Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2270697
Ik ga ook alles per dag compleet voeren.
Maar wel niet alle organen elke dag.
Gewoon afwisselend een dag hart, een dag lever en een dag nier.  Zo kunnen ze grote stukken behouden, want ze vinden het lekker.
Ik heb natuurlijk katten, dat is nog wel anders dan honden.  Die moeten toch al meerdere maaltijden op een dag krijgen...
Door Tobias
#2271369
Bedankt ;D

De rede dat wij het elke dag compleet geven is, omdat we net beginnen en anders bang zijn dat we het verkeerd doen en hij niet compleet krijgt. Misschien kan iemand een schematje maken welke dag wat te geven, want wij zouden het liefst zo groot mogelijke stukken geven zodat ie lekker wat te doen heeft (hij houdt niet van lever! Dus dat wil ik niet op 1 dag geven, want dan eet ie het misschien niet)
Door Lizzy
#2271395
[quote="Tobias"]
Bedankt ;D

De rede dat wij het elke dag compleet geven is, omdat we net beginnen en anders bang zijn dat we het verkeerd doen en hij niet compleet krijgt. Misschien kan iemand een schematje maken welke dag wat te geven, want wij zouden het liefst zo groot mogelijke stukken geven zodat ie lekker wat te doen heeft (hij houdt niet van lever! Dus dat wil ik niet op 1 dag geven, want dan eet ie het misschien niet)
[/quote]

Ik voer heel simpel. Ik geef elke dag vleesbot en groenten. En 4 keer per week spiervlees en 3 keer per week orgaanvlees. Ze eten 1 keer per dag en dan ziet een maaltijd er zo uit:

Vleesbot + groenten + orgaanvlees (lever, hart, nier en soms tong of long)

of

Vleesbot + groenten + spiervlees (runderkopvlees, lamsvlees, geitenvleest, etc) + een rauw ei of een rauwe sardien (of kleine makreel)
Door nienk
#2271465
[quote="Tobias"]
Bedankt ;D

De rede dat wij het elke dag compleet geven is, omdat we net beginnen en anders bang zijn dat we het verkeerd doen en hij niet compleet krijgt. Misschien kan iemand een schematje maken welke dag wat te geven, want wij zouden het liefst zo groot mogelijke stukken geven zodat ie lekker wat te doen heeft (hij houdt niet van lever! Dus dat wil ik niet op 1 dag geven, want dan eet ie het misschien niet)
[/quote]

je kan ook (als je daar de vriesruimte voor hebt) 1 keer per week alles wat hij aan spiervlees en orgaan in die week moet eten volgens zijn menu, in porties in een grote tas of bak in je vriezer doen. (of in 1 la, als je een lade vriezer hebt) dan pak je daar iedere dag wat uit, pakt er een portie vleesbot bij, en voert dat. aan het eind van de week is de tas leeg en weet je zeker dat hij alles binnen heeft wat hij binnen moet hebben.

op die manier hoef je maar 1 keer per week na te denken en kan je de rest van de week (nu het nog niet allemaal van zelf gaat zoals zal gaan als je wat langer aan het barfen bent) gewoon zo wat pakken.

daarnaast kan het ook handig zijn om dan wel even op te schrijven welke combinatie je gevoerd hebt. sommige honden gaan van het een aan de dunne, andere van de ander juist te moeilijk poepen, etc. op die manier kan je daar achter komen en daar dan de volgende keer rekening mee houden.
Door Tobias
#2271470
[quote="Lizzy"]
Ik voer heel simpel. Ik geef elke dag vleesbot en groenten. En 4 keer per week spiervlees en 3 keer per week orgaanvlees. Ze eten 1 keer per dag en dan ziet een maaltijd er zo uit:

Vleesbot + groenten + orgaanvlees (lever, hart, nier en soms tong of long)

of

Vleesbot + groenten + spiervlees (runderkopvlees, lamsvlees, geitenvleest, etc) + een rauw ei of een rauwe sardien (of kleine makreel)
[/quote]

Ahhaa en hoe moet het dan met zijn lever? Daar houdt ie echt niet van. Pakt ie tussen z'n voortanden, gaat ermee slingeren, spuugt het uit en eet het als laatste op met zo'n blik van: moet dat?
Door nienk
#2271473
[quote="Tobias"]
Ahhaa en hoe moet het dan met zijn lever? Daar houdt ie echt niet van. Pakt ie tussen z'n voortanden, gaat ermee slingeren, spuugt het uit en eet het als laatste op met zo'n blik van: moet dat?
[/quote]

ja, dat moet! haha, niet te veel aandacht aan besteden. hij eet het wel, daar gaat het om. anders in kleinere stukjes snijden en ergens door mengen? door de pens bijvoorbeeld, dat werkt bij veel honden erg goed als smaakmaker.
Door Tobias
#2271491
[quote="nienk"]
je kan ook (als je daar de vriesruimte voor hebt) 1 keer per week alles wat hij aan spiervlees en orgaan in die week moet eten volgens zijn menu, in porties in een grote tas of bak in je vriezer doen. (of in 1 la, als je een lade vriezer hebt) dan pak je daar iedere dag wat uit, pakt er een portie vleesbot bij, en voert dat. aan het eind van de week is de tas leeg en weet je zeker dat hij alles binnen heeft wat hij binnen moet hebben.

op die manier hoef je maar 1 keer per week na te denken en kan je de rest van de week (nu het nog niet allemaal van zelf gaat zoals zal gaan als je wat langer aan het barfen bent) gewoon zo wat pakken.

daarnaast kan het ook handig zijn om dan wel even op te schrijven welke combinatie je gevoerd hebt. sommige honden gaan van het een aan de dunne, andere van de ander juist te moeilijk poepen, etc. op die manier kan je daar achter komen en daar dan de volgende keer rekening mee houden.
[/quote]

Wat een goede tip! Zo weten we inderdaad zeker dat ie alles binnenkrijgt ;D
Enne, we besteden er geen aandacht aan hoe hij het eet, maar stiekem ziet het er wel schattig en toch ook wel zielig uit ;) Bedankt voor de tip om het aantrekkelijker voor hem te kunnen maken! :D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2271838
Als hij iets van de organen niet eet, kan je misschien beter een orgaanmix maken.
Ik weet het niet, het is misschien wat uitproberen, maar het is natuurlijk evengoed als in grote stukken laten. ;)
Door Lizzy
#2271934
[quote="Tobias"]
Ahhaa en hoe moet het dan met zijn lever? Daar houdt ie echt niet van. Pakt ie tussen z'n voortanden, gaat ermee slingeren, spuugt het uit en eet het als laatste op met zo'n blik van: moet dat?
[/quote]

Oh sorry, ik ben niet duidelijk. Ik voer geen pensdagen. Ik voer 3 keer per week een combinatie van lever, hart, nier (etc) en pens. Ik maak het eten 's morgens al klaar, zet de bakken op het aanrecht (en in de zomer in hun eigen koelkast) en ik voer het ergens in de middag. De lever smaakt dan behoorlijk naar pens. Maar, ik geef biologische lever. En dat eten ze veel makkelijker dan lever van niet biologisch gehouden dieren.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door