Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2138024
Vanaf nu krijgt onze Dame dus 2x per dag eten, want alles in 1x lukt niet meer ;)
Ze overeet zich gelukkig nooit, als ze voldoende gehad heeft stopt ze gewoon ;)
Ik vind het super om over haar zwanger buikje te wrijven, of te luisteren naar de geluiden in haar buikje.
Soms voelt het alsof ik zelf zwanger ben (al mag dat voorlopig zeker niet gebeuren helaas), dus dat is dan dubbel genieten als ik over haar warme buikje kan wrijven.
Zijzelf geniet er ook enorm van. Als ze aandacht wil komt ze bij me in de zetel liggen en draait ze zich al snel op de rug zodat je goed aan haar buik kan.
als ze geen aandacht wilt geeft ze dit ook duidelijk aan, want dan kruipt ze in haar benchke.

Nu, haar menu volgen word wat moeilijker omdat ze de ene dag netjes alles op eet en nog extra eet en de dag nadien bijna niets...
Uiteindelijk maakt het niet echt uit aangezien ze op een week toch alles binnen krijgt wat ze nodig heeft, maar toch, soms vraag ik me af of dat echt geen kwaad kan nu ze zwanger is?
(Het is de eerste keer dat ik een teefje van begin tot einde zwangerschap kan volgen en de eerste keer op vers... De vorige nest was een pitbullteefje dat hier amper 2 dagen was toen ze beviel en zij at brokjes, zij keeg eigenlijk gewoon een volle kom en at waar ze zin in had)
#2141111
[quote="orinake"]
Vanaf nu krijgt onze Dame dus 2x per dag eten, want alles in 1x lukt niet meer ;)
Ze overeet zich gelukkig nooit, als ze voldoende gehad heeft stopt ze gewoon ;)
Ik vind het super om over haar zwanger buikje te wrijven, of te luisteren naar de geluiden in haar buikje.
Soms voelt het alsof ik zelf zwanger ben (al mag dat voorlopig zeker niet gebeuren helaas), dus dat is dan dubbel genieten als ik over haar warme buikje kan wrijven.
Zijzelf geniet er ook enorm van. Als ze aandacht wil komt ze bij me in de zetel liggen en draait ze zich al snel op de rug zodat je goed aan haar buik kan.
als ze geen aandacht wilt geeft ze dit ook duidelijk aan, want dan kruipt ze in haar benchke.

Nu, haar menu volgen word wat moeilijker omdat ze de ene dag netjes alles op eet en nog extra eet en de dag nadien bijna niets...
Uiteindelijk maakt het niet echt uit aangezien ze op een week toch alles binnen krijgt wat ze nodig heeft, maar toch, soms vraag ik me af of dat echt geen kwaad kan nu ze zwanger is?
(Het is de eerste keer dat ik een teefje van begin tot einde zwangerschap kan volgen en de eerste keer op vers... De vorige nest was een pitbullteefje dat hier amper 2 dagen was toen ze beviel en zij at brokjes, zij keeg eigenlijk gewoon een volle kom en at waar ze zin in had)
[/quote]

Niet twijfelen.
Komt heus goed. Ik was ook onzeker bij Likozi toen ze opeens niet meer wilde eten. zij was moeder van het 3e nestje wat ik zou laten opgroeien met vers. Maar een opeens niet etende zwangere hond, vond ik ook niet prettig. Maar ik heb haar toch laten gaan. Ze heeft later in haar zwangerschap de hoeveelheid vlees weer ingehaald, van wat ze moest eten. Dus ze was waarschijnlijk gewoon een beetje misselijk.
Komt goed met jou meiske!
#2154223
ze zit gewoon vol met pups.
haar vaker wat aanbieden? helpt dat?
En anders lekker boullion trekken van de botten. papje maken met de boullion en wat biogarde, ei, en wat groente. Krijgt ze toch nog wat vit. en mineralen binnen en valt niet zo zwaar. Ik doe er ook nog druivensuiker bij. Lekker slobberen  ;)
succes. Ik ga voor je duimen.  :)
#2154378
[quote="Nathascha"]
ze zit gewoon vol met pups.
haar vaker wat aanbieden? helpt dat?
En anders lekker boullion trekken van de botten. papje maken met de boullion en wat biogarde, ei, en wat groente. Krijgt ze toch nog wat vit. en mineralen binnen en valt niet zo zwaar. Ik doe er ook nog druivensuiker bij. Lekker slobberen  ;)
succes. Ik ga voor je duimen.  :)
[/quote]

Ik laat het gewoon staan en om de 3u ga ik even bij haar zitten en probeer ze met de hand te voeren.
Gisteren wilde ze echt niet veel eten, en lag haar temperatuur op 37.6.
vannacht heeft ze uiteindelijk wel nog een kilo pens gegeten en haar temperatuur ligt opnieuw op 38.2
Ik maak me nog niet te veel zorgen...
De pups mogen komen ;)
#2154451
papje geven tijdens de bevalling is ook lekker als ze geen vlees wil eten. Geeft ze net ff wat extra's om tussentijds op krachten te komen voor de volgende pup. mijn teven wilde wel vlees, maar die gingen tijdens de weeen alles weer uitspugen  :-X vandaar dat we hier dus tussendoor een papje geven. En ik moet zeggen, die viel gelukkig wel goed.
Maar ja de natuur....heeft voor iedere teef weer wat anders wat werkt.

met die temp daling lijkt het idd wel, dat ze zich aant voorbereiden is voor de bevalling. Succes in elk geval!
#2154480
[quote="Nathascha"]
papje geven tijdens de bevalling is ook lekker als ze geen vlees wil eten. Geeft ze net ff wat extra's om tussentijds op krachten te komen voor de volgende pup. mijn teven wilde wel vlees, maar die gingen tijdens de weeen alles weer uitspugen  :-X vandaar dat we hier dus tussendoor een papje geven. En ik moet zeggen, die viel gelukkig wel goed.
Maar ja de natuur....heeft voor iedere teef weer wat anders wat werkt.

met die temp daling lijkt het idd wel, dat ze zich aant voorbereiden is voor de bevalling. Succes in elk geval!
[/quote]

Gisteren al contact gehad met de co owner (gezien hij al x- aantal jaar rotties fokt ;)) en hij zegt van ze gewoon te laten doen, de pups mogen komen, gewoon wat opvolgen, maar niks speciaals doen.
Van zodra ik merk dat haarr temperatuur idd fel zakt (dus onder de 37) slaap ik zowiso beneden. gisteren even getwijfeld maar aangezien haar buikje zich niet spande, en zij zelf de rust zelve was ben ik gewoon boven gaan slapen. Wel om 4u deze morgen even komen kijken toen ik toch moest plassen en ze kwam zelfs niet uit haar werpkist. Denk dat ze met moeite geweten heeft dat ik naast haar gestaan heb ;)
dus tzal nog niet voor vandaag zijn ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door