Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2255323
Normaal krijgt Pepper 2x per dag minstens anderhalf uur wandeling en soms nog meer
Hij mocht wel iets aankomen
Alleen als ik door de wijk ga lopen dan is eventjes heel erg snel een rondje maken en gelijk weer terug naar huis, hij is eigenljik geen voorstander van sneeuw en koud behalve als ik met naar het bos ga dan is hij alles even vergeten lijkt het
#2255390
Yes, madame Valerie

Menu voor een dwergpinscher x podenco, reu, 2 jaar oud, 5 kilo.
Hoeveelheid: 2% van 5 kilo = 100 gram per dag / 700 gram per week

Rauw vleesbot 50% : 50 gr.
Groentes 10% : 10 gr.
Orgaanvlees 15% : 15 gr.
Spiervlees 25% : 25 gr.
#2255411
:) Sorry hoor  :-[

Maar goed, nu hebben we wat je hondje waarschijnlijk nodig heeft. ;)
Dit is natuurlijk per dag.  Ofwel kan je per dag compleet voeren en dan geef je dit elke dag. Dat kan allemaal bij elkaar, het hoeft niet. 
Je hoeft het jezelf wel niet te moeilijk te maken en hou het steeds bij 1 soort vleesbot en 1 soort spier enz... per dag.  Ookal omdat anders de stukken vleesbot klein worden en dat gevaarlijker is ivm in zijn geheel inslikken.  Het is beter dat het zo groot is dat hem dat niet lukt zodat hij wel moet knagen. 
Orgaan kan je ook per orgaansoort doen en dan afwisselen, of je kan de soorten in de goede verhouding op voorhand mixen en dan steeds een hoeveelheid van de mix geven.  Niet alle honden eten al het orgaan apart, dus dat hangt ook even van Pepper af wat werkt.
De ene dag geef je dan het ene diersoort vleesbot en de volgende dag wat anders. Zo ook met het spiervlees.

Je hoeft dus niet elke dag compleet te voeren, zolang het op termijn maar uitkomt.  Op 3 weken moet het compleet zijn, maar ik geloof dat de meeste mensen per week rekenen omdat dat net iets eenvoudiger is.
Als je dus niet dagelijks compleet wil voeren, doe je alles van die dag maal 7. Dan krijg je de verhoudingen op weekniveau. 
Je vleesbot wordt dan 350gr per week vb. Zo ook met spier en orgaan en groenten.
Dan beslis je wat je op welke dag geeft. Meestal wordt er elke dag bot gegeven, en de rest wat verdeelt.  Zoals je zelf graag hebt en gemakkelijk vind.
Je hebt dan vb 70gr groenten in de week. Als je dat verdeelt over 3 dagen komt dat op ongeveer 23gr per dag.  Dat is dus tussen de 20 en de 25 gr, want precies 23gr is niet werkbaar.

Ik denk dat het eenvoudigste is om de mix in grote hoeveelheid te mixen en dan in ijsblokvormpjes te doen die de grootte hebben van de portie die je per keer wilt geven.  Eens bevroren kan je ze ontvormen en in een grotere (zip)zak bewaren.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op zo 12 feb 2012, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door KarinM
#2255441
[quote="YvetteenPepper"]
Yes, madame Valerie

Menu voor een dwergpinscher x podenco, reu, 2 jaar oud, 5 kilo.
Hoeveelheid: 2% van 5 kilo = 100 gram per dag / 700 gram per week

Rauw vleesbot 50% : 50 gr.
Groentes 10% : 10 gr.
Orgaanvlees 15% : 15 gr.
Spiervlees 25% : 25 gr.

[/quote]

Omdat mijn honden ook weinig krijgen respl. 70 en 90 gram las ik vleesbotdagen in. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het volgens de NRV methode doe en dat betekent dat ik een pensdag en een visdag doe en die tel ik niet mee, dus bij mij is alles keer 5 gerekend. Ik heb bijna 1,5 jaar ook combinatie vleesbot/orgaan gedaan, maar je moet zulke kleine porties maken. Ik heb nu voor mij een ideaal menu. Ik heb een apart orgaandag, 2 spiervleesdagen, 2 vleesbotdagen, een pensdag en een visdag. 's ochtends geef ik geitenyoghurt + huttenkaese en koudgeslagen honing + 2 keer per week pitten. En omdat dat orgaan hap slik weg is doe ik op die dag groenten geven en dan nog zo een twee keer meestal in combinatie met een spiervlees dag. Ik tel dit niet mee dit is gewoon extra, je praat dan over een eetlepel. Mijn pinscher weegt 5,4-5,5 kg dus kan je goed vergelijken denk ik.

Ik plan een aantal maanden voor uit en doe ook zo de inkopen. Ik bestel online en ook via barfplaats.
Mijn weekmenu staat vast alleen de invulling er van, dus de soorten vlees (5 soorten spiervlees en 4 soorten bevleesd bot) varieren. Wat ik kan krijgen. Nu net weer eendennekken besteld en haring en via barfplaats weer lamavlees/konijnenvlees/lamsrib besteld. En zo wissel ik regelmatig af en neem ik weer een andere smaak.


Karin
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door