Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door TuttiFrutti
#2304577
Hey Sonja, wat goed nieuws allemaal!! Fijn dat het beter gaat met zijn allergie.
Wat de anaalklieren betreft, ik zou gewoon iets meer bot geven zodat de ontlasting wat harder is. Zo zijn de klieren op een natuurlijke wijze geleegd  ;)
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2304586
Bedankt voor het meedenken, eelke en RvT!  :) Ik heb zijn bot sinds twee dagen iets opgehoogd, morgen moet ik naar de DA om Moderin te halen, dus tot die tijd kan ik afwachten. RvT, kan ik zien of zijn klieren geleegd worden/zijn? Of kan ik dat alleen merken aan zijn gedrag?

Dan nog iets  ::): Xerox zou deze maand geënt moeten worden, wat natuurlijk uit den boze is nu. Waar doe ik nu het verstandigst aan? Titeren? (mijn DA gaat NOT amused zijn, zij werkt hier namelijk niet aan mee). Op 29-04-2011 zijn de volgende stickertjes in zijn paspoort geplakt: Nobivac DHPPi en Nobivac Lepto. Daarbij zijn de volgende types vaccin omcirkeld: 3, 4, 5, 6, 7. Kan iemand hieruit afleiden of titeren nodig is..?  ???
Door nienk
#2304638
[quote="Xerox"]
Bedankt voor het meedenken, eelke en RvT!  :) Ik heb zijn bot sinds twee dagen iets opgehoogd, morgen moet ik naar de DA om Moderin te halen, dus tot die tijd kan ik afwachten. RvT, kan ik zien of zijn klieren geleegd worden/zijn? Of kan ik dat alleen merken aan zijn gedrag?

Dan nog iets  ::): Xerox zou deze maand geënt moeten worden, wat natuurlijk uit den boze is nu. Waar doe ik nu het verstandigst aan? Titeren? (mijn DA gaat NOT amused zijn, zij werkt hier namelijk niet aan mee). Op 29-04-2011 zijn de volgende stickertjes in zijn paspoort geplakt: Nobivac DHPPi en Nobivac Lepto. Daarbij zijn de volgende types vaccin omcirkeld: 3, 4, 5, 6, 7. Kan iemand hieruit afleiden of titeren nodig is..?  ???
[/quote]

hoe oud is Xerox ook al weer? en wat heeft hij voor die laatste enting allemaal aan entingen gehad?

hier vindt je het schema+uitleg wat mijn DA hanteert: http://www.natuurlijkgezondedieren.nl/b ... accinaties
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2304642
Hij wordt deze maand 6. In zijn paspoort zitten alleen stickers van zijn puppyentingen, de eerstvolgende zijn de stickers van vorig jaar. Hij komt uit het asiel, dus zijn verleden is onbekend. Gezien zijn verder lege paspoort vermoed ik dat hij tussen zijn puppyentingen en vorig jaar niet geënt is...
Door nienk
#2304649
[quote="Xerox"]
Hij wordt deze maand 6. In zijn paspoort zitten alleen stickers van zijn puppyentingen, de eerstvolgende zijn de stickers van vorig jaar. Hij komt uit het asiel, dus zijn verleden is onbekend. Gezien zijn verder lege paspoort vermoed ik dat hij tussen zijn puppyentingen en vorig jaar niet geënt is...
[/quote]

ok. ik zou het als ik jou was even navragen bij een dierenarts die aan titeren doet.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2304663
Laat er hier in Arnhem nou net 1 zitten  :) Ik heb even gebeld en omdat hij vorig jaar helemaal geënt is, zou hij over 2 jaar pas getiterd hoeven worden. Hij moet wel geënt worden tegen Weil, maar dat kan ik uitstellen tot eind mei (hij is vorig jaar eind april gedaan). Dan ben ik officieel een maand te laat, maar dat zou niet veel kwaad moeten kunnen en op die manier heb ik nog 8 weken elimineren te gaan, voor hij troep ingespoten krijgt...
Door nienk
#2304696
[quote="Xerox"]
Laat er hier in Arnhem nou net 1 zitten  :) Ik heb even gebeld en omdat hij vorig jaar helemaal geënt is, zou hij over 2 jaar pas getiterd hoeven worden. Hij moet wel geënt worden tegen Weil, maar dat kan ik uitstellen tot eind mei (hij is vorig jaar eind april gedaan). Dan ben ik officieel een maand te laat, maar dat zou niet veel kwaad moeten kunnen en op die manier heb ik nog 8 weken elimineren te gaan, voor hij troep ingespoten krijgt...
[/quote]

mooi dat je iemand in de buurt gevonden hebt! de Weil-enting is toch ook iets langer dan een jaar werkzaam? Reus heeft hem vorig jaar wel gekregen, reageerde daar  helaas best heftig op. Hij zwemt nu niet meer, dus ik denk niet dat ik hem dit jaar weer geef.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2304713
De assistente aan de lijn zei 'dat de Weil-enting niet voor niets elk jaar gegeven moet worden', maar daar kun je je vraagtekens bij zetten, natuurlijk. Een maand uitstel kon volgens haar in ieder geval niet al te veel kwaad.

Het is een beetje lastig, want ik vermoed dat Xerox straks veel in het water zal zijn, maar zeker weten doe ik het niet. Dit wordt onze eerste zomer samen namelijk...

Ik ben ook bang voor een heftige reactie en daar zit ik totaal niet op te wachten, net nu het wat beter gaat!
Door TuttiFrutti
#2305438
Sonja, welke Da in Arnhem doet titeren? (mag ook per pb  ;))
Ik wil Badu binnenkort laten titeren en wou daarvoor een afspraak maken met Tannetje. Maar als je hier in Arnhem een adresje hebt dan graag natuurlijk.

p.s. Als we een deze dagen gaan wandelen kan ik de analklieren van Xerox wel even nakijken  ;)
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2309670
Op dit moment ben ik een boekje aan het lezen over vers voeren en daarin staat dat opgepast moet worden met het elke dag geven van lever.

Xerox krijgt nu dagelijks 210 gr orgaan, waarvan 70 gr (1/3 deel) lever. Is dit te veel?  :o
Door nienk
#2309720
[quote="Xerox"]
Op dit moment ben ik een boekje aan het lezen over vers voeren en daarin staat dat opgepast moet worden met het elke dag geven van lever.

Xerox krijgt nu dagelijks 210 gr orgaan, waarvan 70 gr (1/3 deel) lever. Is dit te veel?  :o
[/quote]

hoeveel procent van zijn gehele maaltijd is die 210 gram?
Door Lobbes2009
#2310461
[quote="Xerox"]
Op dit moment ben ik een boekje aan het lezen over vers voeren en daarin staat dat opgepast moet worden met het elke dag geven van lever.

Xerox krijgt nu dagelijks 210 gr orgaan, waarvan 70 gr (1/3 deel) lever. Is dit te veel?  :o
[/quote]

Hoeveel verschillende soorten orgaan heb je? Ik geloof dat ik er voor zou kiezen om iedere dag een soort te geven dat doe ik nu ook. Dus de ene dag lever andere dan hart volgende nieren en ga zo maar door. Zoals ik het des tijd begrepen heb van Lizzy kun je beter 2x hart gaan geven ;)

Zoals we laatst al gekeken had zijn de allergie van Xerox en Lobbes niet heel erg verschillend en de symptomen komen dan ook erg over een. Lobbes bijt ook nog steeds op zijn poten en zijn kop blijft ook nog een probleem. Zeker in deze periode. Het najaar is ook weer zo vervelende periode. 
Ik moet zeggen helemaal top dat zijn haren weer beginnen te groeien daar aan kun je al zien dat het zeker verbetering is aan het op treden is. Jippie. Gewoon lekker doorgaan ;)
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2310493
Ik geef 3 soorten orgaan (hart-long, lever en niertjes) en dat in 3 gelijke delen, elke dag  :) Maar ik kan dus beter de ene dag 210 gr hart-long geven, dan 210 gr lever en dan 210 gr niertjes?

Nu we het toch over orgaantjes hebben: Als ik ze in een drogertje stop (dat ik nog moet aanschaffen), telt het dan nog mee in de dagelijkse hoeveelheid of wordt dat extra?

Ik moet zeggen dat het knauwen op zijn poten toch echt minder lijkt te worden. Ze worden steeds witter namelijk, wat betekent dat hij er minder aan likt  :D Donderdag bouwen we de medicatie weer een tikkeltje verder af!
Door eelke
#2310535
Ik geef dubbel zo veel hart/long als niertjes en lever. Joep krijgt 2 x pw 150 gram lever, 2 x per week 150 gram nier, en 3 x per week 300 gram hartlong. Dit omdat er in long weinig voedingsstoffen zitten, en hij zo dus wel genoeg hart krijgt.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door