Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door MauriceF
#1976623
Ah perfect, dan ga ik dat zo doen!

Op dit moment heb ik hem al op BARF staan. Kipkarkas met kippenhartjes in de juiste verhouding en Kippenvleugels met kippenmaagjes. De rest komt dinsdag via Herby. Ik merk dat hij iets meer moeite heeft met ontlasting, het is overigens niet wit. Kan dit de overgang zijn van KVV naar BARF?
Door MauriceF
#1979225
Toch nog een paar vraagjes. Ik heb mijn menu samengesteld en ik heb alles in porties verdeeld. Wat ik mij afvraag in hoeverre jullie afwijken van de percentages. Als ik een kilo van orgaan binnen krijg heb ik het verdeeld in 3 gelijke stukken. Hetzelfde met met bot/vlees als ik een kilo hertennek krijg ben ik erg benieuwd hoe jullie dit in 400 gram porties krijgen. Meten jullie dan precies 400 gram af of neem je het iets ruimer?

Op het eerste gezicht vind ik mijn samengestelde barf menu als ik het vergelijk met KVV veel minder er uitzien qua hoeveelheid. Maar dat zal vast wel kloppen..

Veel vragen die bij mij op komen tijdens het samensprokkelen van het menu :D met een familie die mij nog steeds voor gek verklaart  :biggrin2:

Mocht het menu toch te weinig blijken, soms verbruikt mijn herder veel energie. Moet ik dan specifiek de percentages verhogen of geef je hem dan wat botvlees of orgaan extra?
Laatst gewijzigd door MauriceF op di 29 mar 2011, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door MauriceF
#1980254
Bedankt voor je reactie, ik zal hier in het vervolg aan denken. Dit keer had ik het wel deels ontdooid.

In hoeverre houden jullie rekening met de precieze percentages? Wegen jullie het af tot de laatste gram of meer met een slag om de arm. Zeker met bijvoorbeeld zo'n hertennek is het lastig om van 1000 gram 2x 400 te maken zodat je wat overhoudt of ga je dan voor de 2 x 500 en volgende keer wat minder?
Door Angela_Bodhi
#1980494
Met zagen verdeelde ik het wel netjes, maar als ik een kilo gedeeltelijk ontdooi (niet echt ontdooien, maar zo dat de stukken er dus vanaf te halen zijn), dan weeg ik de stukken wel. Het maakt niet uit als bepaalde stukken een beetje meer of minder wegen. Ik koop meestal ook dingen die niet heel groot zijn. Kippenhartjes bijvoorbeeld zijn veel kleiner dan een stuk runderhart en dus makkelijker te verdelen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door