Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door dazz
#345235
[quote="Lizzy"]
De vacht kan droog of dor worden. Er kunnen zelfs schilfertjes op de huid komen.Als de vacht goed aanvoelt, er goed uit ziet, glanst zoals deze moet glanzen (dat is natuurlijk bij ieder ras anders), goed ruikt (niet te erg naar hond, zeg maar) en de huid is mooi roze zonder schilfertjes of plekjes: dan gaat het picobello!
[/quote]

Dus gewoon je ogen en je verstand gebruiken. Het valt dan best wel mee om zelf samen te stellen, heb ik nu een beetje in de gaten. Gek eigenlijk, maar ik voel me best een beetje trots dat ook ik met de beste bedoelingen en kennis op deze manier voor onze hond kan zorgen. Als je nagaat, heel gewoon; voor je kinderen zorg je toch ook op deze manier? :D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#346156
Gatsie, Joep is ontzettend aan het mutsen op het moment. Hij eet dus geen vlees van lam en geit meer. Ook geen botjes daarvan. Heb daarnet lamsribben met vlees gekocht, maar ho maar. Joris eet het met smaak op. Maar Joep....
Eigenlijk eet hij alleen nog maar kippenbotten. Ik heb nog geen eend geprobeerd, omdat ik er zo moeilijk aan kan komen. Ga toch maar weer kalfsbotten halen, want alleen kippenbotten lijkt me ook niet optimaal.
Qua vlees houdt het ook niet over met kip en rund, 1x per week een blikje vis is geen probleem en ik geef hem ook 1x per week vuile pens en da's ook geen probleem.
Hoop dat het van voorbijgaande aard is, want ik vind het erg vervelend.
Door Lizzy
#346459
Hij is verder gewoon super gezond alleen wil ie bepaalde dingen niet eten? Moet jij eens kijken als je hem een dagje hebt laten vasten!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#346464
Okay, ik zal het doen. Maar ja, dan komt je menselijke emotie weer om de hoek kijken!
En dat ie gezond is heb je vast op de foto's van de wandeling (van Geer) wel gezien.
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 06 jul 2005, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#346778
[quote="Lizzy"]
Oeps, ik had deze vraag niet gezien...

Ik zie geen enkel probleem in geen tafelresten en geen koolhydraten. Ergo, geen koolhydraten vind ik alleen maar prima. Alleen zwangere teefjes (in bepaalde weken) hebben wat koolhydraten nodig, maar een volwassen hond dus niet. Tafelrestjes geef ik hier trouwens ook nooit.... Ik heb nooit tafelrestjes, ik eet alles zelf op ;D.



Dat je je overigens niet bewust heel erg aan de percentages houdt: zolang het grote plaatje maar wel een beetje klopt. Ik zou af en toe wel nagaan (zelf) of ik niet teveel orgaan en bijv. te weinig bot zou geven.
[/quote]

Wij eten meestal ook alles zelf op ;D
Wat ik bij ons aanzie als "tafelrestjes" is als er af en toe eens een beetje pasta of rijst over is (1 eetlepel per maand) voor de rest moet ik meneer geen tafelresten geven want hij eet alleen maar dingen met kaas tussen ::)
Meestal zet ik voor mij in deze categorie ook zijn stukje kaas dat hij soms krijgt, het stukje vlees van ons voor het gebakken wordt, zijn stinkende pens, zijn geraspte wortelen die hij af en toe eens opeet, noten en zaden & rauw ei en het stuk hesp of kippenwit die hij 's middags krijgt als mijn vriend zijn boterhammekes opeet ???
Laatst gewijzigd door Anneke V op wo 06 jul 2005, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#396193
Nou inmiddels is het zo geworden (eten 2x per dag):

3 maaltijden CB (dus 1,5 dag)
3x Barf varierend van: kippennekken, kipkarkas, geitenribben, pens (runder, geit en schaap), runderstrot, rundvlees, vis (meng ik met een beetje CB), kippenmaagjes & -hartjes, lamshartjes, lamsschouder, lamsrib.

Probeer de hoeveelheid orgaanvlees zo laag mogelijk te houden i.v.m. het regelmatig voeren van CB. Af en toe doe ik hierbij ook groentenmix.

2x per week visoliecapsule, 2x een eitje, dagelijks probiotica voor Joep (is dat slim om ook aan Joris te geven, of hoeft dat niet???), af en toe een beetje yoghurt (en een puddingschaaltje van ons uitlikken, da's altijd feest!).

Komende week ga ik achter veulenribben en veulenvlees aan en ik ga nog eens bellen voor hertenvlees.
Laatst gewijzigd door Pauline op zo 02 okt 2005, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#404367
Las net ergens dat Lizzy adviseert om 1x per week lever te geven. Nu aten ze dat de vorige keer niet, maar ik probeer het gewoon weer.
Mag ik dat ook geven naast af en toe CB? Of krijgen ze dan teveel orgaanvlees?
Door Lizzy
#404378
[quote="Pauline"]
Las net ergens dat Lizzy adviseert om 1x per week lever te geven. Nu aten ze dat de vorige keer niet, maar ik probeer het gewoon weer.
Mag ik dat ook geven naast af en toe CB? Of krijgen ze dan teveel orgaanvlees?

[/quote]

Geen idee hoeveel lever er in CB zit... En het hangt ook wat af van hoe vaak je CB voert.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#404399
Van de 14 dagen voer ik gemiddeld 4,5 dagen CB. Niet zo heel veel dus, het is meer als back-up voor de dagen dat ik wat minder tijd heb. Ik kan met 1 kg CB 1,5 dagen, vandaar 4,5 dagen!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door