Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door schnueggerli
#2140360
[quote="mirjansen"]
O, ja wist ook niet dat een volwassen Toller zo licht is. Ze lijken toch echt wel groter, hihi. Ja, dan zou het zomaar kunnen dat hij met 8 weken ook niet zo zwaar is.
Haha, dan weegt hij de helft van mijn Berner. Dus dan klopt dat puppen gewicht ook wel weer. Ze komen op mijn gewoon niet 'zo klein' over.

Ja, ik snap wel dat je wat kleiner wilt. Berners zijn ook wel echt groot. daar kun je niet omheen.
[/quote]

nee mijn man wil geen berner meer  :( ik wel het liefs 1 bij de toller
mijn berner Enrico was ook z'n goede combi met de hulp toller  die heeft echt wel zijn rust en kalmte aan de toller gegeven ;)
was zo mooi om te zien hoe die twee samen rond liepen,los :smitten:
Heerlijk z'n berner midden in pad en er altijd over heen moeten stappen ;D
Door Miranda 1
#2140371
Rust kalmte, dan heb ik een verkeerde Berner, haha. Volgens mij heeft mijn Berner adhd. Maar hij is ook pas 1 jaar en 5 maanden. Bij ons heeft onze Berner veel steun aan onze Golden. Onze Berner is onzeker en de Golden sociaal en lekker stabiel. Maar ook pas 3 dus nog jong.

Leuk hoor een pup erbij.
Door schnueggerli
#2140402
[quote="mirjansen"]
Rust kalmte, dan heb ik een verkeerde Berner, haha. Volgens mij heeft mijn Berner adhd. Maar hij is ook pas 1 jaar en 5 maanden. Bij ons heeft onze Berner veel steun aan onze Golden. Onze Berner is onzeker en de Golden sociaal en lekker stabiel. Maar ook pas 3 dus nog jong.

Leuk hoor een pup erbij.
[/quote]

oeps foutje of verkeert begrepen onze berner leeft niet meer we hebben hem in april laten gaan  :'(
hij heeft een mooie en super 6 jaar gehad en toen nog 3 iets mindere jaren hij is 9 geworden , had een zware hernia
geeft niet hoorje kan niet alles weten ;)
Dan komt het vast nog wel goed met je berner met een stabiele hond er naast ;)
Door Miranda 1
#2140469
Dat had ik wel begrepen hoor, dat hij er helaas niet meer is. 9 is een mooie leeftijd voor een Berner. Ik vind het van die heerlijke knuffelberen. Die van ons denkt dat hij nog het formaat van een pup heeft. Gister lag hij op de bank op me, dat was wel zwaar. Maar oh zo fijn.

Ik vind Tollers trouwens ook erg leuk. Tot vrij kort geleden kende ik het ras niet. Ik hou wel van retrievers. Je ziet Tollers op het moment wel echt veel meer. Of het valt mij opeens op of ik zie ze toevallig veel in mijn omgeving, haha.
Door schnueggerli
#2182259
Gisteren begonnen met mijn vriezer te vullen stop de stekker in het stopcontact poef vriezer stuk, gelukkig had ik nog plaats in onze eigen vriezer.
dus snel op zoek naar een andere vriezer.
Vlees wat laten ontdooien zegt mijn man die niet voor vers voeren is is dat wel goed weer invriezen  ;D
En dan porties maken pfff nou dat valt voor mij niet mee die altijd berners(1300 gr) is gewent en nu voor een hondje  porties klaar moet maken die 300gr per dag eet??

zijn er hier ook nog mensen die tips voor mij hebben ??
Het zal op den duur wel makkerlijker worden ;)
Ik heb nu halve week porties gemaakt  vleesbot 990 gr heb ik dus 495 gr van gemaakt maar nu twijfel ik of ik daar wel goed aan heb gedaan ???
ik heb 4 soorten kip,eend,kwartel,parelhoen misschien had ik die 990 beter door 4 kunnen delen?
Dus als er nog tips zijn , graag!
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2182545
vaak deel ik de kilo's vleesbot door 4. (250 gram vleesbot per dag per hond)
dit lukt jou nog niet maar, is het een idee om ook per kilo te gaan verdelen in porties van bijv. 150 gram en die apart in te vriezen?

ik woon dichtbij jou dus mocht je ooit dringend vriesruimte nodig zijn, hier kun je ook wel wat kwijt, ik heb een tafelmodel voor mensen/evt noodbarf en een bijna 400liter vriezer voor de honden.
Door Cizsel
#2184176
Even een antwoordje op je vraag over spelen na het eten, niet laten doen!
Als ze zich te druk maken bestaat er altijd een kans op een maagtorsie,
en anders overgeven of andere vervelende dingetjes.
Storm moest altijd verplicht een half uurtje in de bench na het eten, tot hij een maand of 10 was en zelf wat beter rustig bleef na het eten.
Door schnueggerli
#2206120
Sparkle is in huis  we gaan nog even door met carnibest zoals de fokker
en vandaag/morgen de bestelling  verpakken en verdelen maar het verdelen valt nog niet mee
wat is nou 70 gr ?? nog niet een hanje vol hoe verpak je dat
dus ik heb nog wat moeite met verdelen van portie's
Door schnueggerli
#2216246
we zijn dus nu begonnen met zo af en toe barf erbij te geven  kippennek,eendenek  ging best heel goed
reesnippers vond hij eerst niet zo lekker maar heeft toch met smaak op gegeten,
vanmorgen een stuk paardevlees ( 80 gr ) en daar smoorde hij bijna in piepte en kokhalsde en toen kwam het er weer uit
wat nu te doen? toch eerst nog snijden?
het is natuurlijk ook een te kleine hoeveelheid om net niet door te slikken maar kan dus net wel ?!
Door Marlou-Kamiel
#2224407
Ik kom van Posterholt, aan de Duitse grens, dus niet in het dorp zelf,  maar ik woonde daar ook al zeer vrij in een boerderij


kijk, en dat ken ik ;-), Posterholt.. ;-)
al is het van heeeeel lang geleden.... mijn mama is daar geboren, haar(en mijn dus) familie woonde daar, ik ben daar 1000-en keren geweest en met mooie herinneringen :-)
(ponyrijden, logeerpartijtjes bij oom en tante op de boerderij)
zelf ook al heeeeel lang vertrokken uit limburg (20 jaar) (ik kom uit Roermond) maar toch altijd nog het: -òoh, daar kom ik ook vandaan- gevoel, als er iemand schrijft, spreekt etc over `daar`

wie is U?
(misschien ken ik je wel, haha..)

ik ben niet een heel actieve schrijver op bp maar ik lees veelvuldig mee :biggrin2:
dus: je puppenavonturen vind ik erg vermakelijk om te lezen en: ga zo door :D

groeten, Marlou
p.s.  dat met dat ree: dat heb ik ook meegemaakt met mn windhond :-[ en tja.. het is allemaal zo dubbel.......)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door