is hertenrib nog niet zo'n goed idee hoor.
Hondje zal het best wegkrijgen maar het gaat om een goede vertering en ribben zijn zeker geen beginnersbotten.

Ik zou eerst beginnen met b.v. patrijskarkas, konijnkarkas, eendkarkas, fazantkarkas.
Die reeribben van Floris24 zijn echt klein en dun. Veeeel dunner als lamribben. Het zijn geen kwartels/duiven, maar vandaar ook mijn vraag: hoe lang op rauw. "Een paar maanden op barf" zegt mij te weinig ;)
Door Ramses1
#3047055
Roosj schreef: Die reeribben van Floris24 zijn echt klein en dun. Veeeel dunner als lamribben. Het zijn geen kwartels/duiven, maar vandaar ook mijn vraag: hoe lang op rauw. "Een paar maanden op barf" zegt mij te weinig ;)
Het gaat niet om de dikte van de ribben, of hoe lang de hond al botten eet.

Het gaat om het goed leren verteren.
Pas als de vertering goed gaat stap je over naar vleesbotten van kleinere diersoorten. Hert, Ree en Lam zijn grotere diersoorten en die ribben zijn dus ongeschikt als beginnersbotten.
Gebruikersavatar
Door Zev
#3047362
Bedankt voor de antwoorden, Roi eet nu zo'n 3 maanden Barf (daarvoor kvv) en we zijn dus begonnen met nekken/vleugels/rugjes van gevogelte. Verteren gaat nu prima, waar ik in het begin nog weleens harde stukjes in de ontlasting vond is de ontlasting nu zonder 'stukjes'.
Ik denk inderdaad dat de volgende stap de kleinere karkassen zijn. Nu nog de vraag hoe ik daar het 'beste' aan kan komen.
Door Ramses1
#3047728
Zev schreef: Bedankt voor de antwoorden, Roi eet nu zo'n 3 maanden Barf (daarvoor kvv) en we zijn dus begonnen met nekken/vleugels/rugjes van gevogelte. Verteren gaat nu prima, waar ik in het begin nog weleens harde stukjes in de ontlasting vond is de ontlasting nu zonder 'stukjes'.
Ik denk inderdaad dat de volgende stap de kleinere karkassen zijn. Nu nog de vraag hoe ik daar het 'beste' aan kan komen.
Ik zal binnenkort (als het weer gunstig is) weer een lijntje op touw zetten want ik heb zelf ook weer parelhoen nodig.
Door Roosj
#3047873
Zev schreef: Bedankt voor de antwoorden, Roi eet nu zo'n 3 maanden Barf (daarvoor kvv) en we zijn dus begonnen met nekken/vleugels/rugjes van gevogelte. Verteren gaat nu prima, waar ik in het begin nog weleens harde stukjes in de ontlasting vond is de ontlasting nu zonder 'stukjes'.
Ik denk inderdaad dat de volgende stap de kleinere karkassen zijn. Nu nog de vraag hoe ik daar het 'beste' aan kan komen.
Kijk, dat was dus wat ik bedoelde ;)
Gebruikersavatar
Door nouky
#3055445
ik ga deze topic ook even volgen :)
ik ben sandra en heb 2 duitse herders.....zus van gipsy oa :D
ik voer nu voornamelijk kvv aangevuld met pens..eendenekken...zalm...kipkarkas...lamsribben...lamshart enz
ik wil wat meer grotere stukken spiervlees gaan voeren en wat meer volledige prooidieren
ben me nu dus hier aan het orienteren of ik wat kan meebestellen....
hoi Ramses1 :D    alles goed :D
Door Ramses1
#3055536
nouky schreef: ik ga deze topic ook even volgen :)
ik ben sandra en heb 2 duitse herders.....zus van gipsy oa :D
ik voer nu voornamelijk kvv aangevuld met pens..eendenekken...zalm...kipkarkas...lamsribben...lamshart enz
ik wil wat meer grotere stukken spiervlees gaan voeren en wat meer volledige prooidieren
ben me nu dus hier aan het orienteren of ik wat kan meebestellen....
hoi Ramses1 :D alles goed :D
Hoi Sandra,

Wat een aangename verrassing! Welkom op ons leuke forum ;)

Je zal vast leuke dingen tegenkomen om mee te bestellen.
Het gaat prima met ons het het beestenspul!
Bij jullie ook hoop ik. :)
Laatst gewijzigd door Ramses1 op za 10 jan 2015, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door