Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#1795092
Bickie: 38 kg wegende, 9 jaar oude kruising labrador/flatcoated.

2% van 38 kg - 760 gram per dag – 5320 gram per week

50% vleesbot 2660 gram  weet niet of het klopt in dit menu  
15% groente 800 gram  komt perfect uit in dit menu
15% orgaanvlees   800 gram komt perfect uit in dit menu      
20% spiervlees       1060 gram weet niet of het klopt in dit menu    

Maandag
ochtend:  265 gram vuile schapen/lamspens orgaan
avond:  380 gram voldoende bevleesde kipkarkas vleesbot

Dinsdag
ochtend: 380 zalm/sardientjes/makreel met wat biogarde spiervlees
avond:  170 gram hazensnijdels met wat fruit en een ei spiervlees

Woensdag
ochtend:  380 gram parelhoen vleesbot
avond:  165 gram groentehapje met 165 gram runderhart en 125 rundernier groente en orgaan

Donderdag
ochtend:  170 gram zalm/sardientjes/tonijn met 165 gram groentehapje en een ei spiervlees en groente
avond:  380 gram kipkarbonades vleesbot

Vrijdag
ochtend:  380 gram voldoende bevleesde jonge geiten ribben vleesbot
avond:  165 gram groentehapje met 270 gram paardenvlees groente en spiervlees

Zaterdag
ochtend:  380 gram duif combi van vleesbot/spiervlees
avond:  165 gram groentehapje met 265 gram vuile lams/schapenpens groente en orgaan

Zondag
ochtend: 380 gram goed bevleesde eendenrug vleesbot
avond:  165 gram groentehapje met 270 gram kalkoenfilet of rundergehakt groente en spiervlees

spiervlees komt al te hoog uit zonder de duif en eendenrug mee te tellen, want ik weet niet waar ik die precies bij in moet delen. en de vleesbot te weinig, maar als ik alles bij elkaar optel zit ik aardig in de buurt van de 5320 gram per week, het scheelt geloof ik 200 gram wat hij dan te weinig krijgt per week, maar waterdicht zul je het in de pratijk toch niet krijgen.
Zouden jullie er nog even een blik op willen werpen en waar nodig willen veranderen en toelichten??
Verder dacht ik qua variatie wel erg goed te zitten met 11 diersoorten.

Alvast bedankt!!
Laatst gewijzigd door hubbabubba op wo 20 okt 2010, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#1795140
Ik kom qua percentages op 44% vleesbot, 26% orgaanvlees, 16% groenten, 14% spiervlees.

Ik zou gewoon een scheut yoghurt geven. Joh, dat komt niet zo krap! Ik zou biogarde niet invriezen. Volgens mij vriezen de bacterieen dood. Dan is biogarde zo goed als helemaal nutteloos. Een hond heeft namelijk niet echt yoghurt nodig.

Ik zie op je menu geen lever, klopt dat? Ik zou trouwens wat minder orgaanvlees en meer spiervlees gaan geven.

Geef je gewoon zalm of zalmkop? Zalmkop mag je namelijk tot vleesbot rekenen, er zit een hoop graat in.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door