Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Maike
#202877
Bedankt voor de tips, ik zal hem nog een poosje alleen op rodi houden (je wil hem zo graag zien smullen he, heb hier zoveel leuke foto's gezien, maar ik heb geduld hoor!)
Door Lizzy
#202878
Ik denk dat hij van de Rodi al smult :D! Ik begrijp het wel hoor, dat je het leuk vindt om ook andere dingen te geven, maar je loopt daarmee wel het risico dat hij steeds aan de dunne gaat... en dat is ook niet fijn!

Geef hem maar lekker extra probiotica. Dat is goed voor zijn darmen en daar worden zijn darmen lekker sterk van!
Door Maike
#202879
Kan ik dat bij de dsz krijgen of bij een groothandel of bij de dierenarts (ben nog en beetje leek)
Door Lizzy
#202881
Probiotica bedoel je?

Dit kun je bij de drogist kopen. Of bij een goede reformwinkel. Je kunt het ook bij je dierenarts bestellen, van het merk: Protexin® (en dan moet hij deze van dit merk bestellen: Pro-Soluble Probiotica puur 150 g poeder).

Bij de drogist/reformwinkel heet dit spul ook nog wel eens acidophilus of lactobacillus, maar dat is allemaal hetzelfde. Goede merken zijn bijv.: Solgar (veel te duur!), Orthica, Akropharma.
Door Maike
#204178
Ik heb nog even een nieuw voorstel menu gemaakt voor over een week of twee, Bobby is nu 2 dagen van de diarree af en ik weet nu hoe het komt, hij kan niet zo goed tegen lamshart van rodi! Dus ga ik hem nu twee weken rodi rund en groenten & rodi pens en runderhart geven zodat zijn darmen daaraan wennen (even geen lamshart meer) en dan wil ik over twee weken hiermee beginnen:

Maandag;
6 schijven Rodi compleet rund en groenten
250gr. Kippenruggen + 250gr. rundergehakt

Dinsdag:
6 schijven Rodi compleet pens en hart
500gr. Riblappen of 1 blikje sardientjes en 1 rauw ei

Woensdag:
6 schijven Rodi compleet rund en groenten
300gr. Kuikenbout / eendagskuikens + 200gr. rundergehakt

Donderdag:
6 schijven Rodi compleet pens en hart
500gr. Schenkel (met rundvlees)

Vrijdag:
6 schijven Rodi compleet rund en groenten
400gr. Pens en 1 rauw ei

Zaterdag:
6 schijven Rodi Compleet pens en hart
500gr. Kippenruggen + 100gr. rundergehakt

Zondag:
6 schijven Rodi compleet rund en groenten
400gr. Pens

Aangevuld met: komkommer, sperziebonen, doperwten, banaan, rijst, appel, wortel en yoghurt.

Zou dat wel kunnen over 2 tot 3 weken of moet ik hem langer alleen op de rodi houden? (maakt bob niks uit vindt rodi ook heel lekker!)

Ik heb al het vlees al in huis (heb lieve slager en lieve poelier want ik krijg bijna alles voor niks!!!)

groetjes Maike en Bobby
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door