Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#224310
Nu we al een tijdje Bibi geven willen we toch in het weekend zelf gaan samenstellen. Als ik nu volgens de percentages werk kom ik tot de volgende verdeling per week:

Vleesbotten 3300 gram
groente 1100 gram
orgaan 800 gram
tafelresten 300 gram

Nu hadden wij begrepen dat er in Bibi ook al heel veel orgaanvlees verwerkt is. Als we dan in het weekend zelf samenstellen moeten we dan ook nog orgaanvlees toevoegen of zouden jullie hier iets anders voor nemen. En kunnen we gewoon dit aantal grammen delen door 7 en vermenigvuldigen met 2 (zaterdag en zondag). Ik vind het allemaal nog een beetje lastig dus vandaar ook mijn vragen weer. Tevens hebben wij nog pens van Bibi liggen kunnen we dit gewoon een keer geven ipv de standaard Bibi compleetvoeren of moeten we hier dan nog een groentemix bij doen.

Hopelijk kan iemand ons weer een beetje op weg helpen zodat we Cujo ook echt het beste geven.

Bedankt,

Jacqueline
Door yalla
#224341
Ik heb zojuist een soortgelijke vraag gesteld en ik denk dat als je maar twee dagen per week zelf samenstelt, het niet zoveel uitmaakt wat je geeft.
Door Lizzy
#224343
[quote="JaDi74"]
Nu we al een tijdje Bibi geven willen we toch in het weekend zelf gaan samenstellen. Als ik nu volgens de percentages werk kom ik tot de volgende verdeling per week:

Vleesbotten 3300 gram
groente 1100 gram
orgaan 800 gram
tafelresten 300 gram

Nu hadden wij begrepen dat er in Bibi ook al heel veel orgaanvlees verwerkt is. Als we dan in het weekend zelf samenstellen moeten we dan ook nog orgaanvlees toevoegen of zouden jullie hier iets anders voor nemen. En kunnen we gewoon dit aantal grammen delen door 7 en vermenigvuldigen met 2 (zaterdag en zondag). Ik vind het allemaal nog een beetje lastig dus vandaar ook mijn vragen weer. Tevens hebben wij nog pens van Bibi liggen kunnen we dit gewoon een keer geven ipv de standaard Bibi compleetvoeren of moeten we hier dan nog een groentemix bij doen.

Hopelijk kan iemand ons weer een beetje op weg helpen zodat we Cujo ook echt het beste geven.

Bedankt,

Jacqueline
[/quote]

Als je alleen het weekend zelf wilt samenstellen, dan hoef je je ook niet heel strak aan de percentages te houden hoor.

Maar goed, jij hebt dat wel gedaan in je rekensom en er is zeker ook niks mis met het wel volgens de boekjes te doen.

Maar inderdaad, in het geval van zelf samenstellen naast de rest van de week versvlees: ik zou geen orgaanvlees meer geven. Ik zou het orgaanvlees vervangen voor gewoon (spier) vlees. Een uitzondering vind ik pens. Je mag in het weekend ook een lekkere lap pens geven. Meng het met wat groente en bijv. een ei en je hebt weer een prima maaltijdje. Of alleen een lap pens, ook goed voor zo 1 keer per week.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door